BFM Zutphen

Plaats links naar foto's van studio's die jij de moeite waard vind. RadioForum.nl is niet verantwoordelijk voor de vertoonde foto's.
Budweiser

BFM Zutphen

Bericht door Budweiser » 23 jul 2011 18:29

De studio van de lokale omroep in Zutphen. Hier hebben ooit al eens foto's van op het forum gestaan, maar die zijn inmiddels weer weg, dus heb ik even een paar nieuwe gemaakt. Excuses voor de soms ietwat bedenkelijke kwaliteit van de foto's.

Presentatieruimte :

Afbeelding

Studio :

Afbeelding

Afbeelding
Bababooey !
Twitter

marckxz

Re: BFM Zutphen

Bericht door marckxz » 24 jul 2011 11:20

ziet er netjes uit

Delphi

Bericht door Delphi » 24 jul 2011 12:57

Gebruiken jullie de MiniDisc-players nog? Of staan ze er vooral zodat er geen gaten in het rack vallen? ;-)
Doe het goed of doe het niet...

EA

Bericht door EA » 24 jul 2011 15:28

Nog steeds die Behringer combinator er tussen daar?
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.

Budweiser

Bericht door Budweiser » 24 jul 2011 20:16

@marckxz : Thanks :)

@Delphi : jazeker worden die nog gebruikt. Het grote voordeel van MD ten opzichte van jingles uit carmen, is dat je jingles die je vanaf MD draait, op de mengtafel in kan starten. Bij carmen gaat dat slechts met de muis (ja ik weet, zijn dingen voor te krijgen om dat om te bouwen, maar daar gaan we niet meer in investeren, want pcradio komt er aan)

@EA : nee, die combinator is al vele jaren weg. Er staat momenteel o.a. een Bright C4, maar sowieso staat vervanging van de processing erg hoog op mijn prioriteitenlijstje
Bababooey !
Twitter

GuntherM

Bericht door GuntherM » 29 jul 2011 21:05

Zozo, daar zit jij dan tijdens je programma, ziet er erg goed uit Budweiser!

-bier
----------------------------------
Stadsradio Vlaanderen

Budweiser

Bericht door Budweiser » 29 jul 2011 21:09

haha kijk, vaste luisteraars die reageren, altijd leuk :)) maar thanks voor de complimenten :)

-bier
Bababooey !
Twitter

RBS

Bericht door RBS » 30 jul 2011 09:29

Is dat een airlab of de voorloper ervan, de airmix ?

Ik snap ook niet goed waarom D&R plots afstapt van de Vu-meters en terug naar de naaldmeters grijpt al is het dan nu wel met Led-backgroundverlichting. Kon ook met 2 vu-meters geweest zijn of zou dit een puur design-hersenspinsel zijn van Duco De Rijck. Heb het al aan D&R gevraagd maar hierop antwoorden ze niet.
Radio, het theater van de verbeelding - Bouwjaar 1966 - na 31 jaar serieus radiogaar !

Budweiser

Bericht door Budweiser » 30 jul 2011 11:32

dit is een airmix, en ja, wat de reden is dat d&r vandaag de dag nog mengtafels aflevert met analoge meters, is me altijd een raadsel geweest. De airmix is altijd wel afgeleverd met de led-vu-meter zoals op de foto te zien is.
Bababooey !
Twitter

RBS

Bericht door RBS » 30 jul 2011 14:44

Misschien hebben ze een grote afzetmarkt beneden deze aardbol. Ik zie daar nog wel regematig tafels met naaldmeters op foto's verschijnen. Blijkbaar wordt dat daar meer gevraagd of zo.
Radio, het theater van de verbeelding - Bouwjaar 1966 - na 31 jaar serieus radiogaar !

Budweiser

Bericht door Budweiser » 20 apr 2013 21:28

Al enkele maanden nadat de verhuizing plaatsgevonden heeft, maar de 'hoofdstudio' is nog niet klaar. Wel is er de afgelopen maanden erg hard gewerkt om een perfecte studio neer te zetten, en we zijn er bijna :)

Om eens te beginnen met waar de inspiratie vandaan komt voor de inrichting van de studio; het meubel is geinspireerd op een van de meubels van omroep brabant, namelijk deze:

Afbeelding

De inspiratie voor de kleurstelling van de studio komt bij Studio040 en GlowFM vandaan. Een jaar geleden ongeveer ben ik daar es op de koffie geweest en vond het geweldig hoe men de kleuren van de huisstijl in de studio's verwerkt had. Voorbeeld van de studio040 studio:

Afbeelding

Toen ik dat zag vond ik dat ik dat ook zo wilde :) Nu er een verhuizing was, was de kans daar om het ook te doen.

In een andere ruimte binnen het nieuwe pand werd een tijdelijke studio ingericht, zodat de programma's door konden gaan.

Op basis van de ruimte waar de nieuwe studio in moest komen is er een tekening gemaakt van het meubel dat gebouwd moest worden

Afbeelding

Het frame en de eerste opbouw van het meubel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het complete blad ligt erop. Gat erin voor de mengtafel

Afbeelding

welke zowaar blijkt te passen :D

Afbeelding

Afbeelding

Ergens in de opslag hadden we nog een paar beugels liggen van onze oude studiomonitoren, en erg blij waren we te constateren dat onze huidige monitoren daar ook prima in pasten

Afbeelding

Het kleurstaaltje heeft ook al een bestemming

Afbeelding

Dus hup, verf op de muur

Afbeelding

Afbeelding

Het meubel in de grondverf

Afbeelding

Ondertussen is er ook een opbouw gemaakt voor de beeldschermen

Afbeelding

Afbeelding

en heeft iemand ook het nodige denkwerk verricht over de manier van bevestigen van de beeldschermen

Afbeelding

Toen werd het tijd voor de blauwe verf op het meubel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadat de verf uitgedroogd was konden we de apparatuur gaan plaatsen. Dat is vandaag gebeurd, maar zijn we nog niet mee klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze detailfoto krijg je een extra goed beeld van hoe de monitoren bevestigd zitten. Meer dan 2 blokjes MDF met een deurschanier er tussen is het eigenlijk niet, maar je moet er maar opkomen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn voorlopig nog lang niet klaar, maar dat komt ook wel goed :)
Bababooey !
Twitter

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 20 apr 2013 21:38

Super!
Aan bovenstaande uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 21 apr 2013 12:11

Het ziet er verrekte mooi uit! :D

Wordt het nu niet wat donker met al die kleuren?
(Krijg zelf van die kleuren koppijn, ligt aan mij :)) )
en dan is er koffie......

js113500

Bericht door js113500 » 21 apr 2013 13:47

Op de foto's lijkt het donkerder dan dat het is. En in vergelijking met onze oude studio is het al een hele verbetering :smile:

Budweiser

Bericht door Budweiser » 21 apr 2013 17:34

Vandaag met js113500 in de studio weer es even een paar dingetjes aangesloten. PC's op de mengtafel en de luidsprekers in de studio.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Langzaamaan ook het 19" rack inrichten:
Afbeelding
Bababooey !
Twitter

Plaats reactie