Q-Music

Plaats links naar foto's van studio's die jij de moeite waard vind. RadioForum.nl is niet verantwoordelijk voor de vertoonde foto's.
Martijn

Q-Music

Bericht door Martijn » 02 sep 2013 00:04

Wat foto's van de (vernieuwde) studio van Q-Music. Op de foto klikken (advies: nieuw tab/venster) en je krijgt een grotere versie.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door admin5 op 09 sep 2013 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een aantal foto's op verzoek verwijderd.

DJKevin

Re: Q-Music

Bericht door DJKevin » 02 sep 2013 07:34

Prachtige fotoserie van een hele mooie studio. Lijkt me zeer prettig om in te werken!

Borus

Bericht door Borus » 03 sep 2013 10:21

Toch blijft het opvallend dat er geen camera's aanwezig zijn. Radio=televisie, maar blijkbaar snappen ze dat bij Q (nog) niet.

DJKevin

Bericht door DJKevin » 03 sep 2013 17:38

Borus, kun je dat eens nader onderbouwen. Ik denk juist dat voor veel mensen de magie er nog in zit dat ze niet precies zien wat er gebeurd...

Borus

Bericht door Borus » 03 sep 2013 19:24

DJKevin schreef:Borus, kun je dat eens nader onderbouwen. Ik denk juist dat voor veel mensen de magie er nog in zit dat ze niet precies zien wat er gebeurd...
Dat was vroeger wel zo, maar tegenwoordig is men nieuwsgierig wat er in de studio gebeurd. Doordat er veel meer gebeurd dan alleen plaatjes draaien (bandjes, gasten ed) willen de luisteraars ook zien wat er in een studio gebeurd.

Steeds meer radiostations gaan de webcam permanent aanzetten. Kijk naar de opbouw van de nieuwe studio van 3FM en hoe daar is omgegaan met licht voor televisie.

Probleem bij Q is dat er (naar wat ik heb gehoord) DJ's zijn die geen webcam willen. En als die DJ's dan daar nog iets te vertellen hebben dan wordt dat tegengehouden.

Ou-Tannu

Bericht door Ou-Tannu » 03 sep 2013 20:40

Borus schreef:
DJKevin schreef:Borus, kun je dat eens nader onderbouwen. Ik denk juist dat voor veel mensen de magie er nog in zit dat ze niet precies zien wat er gebeurd...
Dat was vroeger wel zo, maar tegenwoordig is men nieuwsgierig wat er in de studio gebeurd. Doordat er veel meer gebeurd dan alleen plaatjes draaien (bandjes, gasten ed) willen de luisteraars ook zien wat er in een studio gebeurd.

Steeds meer radiostations gaan de webcam permanent aanzetten. Kijk naar de opbouw van de nieuwe studio van 3FM en hoe daar is omgegaan met licht voor televisie.

Probleem bij Q is dat er (naar wat ik heb gehoord) DJ's zijn die geen webcam willen. En als die DJ's dan daar nog iets te vertellen hebben dan wordt dat tegengehouden.
nja dat was in het verleden ( en nu mischien nog ) ook bij 538 het geval, Daar was ook niet altijd de webcam actief..

dan stond er gewoon het logo van 538 in beeld.. zo`n constructie kan Q dus ook gewoon toepassen.. voor de mensen die absoluut NIET willen of niet elke uitzending willen zou het een prima oplossing kunnen zijn natuurlijk..

Wim008

Bericht door Wim008 » 04 sep 2013 11:21

Borus,

Radio is theater of mind. Dat is één van de gouden regels die ons werd aangeleerd. Net zoals een boek. Als je achteraf de verfilming van ziet is het in sommige gevallen een desillusie. Dat bij een actua programma met gasten de webcam opstaat kan ik nog inkomen. En als een artiest een optreden geeft of interview in een radioprogramma, film het, maak er een mooie en flitsende montage achteraf en pleur het op de website. Is commercieel meer verantwoord, dan gewoon webcam continu opstaan of een tv-kanaal in de lucht steken. Dan ben je pas multimediaal bezig in deze tijden. De tijd van lineair tv kijken (dan bedoel ik ook continu webcam online) is oubollig en achterhaald. In de huidige tijd van multimedia is men op zoek naar 'unieke' content. Just my two cents

W

Xeno

Bericht door Xeno » 04 sep 2013 13:23

Wat Wim zegt. Ik vind het bijvoorbeeld ook altijd heel pijnlijk als je op de radio hoort dat, ik zeg maar wat, Bløf toevallig langskomt en net binnen komt stappen terwijl je ze op de webcam al een uur in de studio ziet. Dat soort momenten. Natuurlijk weet je dat het zo gaat, maar er zit een verschil in het vaag ergens weten en het gewoon zien.

jren

Bericht door jren » 09 sep 2013 16:52

Radio = radio, geen tv. Ik vind al die camera's maar onzin.

