Heeft een Late Night show nog zin voor RTL4?

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Radio DJ Kay

Re: Heeft een Late Night show nog zin voor RTL4?

Bericht door Radio DJ Kay » 28 sep 2019 19:48

Ik had een heel nieuw concept weggezet wat volgens mij nog geen een land heeft namelijk: Combineer radio en tv samen op een landelijke tv zender door middel van een talkshow. We kennen natuurlijk al visual radio op internet en soms op tv (TV538 en heel soms op SBS6) maar nog niet echt een vast programma waarin radio en tv samenwerken, want ik vindt dat er heel weinig naar radio wordt omgekeken door de Nederlandse TV. En dan geen radio 1 concept maar houd leuke interviews van max 5 minuten en draai tussendoor muziek met een videoclip. Lijkt me echt leuk, maar denk niet dat dit idee gebruikt gaat worden.

retep

Bericht door retep » 29 sep 2019 12:16

dit heeft omroep brabant een tijdje gedaan, en zijn er weer mee gestopt, dus zo nieuw is het niet

jessica

Bericht door jessica » 30 sep 2019 01:56

Pot schreef:
28 sep 2019 16:14
Beau gaat vanaf maandag een tafel zitten, lijkt me een verstandige zet.
De tafel op zich is wel verstandig, maar dan zou ik het wel op de manier van DWDD doen. Dus steeds als er een nieuw onderwerp is de mensen wisselen aan de tafel en niet al die mensen een uur lang naar elkaars onderwerp laten luisteren zoals bij Pauw en Jinek. Dan krijg je altijd van die flutgesprekken als anderen zich ermee gaan bemoeien. Dodelijk saai is dat. Ben benieuwd voor welke vorm hij gaat kiezen.

Orange

Bericht door Orange » 04 okt 2019 11:47

Volgens mij is het zaak naar iets vernieuwends toe gaan. Dus niet een uur lang praten met een aantal gasten aan tafel, maar een ander format zoeken. Waar ik dan een aan denk, zijn:
- Doe het korter
- Zorg qua tijdstip voor niet teveel overlap met de talkshow op Nederland 1
- Zoek naar onderwerpen/gasten die aanslaan bij de RTL4-doelgroep (zorgt ook voor minder concurrentie met wat er op 1 is), maar doe dat niet met steeds dezelfde RTL-BN'ers.
- Zorg voor verfrissende, jongere gasten.
- Creeeren een setting waarin er op verschillende plekken verschillende dingen gebeuren (was bijvoorbeeld vroeger bij Kopspijkers waarbij Jack Spijkerman op verschillende plekken in de studio een onderdeel deed)
- Geen Peter R. de Vries
- Doe deels ook iets met ingredienten die Shownieuws/RTL Boulevard succesvol maken
- ....

Maar wat volgens mij vooral belangrijk is dat je op zoek gaat naar zo'n programma door het uit te proberen 1x per week op pak 'm beet zaterdagavond. Als dat dan aanslaat, kan je het programma verder doorontwikkelen (beter maken obv de reacties/het kijkgedrag) en op een gegeven moment oprekken, door bijvoorbeeld ook de zondag- en/of vrijdagavond mee te pakken en op een gegeven moment kan het het programma dan rijp zijn om iedere werkdag als late nightprogramma te functioneren.

Zo is Barend&VanDorp ook ontstaan. Van een sportpraatprogramma op donderdagavond, naar een breder programma naar iedere dag. Laat het ontstaan.

jessica

Bericht door jessica » 04 okt 2019 13:30

Ik vind Pauw het wel goed doen. Heb toevallig een stuk gisteravond gezien. Ging over een sportdocumentaire over sportende kinderen. Deden ze heel goed. Steeds een stukje bekijken en er over praten. Later ook met Britt Dekker over haar paardenfilm. Steeds een stukje bekijken en er over praten. Is wat afwisselender dan alleen die tafel steeds.

density1

Bericht door density1 » 04 okt 2019 17:20

Beau wil een soort Barend en Van Dorp formule, eigenlijk voortbordurend op wat Humberto Tan en Twan Huys al deden. De RTL kijker zit daar niet op te wachten, die wil licht amusement. Voor verdieping is er de NPO met Pauw en een opvolger van Jinek later met veel politiek en andere items uit de samenleving. Eigenlijk hebben Pauw met eerder Paul Witteman de formule van Barend en van Dorp overgenomen. Daarna heeft die formule tijdelijk op RTL 4 bij Humberto nog wel even aangeslagen omdat juist Pauw in die tijd wat serieuzer werd. Nu is Pauw en ook Jinek een stuk diverser geworden en kijkt men liever daarna dan een kopie er van bij RTL. Ben het dus wel grotendeels met Orange eens met de veranderingen die hij aanstipt.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 16 okt 2019 20:04

Andere talkshow? Doe eens gek, geef Robert Jensen eens een dagelijkse live show.

Pot

Bericht door Pot » 18 okt 2019 22:05

LokaleSter schreef:
16 okt 2019 20:04
Andere talkshow? Doe eens gek, geef Robert Jensen eens een dagelijkse live show.
Die heeft op RTL5 al laten zien dat hij niet genoeg kijkers trekt, dus verwacht niet dat het op 4 wel zou scoren.
Beau zit nu vaak rond de 350.000 en 450.000, behalve op vrijdag: dan rond de zeven of acht ton.
Oortjes open!

Plaats reactie