Overzicht providers die Stream Hosting aanbieden

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
sverrips

Re: Overzicht providers die Stream Hosting aanbieden

Bericht door sverrips » 08 jul 2017 01:21

Het is inderdaad zo dat als je een beetje linux kennis heb, dat je dan voor 9 euro per maand bij strato een prima streamserver kan installeren. Ik heb 1 vps server en daar draait de website op, uitzending syndicated (voor mensen die een nachtuitzending willen hebben) en icecast2 stream ! Gaat perfect ! Nee, ik verwacht geen 50 luisteraars tegelijk. Voordeel van een eigen server is dat de icecast2 aan kan bieden als https stream en de stream link nooit veranderd als je je eigen domeinnaam gebruikt ! Je kunt dan ssl certificaten gebruiken. VPS server wel dagelijks bijwerken met updates en liefst geen php gebruiken (waardoor de server makkelijk te hacken is) ! ssh op een andere poort en als root met ssh inloggen uitzetten. fail2ban installeren ! Zo heb je een basis server die alles is. Mail draait niet over deze server aangezien het een karwei is zelf een goede mailserver te hosten. Voor 8 euro doe je dat bij google met eigen domeinnaam !

Edit: Ik wil best mensen een streamserver aanbieden en heb net een domeinnaam vastgelegt. Server ga ik dan echt alleen voor streamen gebruiken, geen website, geen centova of control panel. Enkel alleen een stream account (icecast2 !) Vol is vol ! Voor een prikkie kan je een goed beheerder server hebben. Mij gaat het erom om de kosten eruit te hebben. Ik hoef er niet rijk aan te worden. Bij voldoende belangstelling kan de server best 10 jaar online blijven, of langer ! PM is nodig bij belangstelling. (max 25 luisteraars per account, server is vol bij 25 accounts op de server).
Laatst gewijzigd door sverrips op 08 jul 2017 01:53, 1 keer totaal gewijzigd.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 08 jul 2017 01:40

sverrips schreef:
08 jul 2017 01:10
radio readymix schreef:
14 mei 2016 14:06
heb zelf een stream bij http://www.wokkelhosting.nl/.
Goed en goedkoop
Dit staat er nu op die website:

Hallo

U laatste kans om u aan te melden bij ww.radio24hosting.com
Als wokkelhosting oude klanten niet deze week melden bij hun gaan automatie de radio streams en andere parketten stoppen.
dus wees er snel bij.
wij kunnen dit bericht niet persoonlijk melden omdat wij van wokkelhosting de database kwijt zijn van alle klanten.
dus dit is echt de enige manier om het te doen.
ook zal binnenkort alle e-mail adres van wokkelhosting uit de lucht gaan en ben dan niet meer bereikbaar voor me oude klanten.

aanmeld kan via https://www.radio24hosting.com/whmcs/register.php of druk op deze link
veel succes met u hobby groet fred wokkelhosting.

Sorry hoor.... er zijn me teveel mensen actief die het niet serieus nemen. Als je de database met klanten kwijt bent, riekt dat naar een gehackte server en geen backup hebben. Mensen..... streaming is niet zo simpel en goedkoop. Is de streaming lager dan 10 euro per maand voor 15 slots, dan klopt er iets niet, denk ik dan.
Als ik zo'n bericht zie, krijg ik al kromme tenen door het taalgebruik/misbruik
(Mag ik zeker niet over zeuren??)
en dan is er koffie......

sverrips

Bericht door sverrips » 08 jul 2017 01:52

Klopt, het ziet er echt allemaal simpel uit. Ik vermoed dat het iemand is die nog erg jong is en geen ervaring heeft ! Verder kun je zoiets niet sereus noemen. Iemand die streaming aanbiedt, beperkt zich tot alleen streaming. Als je dan leest fred wokkelhosting, dan heb je het niet begrepen.

Ik ben er in iedere geval uit. Ik denk dat de server die ik op ga zetten max 25 accounts trekt met 25 slots op 192 kbit. Het max is dan 625 streams op 192 kbit = +/- 700 GB per maand bij volle belasting ! Het betreft icecast2 zonder centova, AutoDJ e.d. Het is een erg low budget oplossing voor diegene die echt geen geld hebben. Kosten aan donatie voor zo'n account is 1 euro per maand. Ik hou niet echt een administratie bij, dus stuur je per jaar 1 mail voor een jaar donatie. Geen donatie is opzegging en afsluiting. Ik doe het uit goede wil en zou de server bijhouden zoals ik alle servers onderhou (al 17 jaar). Server vol is vol. Ik zou dan een server erbij kunnen huren, maar dat is in de eerste instantie niet de bedoeling. Er is een ssl op de icecast2 stream, dus de stream is secure (via https en dus port 443, http url is ook beschikbaar poort 8000 of hoger). Domeinnaam (streamserver.audio) ligt al vast, server is ook besteld bij strato. ik richt hem morgen in. Stuur me een PM als je belangstelling heb. Er is geen monitoring en heb je iets meer te besteden dan 1 euro per maand, kijk dan bij een echte streamhostingbedrijf ! Ik denk stabiliteit te kunnen leveren en ook wat kwaliteit, maar wil je kwaliteit en echt een stabiele omgeving, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Heb je bijna geen geld en een paar euro, dan zit je goed.