Radio = geluid = verbeelding = show = ..... Ga maar door.

Gooi weg die camera's!

Eela

Bericht door Eela » 09 sep 2013 17:50

Normaal gesproken meng ik me nooit in met zo`n discussies. Radio is radio en tv is tv, punt uit. Als ik het merendeel van radiozenders zie hoe het er op hun website op toegaat, denk ik dat ze zelf niet snappen waar radio maken over gaat. Of informatie bieden al dan niet in combinatie met muziek. Je moet eens proberen een 15 minuten naar de site van 3 fm proberen te luisteren en kijken via hun site. Ik raak de tel kwijt van het aantal keren dat een dj zijn microfoon statief aanraakt en beweegt. De show( onzin ) die ze proberen op te voeren is in mijn ogen niet meer dan egotripperij. Bij dit soort dj`s mag natuurlijk een webcam niet ontbreken....
Veel dialoog wordt uiteindelijk analoog

Daan!

Bericht door Daan! » 09 sep 2013 18:51

En denk jij dat andere DJ's zonder webcam niet hun microfoonarm bewegen? Je zegt dat ze een show proberen op te voeren, maar wat houdt die show in? Zwaaien met hun microfoonarm. En zou zo'n webcam van de DJ's niet mogen ontbreken of zou bijvoorbeeld Wilbert het ook willen. Je kan het namelijk ook zien als reclame. Juist omdat ze de DJ kunnen zien, wordt de luisteraar nog meer betrokken bij het product. Daardoor krijgt de doelgroep het gevoel er bij te horen en dat geeft sommige een kick. Ik denk ook niet dat er mensen 24/7 achter hun PC naar 3fm kijken, maar misschien een kwartier of half uur. Als diezelfde luisteraar in de auto zit, kan hij/zij zich nog meer voorstellen bij radio.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 09 sep 2013 20:01

Feit is: onze maatschappij is steeds visueler ingesteld. Radio heeft het moeilijk ten opzichte van TV en internet. Een webcam in de studio en de daar vaak aan gekoppelde interactie online is gewoon heel belangrijk om mensen betrokken te houden bij je medium.

Radio moet zich aanpassen aan veranderende tijden en verstandige zenders doen dat dus ook. Daar kun je het persoonlijk niet mee eens zijn maar als je bezig bent met een massamedium is dat niet echt relevant.
Aan bovenstaande uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend.

Axel

Bericht door Axel » 09 sep 2013 20:04

Is het iemand al opgevallen dat in de reclame van 'het geluid' Gijs Staverman dr nog in zit? Vind ik best raar, de indruk wekken dat Gijs nog bij Q zit!

Borus

Bericht door Borus » 09 sep 2013 20:17

Axel schreef:Is het iemand al opgevallen dat in de reclame van 'het geluid' Gijs Staverman dr nog in zit? Vind ik best raar, de indruk wekken dat Gijs nog bij Q zit!
Klopt. Daar zaten ze bij Q ook een beetje mee in hun maag. In mei is de hele reclamecampagne rondom "het geluid" afgerond en toen zat Gijs nog gewoon bij Q. De keuze is gemaakt omdat er in die korte tijd er geen mogelijkheid meer was om dit probleem op te lossen.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 09 sep 2013 21:19

de gedachte dat radio alleen nog maar geluid is vind ik niet meer helemaal van deze tijd. Door internet en social media zijn er veel meer manieren om radio te beleven dan alleen maar luisteren. Wat mij betreft hoort daar ook zeker beeld bij. En, wat Rutgrrr al aangeeft, radio heeft het moeilijk. Niet alleen door TV maar ook zeker door diensten als Youtube en Spotify. Je moet wel je grenzen een beetje verbreden om daar aan mee te blijven doen.

Plaats reactie