Software nieuwsberichten

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.
Plaats reactie
Piet Puk

Software nieuwsberichten

Bericht door Piet Puk » 25 aug 2016 13:36

Ik ben benieuwd wat jullie bij de omroep gebruiken om nieuws (-berichten) te organiseren. Bij onze lokalo slaat iedere redacteur berichten in MS Word lokaal op zijn / haar computer op en is niets centraal beschikbaar.

Nu zoek ik software (liefst cloud based) welke ons helpt met het eenvoudig organiseren en bijhouden van zelfvergaarde nieuwsberichten. Het is mooi als tekst eenvoudig ingevoerd kan worden en ge-edit. En natuurlijk.......niet te duur :wink: Hoeft niet gekoppeld te zijn aan onze radio automatisering.

Ik zoek dus uitdrukkelijk iets voor tekst, niet voor audio bestanden. Suggesties?
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison

Delphi

Re: Software nieuwsberichten

Bericht door Delphi » 25 aug 2016 14:12

Google Drive, al dan niet in combinatie met Word is misschien wel de allersimpelste oplossing.
Doe het goed of doe het niet...

Debaser

Bericht door Debaser » 25 aug 2016 14:14

Google Docs. Dan kun je de documenten ook samen bewerken. Je kunt ook nog denken over Office 365, maar dat is niet gratis.
Be a debaser!

larsvdmanden

Bericht door larsvdmanden » 25 aug 2016 14:45

Hee,

Ik gebruik sinds enkele weken Radiomanger van Pluxbox. Je kan een gratis demo-account maken via hun website. Het is bedoeld voor contentuitwisseling onder radiomakers. Stel ik behandel iets niet dat in mijn draaiboek staat om 11:50, sleep ik dat gemakkelijk naar een 'sharebox' waar de dj van 12:00 uur het zo weer in zijn playlist sleept. Je zet eenmaal je format erin (sjabloon) en laat deze wekelijks in. Je kan vervolgens contactpersonen koppelen en invulling geven aan je (vaste) items. Nog een voordeel: ben ik er een dag niet, geef ik de naam van mijn invaller in maar kan ik wel het e.e.a. voor hem voorbereiden. En je hebt dus een gedeelde contactboekje. Allemaal cloud-based. Wanneer ik als dj mijn live-draaiboek open heb staan en mijn redacteur zou vanuit huis iets aanpassen, wordt dat in mijn scherm direct bijgewerkt.

Daarnaast kan deze met de output van je automatisering ook automatisch je playlist erin hangen, kunnen prijsacties stationsbreed via het systeem gemakkelijk onder de dj's bekend worden gemaakt (en tevens in hun draaiboek worden gesleept) en kan je met de update die volgende week komt automatisch tweets inplannen als je aan het betreffende item gaat beginnen. Ohja, en een belangrijke waarom ik er zo geinteresseerd in was: je kan terugzoeken wie welk onderwerp behandeld. Dus niet dat vijf programma's op zaterdag bellen met dhr. Schipper wiens boot gezonken is.

Wij zijn de eerste lokale omroep die ermee draaien geloof ik, en hebben op basis van ons budget aangegeven wat we ervoor zouden kunnen betalen. Simpelweg omdat wij niet kunnen betalen wat de NPO hiervoor betaald bijvoorbeeld. Dat begrepen ze, dus ga vooral even een babbel met ze aan. :)

Komend weekend ga ik intern een cursus geven en gaan het stationsbreed uitrollen zeg maar. Dan pas gaan we de ervaringen merken van het sharen met elkaar, maar voor nu zie ik al veel voordelen bij alleen gebruik dus volgens mij wordt dat alleen maar beter als je het met AL je collega's gebruikt.

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust. Dat kan bij Pluxbox zelf (zeer klantvriendelijk) maar mag ook aan mij: Lars.vanderManden@rtvpurmerend.nl.

Groet,
Lars

RTV Purmerend

Piet Puk

Bericht door Piet Puk » 26 aug 2016 17:59

larsvdmanden schreef:
Ik gebruik sinds enkele weken Radiomanager van Pluxbox
Lars, dank je wel voor de nuttige tip! Dit is een geweldig (Nederlands) programma echter.....oorspronkelijk ontwikkeld voor 3FM. Ik ben zeer enthousiast over alle mogelijkheden en vindt dat eigenlijk elk zichzelf respecterend radiostation dit programma zou moeten gebruiken. Voor het doel waarvoor ik een applicatie zoek wellicht iets te uitgebreid (en voor ons te duur :oops: ). Ik ga nog verder testen, dank!

dj-chris

Bericht door dj-chris » 27 aug 2016 02:47

Bedankt Lars voor de tip. Ik ga op de IBC even met de firma Pluxbox een praatje maken. (mij hield ook het enorme bedrag tegen om het voor te stellen bij de lokale omroep!)
Je hebt lokaal nieuws en wereldnieuws,alleen kan lokaal nieuws ook wereldnieuws zijn!

niels=radio

Bericht door niels=radio » 27 aug 2016 13:41

Showmate, Nederlands product.: https://www.showmate.nl/

Wissewasje

Bericht door Wissewasje » 28 aug 2016 02:24

Showmate ziet er wel uit alsof het in de zeroes is blijven hangen hoor. Is het überhaupt web/cloud based? Lijkt een oude Windows applicatie met het uiterlijk van Office 2007.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 28 aug 2016 02:42

Lijkt een oude Windows applicatie met het uiterlijk van Office 2007
maakt dat dan iets uit? Als het doet wat het moet doen.....
Zelf gebruik ik bij tijd en wijle een programmaatje 'printfolder' dit ziet eruit als een jaren 80 DOS programma, geen toeters en bellen, geen grafisch geweld, maar doet wat het moet doen: de inhoud van een map, b.v. muziektitels, weergeven in een txt bestand..
en dan is er koffie......

Piet Puk

Bericht door Piet Puk » 28 aug 2016 10:50

niels = radio schreef:
Showmate, Nederlands product.: https://www.showmate.nl/
Klopt deze URL wel? In meerdere browsers krijg ik beveiligingscertificaat meldingen.

Plaats reactie