De oplossing voor SBS6

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.
Phoenix

Re: De oplossing voor SBS6

Bericht door Phoenix » 30 dec 2013 10:38

Een programma dat volgens mij wel passend is voor SBS:
Een brutaal consumentenprogramma in de geest van de programma's van Willibrord Frequin en Pieter Storms. Radar en Kassa vergroten vaak grote zaken uit. Dit programma moet juist individuele zaken behandelen. Dit maakt het persoonlijker. Geen beter vermaeck dan leedvermaakt. Programmeren op maandag-, dinsdag- of donderdagavond van half 10 tot half 11. Presentator: Alberto Stegeman?
Programma vooraf laten gaan door het recent aangekochte programma Bonje met de buren. Dan heeft SBS er volgens mij naast de zondag- en woensdagavond al een derde sterke avond bij.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Pieterbooy

Bericht door Pieterbooy » 30 dec 2013 10:45

- SBS6 én Veronica: investeren in en opzetten van een goed nieuwsprogramma dat kan concurreren met het NOS Journaal en het RTL Nieuws;
SBS 6 heeft Hart van Nederland rond de klok van 19:00 en rond 22:30 dus een nieuwsprogramma op SBS 6 komt er niet meer bovendien hebben ze sinds de laatste maanden Show Vandaag, Shownieuws, en Show laat allemaal Showbizz programma's.

Met Show Vandaag gaan ze meer de Boulevard kant op, Show Vandaag dat programma scoort redelijk en wint ook weer kijkers. Show Laat en Hart Van Nederland scoren op Late night bij SBS prima wel is waar niet boven de miljoen maar voldoende voor SBS 6.

Eppo

Bericht door Eppo » 30 dec 2013 10:45

Phoenix schreef:
Eppo schreef:SBS6 én Veronica: investeren in en opzetten van een goed nieuwsprogramma dat kan concurreren met het NOS Journaal en het RTL Nieuws
Een nieuwsprogramma is megaduur. Het is ook onrealistisch om tegen de gevestigde orde van RTL nieuws en NOS journaal op te boksen. Op welk tijdsslot moet je een dergelijk nieuwsprogramma programmeren. SBS kan een nieuwsprogramma niet direct tegenover RTL nieuws en NOS journaal zetten. Om 19 uur ondervind het weer hinder van De Wereld Draait Door. SBS heeft met Hart van Nederland een goed alternatief in huis. Wel zou Hart van Nederland wat meer de scherpe randjes mogen opzoeken en echt zelf nieuws brengen/maken.
Hart van Nederland internationaal laten gaan? Ik vind het wel erg beperkt om je enkel te richten tot Nederland, maar dat vind ik al sinds de start van SBS6 en daarmee HvNL.
Phoenix schreef:
Eppo schreef:Veronica TV en Radio Veronica meer laten samenwerken, bijvoorbeeld zoals vorig jaar met een Top 1000 Allertijden TV special die de radiouitzending ondersteunt
Veronica TV en Radio zijn in handen van verschillende partijen. Daarbij richten beide media zich op andere doelgroepen. TV richt zich op jongeren. Radio op 'oudere' mannen. Dit maakt het lastig een gemeenschappelijk doel te vinden. Ik ben wel van mening dat radio en TV elkaar kunnen versterken. Radio Veronica sluit meer aan RTL7.
Ik ben me er van bewust dat er twee partijen zijn (SBS en SRG), maar tijdens de Top 1000 Allertijden vorig jaar zagen we dat samenwerking ook mogelijk was. Radio Veronica is ook bezig met een soort "verjonging", dit is wellicht de kans om beide kanalen (TV en radio) beter te profileren.
Phoenix schreef:
Eppo schreef:Veronica: Countdown Café terugbrengen op televisie, goede concerten uitzenden, unplugged sessies uitzenden
Is dit een idee uit realisme of emotie en nostalgie. Het 'oude' Veronica komt nooit meer terug. Deze functie wordt momenteel door andere zenders, omroepen en media ingevuld.
't Heeft in dit geval niet zo veel met emotie te maken, maar wel sturen op de emotie van een bepaalde groep kijkers en de bekendheid die het programma jaren naar dato nog geniet. Je ziet ook programma's als "Op volle toeren" terugkeren en die worden ook aardig bekeken.

Met betrekking tot de soap: ONM deed het bij BNN toch ook vrij goed? Is toch enkel van de buis gehaald in verband met de bezuinigingen?

Utopia wachten we af, maar ik vind dat soort programma's toch meer bij Veronica passen (maar ik ben geen marketeer :D)
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪

Phoenix

Bericht door Phoenix » 30 dec 2013 13:44

Hart van NL internationaal? Lijkt me geen goede optie. SBS6 is een volkszender, dus moeten ze het dichtbij huis houden. Als ze al internationaal nieuws brengen dan moet SBS het vertalen naar de impact die het heeft voor het Nederlandse volk. Hedendaags voorbeeld: Wat betekent het voor de Nederlanders dat de grenzen opengaan voor Bulgaren en Roemenen.

