Digitenne wordt niet alleen aangeboden door KPN:

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

T. Le Com

Re: Digitenne wordt niet alleen aangeboden door KPN:

Bericht door T. Le Com »

Wat direct opvalt bij het gebruik van Digitenne is dat de publieke zenders van een veel hogere beeldkwaliteit zijn dan de overige. De kwaliteit van Digitenne is verder ver beneden alle peil door de te smalle bandbreedte van het signaal. Ik zou het niemand aanraden tenzij je niet anders kan.
Handhaving is Beheersing!

radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Tja, en dat ga je straks ook met audio krijgen, zo veel mogelijk zenders op een DAB stream. :sad:

Debaser

Bericht door Debaser »

T. Le Com schreef:Wat direct opvalt bij het gebruik van Digitenne is dat de publieke zenders van een veel hogere beeldkwaliteit zijn dan de overige. De kwaliteit van Digitenne is verder ver beneden alle peil door de te smalle bandbreedte van het signaal. Ik zou het niemand aanraden tenzij je niet anders kan.
Tja, dat komt omdat de publieke omroep een licentie voor een eigen frequentie en mux heeft. De publieken zitten met vier televisiezenders en 8 radozenders op die mux, terwijl de muxxen van Digitenne over het algemeen minimaal twee keer zoveel zenders tellen.

Maar niet iedereen is even gebrand op kwaliteit en er zijn dan ook grote groepen mensen die voor Digitenne gaan omdat het zo lekker goedkoop is.
Be a debaser!

remco_k

Bericht door remco_k »

Kwantiteit versus kwaliteit.
Bij Digitenne zijn beide onmogelijk. Kwantiteit of kwaliteit (of hooguit een klein deel van beide). Het is een keuze, van de beheerder.
En die heeft overduidelijk voor kwantiteit gekozen.
Als je kwantiteit en kwaliteit wilt, kies je voor een kabelboer of satelliet boer. Digitenne zal het nooit vergelijkbaar gaan halen.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

LOS

Bericht door LOS »

Ik ben overgestapt van schotel naar Digitenne. Maar ik zie duidelijk dat de kwaliteit anders is. Het is geen mooi gezicht maar misschien went het wel. Op mijn oude TV (zo een grote bakbeest): daar zie ik het minder goed op dat de kwaliteit slechter is. Dus niet een te goede TV kopen is mijn advies.
LOS van alles

T. Le Com

Bericht door T. Le Com »

LOS schreef:Ik ben overgestapt van schotel naar Digitenne. Maar ik zie duidelijk dat de kwaliteit anders is. Het is geen mooi gezicht maar misschien went het wel. Op mijn oude TV (zo een grote bakbeest): daar zie ik het minder goed op dat de kwaliteit slechter is. Dus niet een te goede TV kopen is mijn advies.
Klopt, op de oude beeldbuisvariant werkt het nog het beste..althans valt de belabberde kwaliteit minder op. Bij een LCD of LED is de kwaliteit vooral bij de grotere schermen echt dramatisch te noemen.
Handhaving is Beheersing!

LOS

Bericht door LOS »

Wat specifieker gevraagd naar de Camlock van KPN:

Dat KPN zijn tuners voorziet van een CAM-Lock is meer dan normaal, andere providers doen dit ook.
De cam-lock wordt geplaatst zodat de tuners die KPN uitgeeft niet door andere providers gebruikt worden.

KPN is ook niet verplicht om klanten er op te wijzen dat op de tuners een cam-lock zit, dit is wel verplicht bij mobiele telefonie.
De cam-lock is ook niet te verwijderen door ons.

Mocht u dus DVB-T willen kijken via een andere aanbieder dan KPN, dan dient u een tuner aan te schaffen die niet door KPN is uitgegeven.

De bonus zenders zijn ook via de concurrenten van KPN te zien. Deze bonus zenders blijven voorlopig gratis volgens KPN:

Voorlopig blijven de bonuszenders in het zenderpakket en worden hier geen extra kosten voor in rekening gebracht.
Of er in de toekomst wijzigingen worden aangebracht in het bonuspakket zou ik niet weten, mocht dit wel het geval zijn wordt u als klant hierover tijdig geinformeerd.
LOS van alles

radiogolfje

Al weer oud nieuws :sad:

Het is niet eens Camlock, maar de ontvangers kunnen alleen programma's ontvangen met PID adressen die voorgeprogrammeerd staan.
Zet je een eigen TV zender in de lucht, en je wil ook dat die KPN klanten meekijken, moet je een PID adres gebruiken die KPN ook gebruikt.

Dus als je LOS TV wil opstarten, gebruik een PID adres die ook KPN gebruikt, dan kunnen de mensen met een KPN ontvanger ook meekijken. :))

big T

Bericht door big T »

Is dat wel zo?
Met mij kpn doos ontvang ik alles wat in de lucht zit.
Natuurlijk is het wel zo dat de betaal kanalen alleen zichtbaar zijn met smartkaart en dat deze werkt :D
Sent from my laptop using Windows

radiogolfje

Big T,

Ik denk dat er verschil zit in regio, aan de grensstreek free to air, dus kan je Duitsland ontvangen.
Toen RTV Stadskanaal een test deed, had een ieder beeld, KPN of niet.

Toen RTV Haarlem 105 met dezelfde setting in Haarlem testen, had een 80% geen beeld. Pas nadat het PID adres was gewijzigd zagen de ontvanger Haarlem 105 en had men beeld.

big T

Bericht door big T »

Ik denk dat in de randstad, waar KPN begonnen is met Digitenne, de eerste ontvangers uitgeleverd waren.
Daar zat een slot op voor niet KPN signalen, maar met een update is dat te verhelpen.
Moeten mensen dat wel doen, het updaten van de box.
Geloof niet dat het vanzelf gaat.
Sent from my laptop using Windows

LOS

Bericht door LOS »

Hier een update van dit bericht van Big T van 18 maart 2012.

Voorheen was het NIET mogelijk dat je een smartcard van EPDNET kon gebruiken in de ontvanger van KPN. Dit heet een camlock (vergelijkbaar met simlock van je GSM). KPN heeft deze camlock vrijgegeven. Dit werd overigens niet gecommuniceerd door KPN omdat ze hier liever geen ruchtbaarheid aangeven.

Hierbij is de camlock code dus vrijgegeven en kun je dus nu elke provider gebruiken in je Digitenne (DVB-T) ontvanger. Zoals BIG T aangaf dat er een slot op zat. Deze slot is dus nu verwijderd! Helaas zijn niet alle ontvangers vrij gemaakt van camlock alleen bepaalde type's welke een update gehad hebben.....

Het gaat niet echt om niet KPN signalen. De ontvangers waren ook nog eens geblokkeerd voor buitenlandse DVB-T netwerken dat moet hiermee niet verward worden. Die is later ook vrijgegeven.
LOS van alles

Plaats reactie