Q-Music

Plaats links naar foto's van studio's die jij de moeite waard vind. RadioForum.nl is niet verantwoordelijk voor de vertoonde foto's.
rvbracht

Re: Q-Music

Bericht door rvbracht » 09 sep 2013 21:39

Het is de keuze van de luisteraar om, mits beschikbaar, het beeld erbij te halen.
Persoonlijk denk ik dat het wel degelijk wat kan toevoegen.
En net zoals met TV geldt ook hier: er zit een knop op, dus verplicht kijken hoeft natuurlijk niet.

finnrt

Bericht door finnrt » 16 nov 2013 19:36

Borus schreef:
DJKevin schreef:Borus, kun je dat eens nader onderbouwen. Ik denk juist dat voor veel mensen de magie er nog in zit dat ze niet precies zien wat er gebeurd...
Dat was vroeger wel zo, maar tegenwoordig is men nieuwsgierig wat er in de studio gebeurd. Doordat er veel meer gebeurd dan alleen plaatjes draaien (bandjes, gasten ed) willen de luisteraars ook zien wat er in een studio gebeurd.

Steeds meer radiostations gaan de webcam permanent aanzetten. Kijk naar de opbouw van de nieuwe studio van 3FM en hoe daar is omgegaan met licht voor televisie.

Probleem bij Q is dat er (naar wat ik heb gehoord) DJ's zijn die geen webcam willen. En als die DJ's dan daar nog iets te vertellen hebben dan wordt dat tegengehouden.
Dat is niet wat hun tegenhoud.
Ik ben er geweest en dat gevraagd en ze zeggen zegt dat het gaat om het geld. Ze willen het wel maar het kost toch al gauw heel veel. Hun willen het gelijk goed doen. Als je dan alles in HD wilt heb je daar toch weer een VJ of een Automatiseren voor nodig en dat kost nog al wat. Als het goed is gaat het binnen 1 á 2 jaar gebeuren tot Q webcams heeft.
Stayradio.nl
For all your music experience

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij » 16 nov 2013 22:41

Er zijn ondertussen vaste camera's te vinden in de Q studio.... Benieuwd hoe men deze gaat toepassen..

Gertw68

Bericht door Gertw68 » 17 nov 2013 09:21

Hoort-u-mij schreef:Er zijn ondertussen vaste camera's te vinden in de Q studio.... Benieuwd hoe men deze gaat toepassen..
Kun je dat ook laten zien of waar je die info vandaan hebt.

Budweiser

Bericht door Budweiser » 18 nov 2013 10:49

Wim008 schreef:Radio is theater of mind. Dat is één van de gouden regels die ons werd aangeleerd.
'werd' ja, want dat was vroeger. Nu is het 2013, nu is er heel wat veranderd in het fenomeen radio.
Bababooey !
Twitter

Xeno

Bericht door Xeno » 18 nov 2013 18:06

Het is natuurlijk wel zo dat radio met beelden niks is. Het is geen radio en het is geen tv. Hoe anno 2013 beelden vanuit de studio ook mogen zijn, het is nietsbetekenend. Je doet namelijk altijd een doelgroep te kort. En laat dat nou net geen doel van een commercieel medium zijn.

Edit: En als er wel echt een grote doelgroep voor dit 'er tussenin' medium is, wordt het tijd voor webcams bij tv programma's. Of juist een live radiostream bij tv...

noned

Bericht door noned » 19 nov 2013 08:27

Allemaal goed en wel camera's of niet maar intussen zijn ze op 2 procentpunten na even groot als 3FM, en staan ze in de top3! Goed bezig die Q-music, nog niet zo lang geleden stonden ze nog net iets boven Veronica, rond de 5 of 6 procent.

jessica

Bericht door jessica » 19 nov 2013 09:06

Q met Veronica vergelijken kan niet. Veronica is gehouden aan bijna alleen platen van 5 jaar of ouder. Q mag alles draaien. In die zin presteren ze nu goed. Ze hadden wat aanlooptijd nodig, maar zitten nu vast in de top5 en tegen de top3 aan. Radio2 is wat aan het afzakken. Concentreren zich eens per jaar iets te veel op de top2000. Maar daar komt ook een beetje sleet op. Q kan zelfs als het zo door gaat volgend jaar bovenaan de lijst staan. Zo groot is de afstand niet meer.

bontekoe

Bericht door bontekoe » 19 nov 2013 23:44

jessica schreef:Q met Veronica vergelijken kan niet. Veronica is gehouden aan bijna alleen platen van 5 jaar of ouder. Q mag alles draaien. In die zin presteren ze nu goed. Ze hadden wat aanlooptijd nodig, maar zitten nu vast in de top5 en tegen de top3 aan. Radio2 is wat aan het afzakken. Concentreren zich eens per jaar iets te veel op de top2000. Maar daar komt ook een beetje sleet op. Q kan zelfs als het zo door gaat volgend jaar bovenaan de lijst staan. Zo groot is de afstand niet meer.
Nou, met het nieuwe format is er bij Radio Veronica wel het een en ander anders geworden. Dus doorredenerend zou Veronica ook wel kunnen gaan stijgen toch? En ze hebben de radioring met Somertijd. Dus mogelijk wat extra luisteraars er bij (reclame werkt altijd).

Exqua

Bericht door Exqua » 23 dec 2014 21:16

welke programma draait er op het meest rechtse scherm?

EDIT: Ik was te snel met vragen, een zoekactie op google leerde mij dat het van Dalet is.
http://www.experience-radio.nl

Plaats reactie