Overzicht providers die Stream Hosting aanbieden

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Randy

Bericht door Randy » 14 apr 2006 16:51

rvingen schreef:http://www.vaningenict.net is ook een goede en niet duur !
ZOzo, jij wind er ook geen doekjes omheen... -bier

Randy

Bericht door Randy » 14 apr 2006 16:54

jortje538 schreef:Verder nog een tip voor Eliveld (Randy jij zit tog bij Eliveld Networks) laat degene die willen streamen niet alleen kiezen voor zoveel aantal luisteraars maar ook met dataverkeer.
Dus net zo als www.dahhosting.nl, overzichterlijker voor de mensen en meer mogelijkheden.
Uw tip is uitgewerkt; http://www.eliveldnetworks.nl/streamingmedia.php

WKTU

Bericht door WKTU » 16 apr 2006 02:00

En Randy hier al meer nieuws over:

Eliveld Networks is inderdaad bezig met het maken van 'on demand formatradio'. Op dit moment worden intern enkele test gedraaid en wordt druk geprogrammeerd, in de hoop binnenkort een totaalpakket aan te bieden.
Link; http://www.eliveldnetworks.nl

post-it

Bericht door post-it » 16 apr 2006 10:42

Toch is het een raar bedrijf, dat Elieveld... Consequent onbereikbaar. De 06 van de eigenaar is gewijzigd, het oude nummer doet het niet meer, het privenummer is hetzelfde als het bedrijfsnummer, maar daar wordt NOOIT opgenomen.

Er zat eerst een computer aan vast die je vertelde dat alle medewerkers (proest :lol: ) bezet waren, dan een muziekje en daarna mocht je een bericht inspreken. Maar die computer is er nu ook al niet mer? Er schijnt ook een betalingsachterstand of conflict te zijn!

Maar misschien kan WilcoOnline zelf even reageren? :eek:

Randy

Bericht door Randy » 16 apr 2006 13:46

WKTU schreef:En Randy hier al meer nieuws over:

Eliveld Networks is inderdaad bezig met het maken van 'on demand formatradio'. Op dit moment worden intern enkele test gedraaid en wordt druk geprogrammeerd, in de hoop binnenkort een totaalpakket aan te bieden.
Link; http://www.eliveldnetworks.nl
Wij, Omroep Aalten-Lokaal/Radio AFM gaan er binnenkort mee testen als achtergrondgeluid voor onze kabelkrant.
Ik heb toevallig gistermorgen nog even contact gehad met Eliveld. (En hier gewoon bereikbaar hoor, zonder op de bovenstaande 'flame' in te gaan), en met een tweetal weken start de eerste beta. Een publieke release laat echter nog twee tot drie maand op zich wachten heb ik vernomen, daar Wilco een bugvrij product wil leveren en geen halfgebakken werk.

post-it

Bericht door post-it » 16 apr 2006 18:17

Randy schreef:Ik heb toevallig gistermorgen nog even contact gehad met Eliveld. (En hier gewoon bereikbaar hoor, zonder op de bovenstaande 'flame' in te gaan).
Misschien scheelt het dat Wilco deel uitmaakt van het bestuur van Aalten FM!? Het is niet zomaar een 'flame' en dat weet Wilco ook. Hij haalt in ieder geval zijn aangetekende post niet op, want die komt gewoon weer retour. Maar als jij hem regelmatig sreekt moet je maar eens zeggen dat er in Heiloo een paar mensen hem al een tijdje zoeken...

Dominique

Bericht door Dominique » 17 apr 2006 10:46

Vind het niet echt netjes hoe jullie over EliveldNetworks praten aangezien dit bedrijf jullie nog wel steeds sponsoren met jullie Livestream.

Ik heb ook een stream bij Eliveld Networks lopen en dat bedrijf is zekerweten niet failliet. Anders zou jullie live stream het natuurlijk ook niet doen :P

P.S
Prive nummer is anders dan het zakelijke telefoon nummer

streamingonline

Streaming Online

Bericht door streamingonline » 26 apr 2006 17:12

ja, doei. Geen spam

Jelle

Bericht door Jelle » 26 apr 2006 18:24

hoezo spam? :razz:

jortje538

Re: Streaming Online

Bericht door jortje538 » 28 apr 2006 20:25

streamingonline schreef:ja, doei. Geen spam
Dat hebben de admins veranderd :lol:
goh egt waar -bloos

jortje538

Bericht door jortje538 » 04 jul 2006 11:02

Hier nog een nieuwe, wel erg duur moet ik zeggen:

www.top6000.nl

Randy

Bericht door Randy » 05 jul 2006 18:15

jortje538 schreef:Hier nog een nieuwe, wel erg duur moet ik zeggen:

www.top6000.nl
Vage bedoeling. Geen KVK nummer (En soon... KVK regel je binnen een uur), een veel te duur 0900-nummer en onbereikbaar door een vakantie. Klinkt als een hobbyist die in dat geval dan wel veel te duur is.

Nu zegt de prijs zeker niet alles. Zoals een ieder wel weet ben ik (in)direct ook betrokken bij veel streaming projecten maar daar is een splitsing gemaakt tussen budget en kwaliteit. Wil je extra diensten zoals transcoderen (AAC in, MPEG uit), DRM, ON-demand, soundprocessing in racks, ISDN-backup voor distributie naar kopstations, clustering van streams in verschillende netwerken met een 99,97% uptime garantie etc. dan kost het allemaal wat meer.

Laat je niet altijd leiden door de prijs! Tuurlijk kunnen grotere partijen met een (indirect) eigen netwerk veel goedkoper bandbreedte verzetten dan studentjes die ergens een server huren. Vraag je dan alleen af waar je beter zult zitten. Iemand die direct kan ingrijpen bij de eigen servers door een eigen engineer in het datacentrum, of iemand die weer afhankelijk is van derden.

Helaas zie je te vaak dat streaming media er even 'bij gedaan wordt' door dergelijke bedrijven die nog nooit een radiostudeio van binnen gezien hebben. Weinig kaas hebben gegeten van automatisering en distributie en ook nog eens voldoende capaciteit op - eigen - hardware hebben om 1000'en luisteraars tegelijk op te vangen. Naar mijn weten zijn er maar drie a vier partijen in Nederland die echt goed te noemen zijn.

Pro FM

Bericht door Pro FM » 07 jul 2006 10:14

Niet om lullig te doen hoor Randy,maar op de door jouw aangeprezen site vind ik ook niet bepaald veel contact informatie.... :wink:

Prijzen schelen wel heel veel. (in jouw voordeel)
Pro FM 24/7 Interactive Danceradio| Danceclassics & Dancehits | http://www.profm.nl
Pro FM Broadcast https://www.profmbroadcast.com

Dominique

Bericht door Dominique » 07 jul 2006 11:38

Pro FM schreef:Niet om lullig te doen hoor Randy,maar op de door jouw aangeprezen site vind ik ook niet bepaald veel contact informatie.... :wink:

Prijzen schelen wel heel veel. (in jouw voordeel)
Contact informatie:
T: 0543 788440
F: 0543 788441
E: info@streamhier.nl

staat er op de site. Maar volgens hangt die site in de steigers er veranderen soms wat dingen zie ik

Petertje

Bericht door Petertje » 07 jul 2006 11:52

Plaats reactie