Radioforum is dood. Waar is iedereen heen gegaan?

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.
Plaats reactie
v.ijl

Re: Radioforum is dood. Waar is iedereen heen gegaan?

Bericht door v.ijl » 21 mei 2013 15:02

musicjunk schreef:.... en bij deze ook sorry voor mijn spelfouten dat schijnt ook al een bron van irritatie te zijn... wat kunnen mensen het zich toch moeilijk maken ....
Je hoeft je niet te verontschuldigen, je schrijft behoorlijk nederlands!!!!!
Waar ik tegen aan zit te hikken is dat er posts zijn zonder punten, komma's en andere leestekens. Dit leest zo... -kots
en dan is er koffie......

funrider

Bericht door funrider » 23 sep 2013 11:31

Ik heb net sinds begin 2012 weer voor het eerst wat berichten geplaatst o.a. in het format deel wat er inmiddels is. Ik ga weer proberen actief deel te nemen in de diverse discussies. Ik heb al sinds heel wat jaartjes een voorliefde voor radio en dat zo ook wel zo blijven. Ik heb het vrij druk gehad met andere zaken (studie naast t werk) en was ook wat actiever op andere fora (chelloo, fok tech).

jessewien

Bericht door jessewien » 23 sep 2013 12:18

Naar mijn idee leeft het weer wat op hier.
The past is history.
The future a mystery.
And every moment in between is a gift.
That is why it is called the present.

rvbracht

Bericht door rvbracht » 23 sep 2013 14:58

jessewien schreef:Naar mijn idee leeft het weer wat op hier.
Na het vertrek van wat figuren die het hier voor de rest vergalde ben ik de laatste tijd ook maar weer eens wat actiever geworden.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 23 sep 2013 23:39

Het valt mij op dat in het afgelopen jaar meer oude rotten van zich laten horen!
Zelf ben ik nog niet zo lang op het forum aktief......

v.ijl

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 24 sep 2013 08:10

Sinds een weekje of 6 ook weer terug van een jaar of 3 weggeweest.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 24 sep 2013 09:58

fonswielemaker schreef:Sinds een weekje of 6 ook weer terug van een jaar of 3 weggeweest.
Welkom terug!

XtcFm

Bericht door XtcFm » 05 mar 2015 16:32

Sinds die muziek gezocht mogelijkheid werd afgeschaft verdwenen er ook een hoop gebruikers. Verder doe ik niet zoveel meer met radio (omroep tenminste) dus dan bezoek je dit forum ook minder

mhkamp

Bericht door mhkamp » 05 mar 2015 22:48

wave schreef:Als voorbeeld:
( ...ideeën...)

Hoeft natuurlijk niet tot basic beperkt te zijn, ook op een hoger niveau kunnen dergelijke naslagblokken heel waardevol zijn.
Denk dan aan:
(... ideeën...)
- Etc.
Denk je dat een gemiddelde tien-jarige op deze technische meuk zit te wachten? Ik denk het niet. Voor de gevorderde is het misschien mooi om uit te proberen.

Naast je vragen stellen op het forum is ook misschien het idee van zelf uitzoeken. Ik mag graag dingen uitproberen, en with a litte help from my friend Google kom ik soms een eind (en ook dit forum).

Ik denk dat de howto's meer in een stappenplan gezet kunnen worden. Het begint dus met de software (OtsAV, Sam), daarna een stream opzetten, mengpaneel en mic aansluiten. Pas daarna komen de dingen als geluid afstellen ect.

Ik maak van de gelegenheid wel gebruik dat ik een topic mis over de licencierechten van Buma en Sena. ik weet dat ik hier tegen de schenen aanschop maar op die sites kom ik er gekker weg dan dat er aankom. Mijn vraag is dan ook : Kan er een topic geopend worden met hoe je die licenties moet gaan berekenen? Ik denk dat het wel een cruciale vraag is. Ik kom nu her en der op dit forum wat tegen maar ja...

v.ijl

Bericht door v.ijl » 06 mar 2015 16:33

mhkamp schreef:.......Denk je dat een gemiddelde tien-jarige op deze technische meuk zit te wachten? Ik denk het niet......
Hoeveel van die "gemiddelde tien-jarige" telt het forum dan?
Als deze "gemiddelde tien-jarige" serieus iets in radioland wil doen, is die "technische meuk" geen onzin maar een must. Wel gefaseerd toedienen! (Iets met paplepel ....).

mhkamp

Bericht door mhkamp » 06 mar 2015 17:06

v.ijl schreef:Hoeveel van die "gemiddelde tien-jarige" telt het forum dan?
Als deze "gemiddelde tien-jarige" serieus iets in radioland wil doen, is die "technische meuk" geen onzin maar een must. Wel gefaseerd toedienen! (Iets met paplepel ....).
Dat ben ik met je eens, maar soms zie ik dat er topics worden geopend met: "hoi ik ben 12 ~ 14 jaar en ik wil met radio beginnen."

Daar doel ik een beetje op. En om dat met een compleet verhaal te gaan beginnen lijkt me voor zo'n radiomaker in spé ook een afknapper.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 06 mar 2015 17:18

mhkamp schreef:..... maar soms zie ik dat er topics worden geopend met: "hoi ik ben 12 ~ 14 jaar en ik wil met radio beginnen."

Daar doel ik een beetje op. En om dat met een compleet verhaal te gaan beginnen lijkt me voor zo'n radiomaker in spé ook een afknapper.
Als deze radiomaker zich heeft ingelezen, weet ie dat het technische deel erbij hoort.
Wat in de "how to"'s staat is geen "rocket science"!

admin5
Moderator

Bericht door admin5 » 06 mar 2015 20:44

mhkamp schreef: Ik maak van de gelegenheid wel gebruik dat ik een topic mis over de licencierechten van Buma en Sena. ik weet dat ik hier tegen de schenen aanschop maar op die sites kom ik er gekker weg dan dat er aankom. Mijn vraag is dan ook : Kan er een topic geopend worden met hoe je die licenties moet gaan berekenen? Ik denk dat het wel een cruciale vraag is. Ik kom nu her en der op dit forum wat tegen maar ja...
Een topic met deze vraag kan je natuurlijk altijd gewoon aanmaken, nadat je even hebt gezocht of er niet al eentje bestaat waar je je vraagstuk misschien gewoon aan kunt toevoegen natuurlijk. :))
Je kan dat best breed trekken, waar moet je aan denken, waar moet je voor betalen, wat valt daar allemaal onder?
Als er dan iemand op deze wereld bestaat die daadwerkelijk snapt hoe het écht werkt, schrijft die het er wel in.
Er zitten genoeg mensen hier op het forum, uit het professionele vak, die wellicht voor een groot deel weten hoe die vork in de steel zit, en zo kan het dan in elkaar gepuzzeld worden.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

Semvg2

Bericht door Semvg2 » 05 aug 2016 15:48

Naja ik weet,niet echt of dit dood is maar volgensmij zijn er wel een paar vaste mensen die hun mening achterlaten. Ik ben net nieuw dus ik zeg maar wat :lol:
Moggûh

hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore » 05 aug 2016 17:07

Ik ben er ook nog, Het is nu vakantietijd, dan is er altijd wat minder nieuws en dus ook wat minder om over te praten. Het heetste item is op dit moment de AM klein vermogen zenders. Of de Talpa machtsovername op de Radiomarkt.
Laat Ons Luisteren!

Plaats reactie