Wat doet jouw omroep tijdens de avondklok ?

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Oortjes

Re: Wat doet jouw omroep tijdens de avondklok ?

Bericht door Oortjes »

sverrips schreef: 08 mei 2021 23:22 We zijn geen regionale en landelijk omroep ! vergelijk je daar dan ook niet mee !
Waarom niet? Het is toch allemaal radio?
Rock 'n roll is better than music!
sverrips

Bericht door sverrips »

Oortjes schreef: 10 mei 2021 18:14
sverrips schreef: 08 mei 2021 23:22 We zijn geen regionale en landelijk omroep ! vergelijk je daar dan ook niet mee !
Waarom niet? Het is toch allemaal radio?
De doelgroep bij een regionale en landelijke omroepen is groter, evenal het budget. De belangen zijn ook groter dan bij een lokale omroep. Een lokale omroep is bijvoorbeeld ook geen rampenzender, dus beschouw een lokale omroep ook niet op hetzelfde niveau als regionaal of zelfs als landelijk ! Dat het allemaal radio is doet niet ter zake. Een mp3 bestand is ook geen wav bestand al is het allebei audio. Er zit dus verschil in ! Misschien vindt je dat een rare vergelijking, maar ik vind bijvoorbeeld een landelijk omroep met een lokale omroep vergelijken een beetje raar !
https://progressieverock.nl powered by LinuxRadio.Tools, a linux radio automation !
Oortjes

Bericht door Oortjes »

sverrips schreef: 21 mei 2021 06:27 De doelgroep bij een regionale en landelijke omroepen is groter, evenal het budget. De belangen zijn ook groter dan bij een lokale omroep.
Dat klopt en daardoor zijn landelijke en regionale omroepen vaak ook professioneler, hoewel dat niet altijd zo is. Uiteindelijk denk ik wel dat in dit soort situaties de problematiek landelijk, regionaal en lokaal hetzelfde is. Het zijn allemaal radiozenders die luisteraars willen bereiken en daarom keuzes maken. De discussie was in hoeverre voor een avondklok die keuzes aangepast moeten worden. Dan vind ik het niet gek om naar "grote broer" te kijken.

Gelukkig staat die avondklok weer in de geschiedenisboekjes, waar deze van mij voor altijd mag blijven.
Rock 'n roll is better than music!
sverrips

Bericht door sverrips »

Landelijke omroepen kunnen wel professioneler zijn, maar vaak is werken bij een lokale omroep knapper en harder werken dan bij een landelijke omroep. Bij een landelijke omroep worden dingen voor je klaargelegt en heb je een team achter je met betaalde krachten. Bij een lokale omroep ontbreekt de team meestal en moet je alles zelf doen. Ook moet je veelal zelf het vak leren terwijl je op landelijk niveau naar een opleidingscentrum gestuurd wordt. Ik vind persoonlijk de lokale omroep een betere (leer) plek dan een landelijke omroep. Ik zou zelf nooit landelijk willen werken en blijf liever op lokaal niveau bezig wat ik ook al 33 jaar doe.
https://progressieverock.nl powered by LinuxRadio.Tools, a linux radio automation !
Plaats reactie