Edit: Ik maak wel een denkfout. Iemand die geen geld heeft, heeft ook geen geld voor Buma/Sena en zit ik straks met allerlei illegale stations op mijn server. Het zou fijn zijn als iemand wel gewoon z'n auteursrechten afdracht doet ;) Of een rechte vrije muziek internetradio zender start. Muziek voor rechtenvrij internetradio kun je vinden op https://joshwoodward.com Ik kan je daarmee helpen !

Edit2: Server is ingericht en klaar !

Echtwel

Bericht door Echtwel » 08 jul 2017 10:47

Nou sommige officiële stream aanbieders bieden dit aan eigelijk snap ik niet zo goed waarom

Bron zie onderstaand

https://www.idfnv.com/Streaming.php

DOMEIN OP NAAM MICROLOGIC OPTION

Wij kunnen uw domein op naam van Micrologic LLC registreren.
Uw radio stream zal niet uit Nederland worden verzonden.
De Nederlandse regelgeving is hier niet van toepassing.

Deze extra faciliteit kunt u toevoegen bij het bestellen van uw stream.
Heeft u al een stream dan kunt u ons een bericht sturen om deze mogelijkheid toe te voegen.

€85.00/year

Order Now

v.ijl

Bericht door v.ijl » 08 jul 2017 12:13

Echtwel schreef:
08 jul 2017 10:47
Nou sommige officiële stream aanbieders bieden dit aan eigelijk snap ik niet zo goed waarom

Bron zie onderstaand

https://www.idfnv.com/Streaming.php
Ik snap dat wel: het brengt geld op. :))
Het is, vind ik, verlakkerij want de bron bevindt zich in Nederland (land van herkomst) en daar betaal je de diverse rechten.....
Listen2myradio.com en MyRadioStream.com hebben servers in de UK en USA en die zijn gratis....

sverrips

Bericht door sverrips » 08 jul 2017 13:11

Echtwel schreef:
Volgens mij staan deze servers niet in Nederland wat problemen kan opleveren met uitval, rechten enzo. Maar inderdaad bieden ze hier als bijna enige al een pakket voor 2 euro. Maar geen secure stream en dus geen ssl (port 80 kost 42 euro per jaar) en de opmerking van geen rechten in Nederland klopt niet. Je hoeft als het ware geen nederlandse recht te betalen (tenzij je voor Nederland uitzend in je uitzendingen), maar het ontslaat je niet van auteursrechten afdracht !

Echtwel

Bericht door Echtwel » 08 jul 2017 15:00

sverrips schreef:
08 jul 2017 13:11
Echtwel schreef:
Volgens mij staan deze servers niet in Nederland wat problemen kan opleveren met uitval, rechten enzo. Maar inderdaad bieden ze hier als bijna enige al een pakket voor 2 euro. Maar geen secure stream en dus geen ssl (port 80 kost 42 euro per jaar) en de opmerking van geen rechten in Nederland klopt niet. Je hoeft als het ware geen nederlandse recht te betalen (tenzij je voor Nederland uitzend in je uitzendingen), maar het ontslaat je niet van auteursrechten afdracht !
En als je dan de oude Radio 10 constitutie eens pakt, je zend uit voor Land X voor de Nederlandse bewoonders aldaar zeg maar een U bocht
dat er toevallige 50 luisteraars uit Nederland mee luisteren is dan Bij Vangt tocht :))

sverrips

Bericht door sverrips » 08 jul 2017 19:01

Het is een rare materie die streamservers. Ik heb jaren geleden uitgezocht hoe dat nou zit. Als je voor nederland wil uitzenden, moet de streamserver in Nederland staat, evenals de bron vanwaar gestreamt wordt. Staat de streamserver in buitenland, dan geldt ook dat je een buitenlandse auteursrechten af moet dragen, ook al richt je je helemaal op Nederland. Ergens klopt er iets niet. Stel... ik heb de domeinnaam in buitenland geregistreerd, in dit geval bij strato. Een Nederlandse domeinnaam. Ik heb de stream op een strato VPS server lopen op een Nederlandse domeinnaam. Maar de strato server staat in Duitsland, maar strato heeft een Nederlandse website ! Iets riekt naar dat het lastig materiaal is dat auteursrecht ! #Wie weet nu hoe het zit ???

sverrips

Bericht door sverrips » 08 jul 2017 21:33

Ik ben er ook achter dat mijn aktie wat voeten in aarde heeft, waardoor ik de stream van een euro alleen kan aanbieden aan diegene die BUMA/SEMA af draagt of rechtenvrij muziek draait. Internetradio piraten kan dus niet, zie hieronder een uitspraak van iemand die er iets meer van weet over wie verantwoordelijk is met content op mijn streams :

Als particulier ben jij dat zelf. Het is jou server en als particulier kun je geen klanten hebben. Laat staan contracten of algemene voorwaarden waar je dergelijke zaken in af kunt vangen.