Met je opmerkingen over Countdown Café en verjonging van Veronica vind ik dat je jezelf tegenspreekt. De jongeren van nu hebben geen binding met Countdown Café en zullen niet eens weten wat het is.
De reden dat Radio Veronica aan het verjongen is komt doordat de luisteraars van 2003 (start Radio Veronica) inmiddels ook weer 10 jaar ouder zijn. Radio Veronica verlegt de doelgroep niet naar tieners of vroege twintigers, maar zorgt ervoor dat de doelgroep 25-49 jaar weer van onderen wordt aangevuld. Dus is er nog steeds een mismatch tussen de doelgroepen van Veronica Radio en TV.
28-01-08 / 22-04-10

Phoenix

Bericht door Phoenix » 30 dec 2013 14:06

Eppo schreef:
Phoenix schreef:
Eppo schreef:Met betrekking tot de soap: ONM deed het bij BNN toch ook vrij goed? Is toch enkel van de buis gehaald in verband met de bezuinigingen?
Klopt. Ik bedoel dat het lastig is om qua serie verder te gaan waar het gebleven was. Acteurs zitten vast aan andere producties of zullen überhaupt geen zin hebben om weer verder te gaan met ONM. Als je dan grotendeels toch opnieuw moet beginnen kun je net zo goed iets nieuws starten.
28-01-08 / 22-04-10

alex..

Bericht door alex.. » 01 jan 2014 22:35

Nu zo de casting van Utopia bekend is geworden heb ik weinig vertrouwen erin.
Het lijken grotendeels niksnutten en dat is niet waarvoor je kijkt, je wilt toch echt ontwikkeling zien (althans, ik dan, want zie dit toch als een soort survival programma).

Over Show Vandaag, ik vind dat ze wel credit verdienen voor de durf om als commerciële ook voor 6 uur een show te programmeren. Ook heeft dit programma best potentie, alleen (zoals hierboven gezegd) mist de show een aantal interessante onderdelen.
Maar vergeet niet dat Boulevard ook moest groeien, waar het vroeger (de eerste seizoenen) meer een reportage programma over crime/royalty/"sterren", is het nu een grote roddel rubriek met af en toe een interessant filmpje.
Ik zie daar dus wel een kans voor SBS.

Volgend seizoen zou ik het zo doen.
16:30 Huizenjacht
17:30 Show Vandaag (nieuwe opzet) deel I
17:55 HvNL kort
18:05 Show Vandaag deel II
18:30 'Reportage Show' (ouderwets, zoals SBS dat in haar begin tijd deed, onderwerpen die dan actueel zijn op straat behandelen)
19:00 HvNL Vroeg
19:25 ShowNiews Vroeg
19:30 Utopia (het is te duur om te floppen)
20:00 The Biggest Loser/ Ziekenhuis reality/Spel programma

Dit zou toch de grootste problemen uit de vooravond moeten oplossen, als ze gemiddeld aan de 400.000/500.000 kunnen komen. Dat is meer dan sommige programma's prime time halen.
En prime time, ja, ze hebben echt een hoop slechte programma's (die er puur zijn om internationaal te kunnen verkopen), en een paar goede die verkeerd geprogrammeerd staan.

Het is alleen raar dat oude successen niet meteen terug keren (succes in huidige SBS begrippen, dus rond de 700.000).
- Wedden dat ik het kan
- Weekend Miljonair
- Wie Trouwt mijn zoon
- Hart in Aktie
- Komt een man bij de dokter
- Schat van de Oranje
- Vrienden van Amstel
- Show Me the Money
(- Huizenjacht)
- Showbizzquiz

Phoenix

Bericht door Phoenix » 11 jan 2014 18:58

Eppo schreef:SBS6: Onderweg naar Morgen uit de mottenballen halen en nieuwe afleveringen gaan uitzenden, misschien om half 9 's avonds?
Dat er in Nederland geen ruimte is voor een tweede soap is Nederland 3 nu aan het bewijzen met StartUp. Vorig jaar flopte Malaika bij RTL5 en Lotte bij Talpa/Tien was ook geen groot succes.
Onderweg naar Morgen scoorde nog redelijk, omdat het startte op het moment dat er nog maar vijf Nederlandse televisiezenders waren (NL1, 2, 3 en RTL4 en 5). Veel minder concurrentie dus.
28-01-08 / 22-04-10

reinoutveldhau

Bericht door reinoutveldhau » 07 nov 2018 10:39

VInd SBS6 ook een slap aftreksel van rtl. Idd investeren in betere presentatoren en de look/feel opfrissen wellicht?

Plaats reactie