Fusie omroepen niet helemaal gefuseerd?

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.
Plaats reactie
geluiden

Fusie omroepen niet helemaal gefuseerd?

Bericht door geluiden » 23 jan 2015 00:12

Soms zie ik nog gewoon KRO in beeld staan. Maar ook weer KRO-NCRV. Dat geldt ook voor BNN-Vara. Zijn dat nog zelfstandige programma's? Wat is dat? Ben benieuwd of er ook nieuwe namen gaan komen ter zijner tijd? Want het bekt niet zo lekker AVROTROS.

jessica

Re: Fusie omroepen niet helemaal gefuseerd?

Bericht door jessica » 23 jan 2015 12:40

Je kan gewoon fuseren met bestaande merken. In zuivelindustrie of wat waar dan ook gebeurt dit al jaren. Waarom een goed lopend merk over boord zetten? Op de achtergrond zijn de bedrijven dan wel gefuseerd. 1 directie, 1 administratie etc.

tspronsen

Bericht door tspronsen » 23 jan 2015 14:54

AVRO en TROS hebben ervoor gekozen om als één omroep naar buiten te treden. AVROTROS was eerst een werknaam maar uiteindelijk hebben ze gekozen om onder die naam verder te gaan. De merken AVRO en TROS worden niet meer gebruikt.

Bij BNN-VARA hebben ze er voor gekozen om hun eigen merk/identiteit te houden ondanks dat ze één organisatie zijn. Idem voor KRO-NCRV.

Ik verwacht dat er in de toekomst meer omroepen gaan fuseren. De kans is groot dat de namen van de omroepen alsnog wijzigen.

aapdedino

Bericht door aapdedino » 23 jan 2015 15:33

Klopt helemaal. WNL en PowNed moeten ergens nog aansluiting vinden. EO gaat samen met IKON en volgens mij ook met ZvK. RKK sluit aan bij KRO/NCRV, dan blijft MAX nog over als een omroep. Misschien kan WNL met MAX samen en PowNed met Vara/BNN of opheffing? NTR is al een fusie van NPS, Teleac en RVU.

Sommige programma's worden door de omroepen samen gemaakt waardoor er KRO/NCRV of BNN/VARA achter staat, anders zijn het nog steeds omroepen los.

Orange

Bericht door Orange » 25 jan 2015 10:37

aapdedino schreef:Sommige programma's worden door de omroepen samen gemaakt waardoor er KRO/NCRV of BNN/VARA achter staat, anders zijn het nog steeds omroepen los.
Dat klopt niet wat je zegt hoor. KRO-NCRV is één omroep, net als BNN-VARA. In tegenstelling tot AVROTROS maken zij echter programma's onder twee merknamen, maar het is één omroeporganisatie.
Kan iemand mij trouwens de functie van de NTR uitleggen? Waarom zou een dergelijke omroep zonder leden mogen bestaan? Ik vind ze niet echt onderscheidend van de ledenomroepen in tegenstelling tot de NOS.

Mart Meijer

Bericht door Mart Meijer » 25 jan 2015 11:08

Orange schreef:
aapdedino schreef:Sommige programma's worden door de omroepen samen gemaakt waardoor er KRO/NCRV of BNN/VARA achter staat, anders zijn het nog steeds omroepen los.
Dat klopt niet wat je zegt hoor. KRO-NCRV is één omroep, net als BNN-VARA. In tegenstelling tot AVROTROS maken zij echter programma's onder twee merknamen, maar het is één omroeporganisatie.
Kan iemand mij trouwens de functie van de NTR uitleggen? Waarom zou een dergelijke omroep zonder leden mogen bestaan? Ik vind ze niet echt onderscheidend van de ledenomroepen in tegenstelling tot de NOS.
Ik snap de NTR inderdaad ook niet helemaal. Het heet een informatief platform te zijn, maar dit is bv de NOS ook, maar bij de NOS zie/hoor je het veel meer terug. Ik snap bv. niet waarom de NTR zendtijd heeft op 3FM, en dan maar een programma heeft. Kan iemand dat verklaren?
Passie voor radio is belangrijk. Zonder passie geen vrucht.

geluiden

Bericht door geluiden » 25 jan 2015 13:20

En wat gaat er gebeuren met de HUMAN? Dacht dat die zich wilde aan laten sluiten bij de VPRO? Maar ook weer niet door het inzamelen van leden?

En wat te doen met Moslim Omroep ,de Joodse Omroep, Omroep voor Hindoe Media (OHM) en Boedistische Omroep Stichting?
Ben er niet zeker van dat de BOS er nog is? De lijst van omroepen op http://nos.nl/teletekst#392" onclick="window.open(this.href);return false; zijn incompleet, zo ontbreekt de MO.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 25 jan 2015 13:29

geluiden schreef:En wat gaat er gebeuren met de HUMAN? Dacht dat die zich wilde aan laten sluiten bij de VPRO? Maar ook weer niet door het inzamelen van leden?
Zij willen graag bij de VPRO, maar dit gaat dan, door bureaucratische regeltjes, een aanzienlijke hoeveelheid zendtijd kosten. Alsof Human er nooit geweest is. Fuseren is prima, vinden beiden, maar dan wel met behoud van zendtijd.

geluiden

Bericht door geluiden » 25 jan 2015 13:34

De tijd van de verzuiling is toch voorbij? Ik vind dat wanneer de humanisten iets te vertellen hebben dit ook via NTR kan. Zij namen de Islamitische zendtijd ook over toen er tijdelijk geen Moslim Omroep was.

Plaats reactie