eigenaar naam Mi Amigo

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Echtwel

eigenaar naam Mi Amigo

Bericht door Echtwel » 02 nov 2019 10:43

De radio bestaat bijna 100 jaar en ik zit een beetje uit verveling te zoeken op de naam radio mi amigo en wat mij opvalt is dat er zoveel mi amigo zijn
Domeinnaam radiomiamigo is veelvoud bezet miamigo.tv miamigo.info http://www.radiomiamigo.international claimen de naam wat zo opvallend is dat veel zeggen het zeezender gevoel uit te strallen
Eigenlijk bizar want namen als radio veronica en radio Caroline hebben we een bescherming en daar vind je bijna geen van dan het orgineel
Waarom is radio miamigo niet een beschermende naam en waarom willen zoveel mensen de naam mi amigo gebruiken? En hoe zit het met de rechten van de jingles ik zie deze ook online staan natuurlijk wel heel makkelijk om zo een kopij en past station te beginnen
Zou graag een discussie beginnen over de rechten van dit station en waarom er zoveel mensen die stationsnaam gebruiken.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

jessica

Re: eigenaar naam Mi Amigo

Bericht door jessica » 02 nov 2019 13:39

Met radio northsea is hetzelfde. Bestaan er ook verschillende van.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 02 nov 2019 13:41

Het Mi Amigo gevoel? Hoe voelt dat?

Ik denk dat veel "radiostations" zijn opgericht door mensen met creatieve armoede, die jouw graag willen laten kennismaken met hun platenkoffer.

density1

Bericht door density1 » 02 nov 2019 16:13

En daar is niets mis mee als alternatief m.i...Er zijn al zat stations die hun muziekkeuze laten bepalen door onderzoeken. Dus creatieve armoede zou ik juist van dit soort stations kunnen vinden...

jessica

Bericht door jessica » 02 nov 2019 16:42

density1 schreef:
02 nov 2019 16:13
En daar is niets mis mee als alternatief m.i...Er zijn al zat stations die hun muziekkeuze laten bepalen door onderzoeken. Dus creatieve armoede zou ik juist van dit soort stations kunnen vinden...
Ben ik het helemaal mee eens. Als je 1 dag naar dit soort stations luistert hoor je hele andere muziek dan bij de computergestuurde stations. Ik vind bijvoorbeeld Radio Mi Amigo International best een professioneel station. Er draaien ook veel DJ's op. Vooral in het weekend van vrijdag naar zondag. Wat betreft de naam dit heb je natuurlijk met heel veel radiostations. Er zijn ook 10tallen Radio City's over de wereld en Island FM's. Maakt op zich niet zoveel uit.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 03 nov 2019 18:35

density1 schreef:
02 nov 2019 16:13
Daar heb je dan ook wel weer een punt. Zo had ik het niet bekeken.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 03 nov 2019 19:54

Toch kan ik niks vinden over het vast leggen van de rechten van de naam en dat vind ik raar als je kijkt naar Veronica of radio Caroline
Eigenlijk is deze naam dus vrij voor elke België en Nederland acteur zender beetje bizar eigen afgezien van de internet stations . De internationale versie is leuk maar eigen dus ook niet origineel ik dacht dat radio mi amigo 192 de officiële afgevaardigden was maar deze bestaat helemaal niet (meer ?)
Radiomiamigo.net is oké
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

Plaats reactie