Het is alweer meer dan 15 jaar geleden dat ik voor het laatst in dit topic heb gepost dus tijd voor een update!
En voor de echte nerds natuurlijk de gear:
-DHD 52/RX Fadermodules
-DHD 52/XD2 8K Core met 2x DSP
-DHD 52/DX
-DHD 52/XC2 Concentrator met Dante module
-Orban Optimod 5500
-Orban Optimod 1101e
-Symetrix Prism 8x8
-Shure SM7b
-M&I Omniplayer
-Genelec 8040B
-Lexicon MPX1
-Comrex BRIC Link II
Ik heb hulp gehad voor het frezen van de tafel maar verder eigenlijk alles zelf gedaan inclusief config bouwen voor de DHD. Daar zit echt bizar veel tijd in maar hij zit dan ook volgestampt met features.
Laatst gewijzigd door Daniel. op 27 apr 2025 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Daniel. schreef: 27 apr 2025 19:33
Het is alweer meer dan 15 jaar geleden dat ik voor het laatst in dit topic heb gepost dus tijd voor een update
Ziet er goed uit Daniel, heel erg gaaf! Ik mis alleen nog een TFT bij je DHD en een Mika arm
En dat er veel tijd gaat zitten in het programmeren van een DHD herken ik helemaal, maar hoe gaaf is het als je iets voor ogen hebt dat dat na een avondje knutselen ook gewoon werkt
rene_m schreef: 27 apr 2025 22:06
Ik mis alleen nog een TFT bij je DHD en een Mika arm
Ik ben nooit zo'n fan geweest van de Mika's. Heb al sinds mijn 15e een OC&White thuis (die ene die nu bij de "producersplek" hangt) en die kraakt nog steeds niet. Heb die nieuwe 3-delige speciaal uit de VS geimporteerd.
En wat betreft de DHD-TFT. Die kosten bijna 2k per stuk en dat was me net iets te gortig maar ik heb een mooi alternatief gevonden. De TFT-view zit via Views nu in Omniplayer. (zie rechtsboven rechterscherm).
Ik kan uren lullen over alle toffe features in de config zoals backstage-dump, speciale monbus-features en 4 virtuele faders op de DX.
Het is alweer meer dan 15 jaar geleden dat ik voor het laatst in dit topic heb gepost dus tijd voor een update!
-DHD 52/RX Fadermodules
-DHD 52/DX
-Orban Optimod 5500
-Orban Optimod 1101e
-Symetrix Prism 8x8
-Shure SM7b
-M&I Omniplayer
-Genelec 8040B
-Lexicon MPX1
-Comrex BRIC Link II
Ik heb hulp gehad voor het frezen van de tafel maar verder eigenlijk alles zelf gedaan inclusief config bouwen voor de DHD. Daar zit echt bizar veel tijd in maar hij zit dan ook volgestampt met features.
rene_m schreef: 27 apr 2025 22:06
Ik mis alleen nog een TFT bij je DHD en een Mika arm
Ik ben nooit zo'n fan geweest van de Mika's. Heb al sinds mijn 15e een OC&White thuis (die ene die nu bij de "producersplek" hangt) en die kraakt nog steeds niet. Heb die nieuwe 3-delige speciaal uit de VS geimporteerd.
En wat betreft de DHD-TFT. Die kosten bijna 2k per stuk en dat was me net iets te gortig maar ik heb een mooi alternatief gevonden. De TFT-view zit via Views nu in Omniplayer. (zie rechtsboven rechterscherm).
Ik kan uren lullen over alle toffe features in de config zoals backstage-dump, speciale monbus-features en 4 virtuele faders op de DX.
Die Mika's zijn ook gewoon veels te prijzig, maar ja dat lampje..! Daar geilen we toch allemaal op! haha Vrijwel ook de enige reden waarom ik ze heb gekocht.
Kijk, dat wist ik dan weer niet dat dat kon, die TFT view in Omniplayer. Nou gebruik ik ook geen Omniplayer maar mAirList. En ik beschik nog maar sinds zeer kort over een TFT scherm. Tip: op Marktplaats staan af en toe wel leuke schermpjes voor weinig.
Haha ik kan er 's nachts wakker van liggen als ik ergens niet uitkom, zit ik soms om 4 uur achter de computer omdat ik weer een ingeving had, en dan... werkt het nog niet Maar echt cool dat spul! Ik kan er ook uren over praten maar er zijn maar weinig mensen (in mijn omgeving) die snappen waar je het over hebt
rene_m schreef: 27 apr 2025 22:44
Kijk, dat wist ik dan weer niet dat dat kon, die TFT view in Omniplayer. Nou gebruik ik ook geen Omniplayer maar mAirList. En ik beschik nog maar sinds zeer kort over een TFT scherm. Tip: op Marktplaats staan af en toe wel leuke schermpjes voor weinig.
Ja het is verder niet heel spannend. Ik heb een browservenstertje toegevoegd in Omni en die maakt verbinding met de DHD WebApps. Mede omdat ik graag dingen als WebApps gebruik draai ik Firmware 9.2 en dan vallen al die "oude" TFT's af en kom je automatisch bij die wat prijzigere.
En anders koop je gewoon zo’n 10” touchscreentje van Ali/Amazon. Zit vaak ook een poot achter en draait gewoon stabiel. Kun je in Windows prima kalibreren om als extra scherm te werken. De liefde voor de DHD-schermpjes heb ik nooit zo begrepen. Maar ik ben dan ook niet zo van de standaard ‘Een goede radiostudio heeft een Shure SM7b, Yellowtec Mika, Orban, OmniPlayer en DHD’-regel.
Tuurlijk, het zijn allemaal fantastische spullen, maar voor het gros van ons totale overkill. Voor Daniel natuurlijk niet, want die werkt voor de NPO en kan hiermee in principe ook vanuit huis mee live .
-DHD 52/RX Fadermodules
-DHD 52/DX
-Orban Optimod 5500
-Orban Optimod 1101e
-Symetrix Prism 8x8
-Shure SM7b
-M&I Omniplayer
-Genelec 8040B
-Lexicon MPX1
-Comrex BRIC Link II
-DHD 52/RX Fadermodules
-DHD 52/DX
-Orban Optimod 5500
-Orban Optimod 1101e
-Symetrix Prism 8x8
-Shure SM7b
-M&I Omniplayer
-Genelec 8040B
-Lexicon MPX1
-Comrex BRIC Link II