Phoe... al die regels.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 09 jul 2017 01:13

sverrips schreef:
08 jul 2017 21:33
Ik ben er ook achter dat mijn aktie wat voeten in aarde heeft, waardoor ik de stream van een euro alleen kan aanbieden aan diegene die BUMA/SEMA af draagt of rechtenvrij muziek draait. Internetradio piraten kan dus niet, zie hieronder een uitspraak van iemand die er iets meer van weet over wie verantwoordelijk is met content op mijn streams :

Als particulier ben jij dat zelf. Het is jou server en als particulier kun je geen klanten hebben. Laat staan contracten of algemene voorwaarden waar je dergelijke zaken in af kunt vangen.

Phoe... al die regels.
Dit gaat over als jij zelf deze "service heb of aanbied gratis of via hoe dan ook" maar als ik ( in het voorbeeld natuurlijk allemaal theories;)) een stream heb en een server via een buitenlandse provider heb en ik stream voor alle Hollanders in India en men luisteren toevallig ook in Nederland dat de constructie zoals hierboven is wel kan. Een u bocht constructie voorbeeld oké 1 dan nova classic rock radio van orgineel in Den Haag streaming en daar voor op 98.5 FM. nu van uit India dus . ;)

v.ijl

Bericht door v.ijl » 09 jul 2017 16:30

Echtwel schreef:
09 jul 2017 01:13
..... maar als ik ( in het voorbeeld natuurlijk allemaal theories;)) een stream heb en een server via een buitenlandse provider heb en ik stream voor alle Hollanders in India en men luisteren toevallig ook in Nederland dat de constructie zoals hierboven is wel kan. Een u bocht constructie voorbeeld oké 1 dan nova classic rock radio van orgineel in Den Haag streaming en daar voor op 98.5 FM. nu van uit India dus . ;)
En toch betaal je híer BUMA/SENA want hoe toon je aan dat je stream niet voor Nederland is maar voor de hollanders in India. Dat mag je dan juridisch hard maken. :))

Echtwel

Bericht door Echtwel » 09 jul 2017 22:09

"geen idee " maar dit staat er op hun site

Nova streams from Indonesia, Bali, Kuta with soft tracks from the 60s,70s,80s and more to the world.
You'll hear your favorites and deep tracks chosen from your suggestions. We look forward to hearing from you !

This station is part of the Beturati Manaraswere Pertokoan Teras Bali No.98, Jl. By Pass Ngoruh Ray Teuban,
Kuta, Bali Indonesia. © Copyright 1991 - 2017, JZP - All Rights Reserved JZP -

BRON : ( jawel gewoon punt.nl )
http://www.novaclassicrock.nl/

sverrips

Bericht door sverrips » 10 jul 2017 00:07

Effe los van of je nu wel buma of niet moet betalen. Auteursrechtenafdracht in Indonesia moet dan zowieso !

Edit: Ze dragen gewoon BUMA/SENA af, lijkt me. Zie Hier http://www.omroep-telecommunicatiedata. ... ravenhage/

Echtwel

Bericht door Echtwel » 10 jul 2017 05:50

Onduidelijk waarom toch gekozen voor deze constructie, maar dat dan terzijde.

FataMorgana

Bericht door FataMorgana » 03 aug 2017 09:37

sverrips schreef:
08 jul 2017 01:52
Klopt, het ziet er echt allemaal simpel uit. Ik vermoed dat het iemand is die nog erg jong is en geen ervaring heeft ! Verder kun je zoiets niet sereus noemen. Iemand die streaming aanbiedt, beperkt zich tot alleen streaming. Als je dan leest fred wokkelhosting, dan heb je het niet begrepen.
Hij is geen jong iemand maar gewoon een man van (vermoedelijk) minimaal middelbare leeftijd.
En vorig jaar nog gezondheidsproblemen gekregen met zijn hart...
Ondanks dat toch door gegaan met hun inderdaad simpele werkwijze, die wel prima functioneerde.
Ik heb daar ruim een jaar dus voor een 'prikkie' gestreamd en nooit problemen gehad.

Zeer verdrietig nu wel dat ik het verdwijnen van Wokkelhosting nu pas hier lees...
Tot gisteren werkte de stream nog en heb hun site lang niet bezocht.
Ik wist hier dus niets van...
Dat is inderdaad dan wel een beetje sullig...
Weg radio, weg stream, van de ene op de andere dag.

Nu loop ik toch al lang met de gedachten volledig te stoppen dus ik zie wel wat ik doe.
Voor die € 3 per maand heb ik het al die tijd nonstop door laten draaien.
Meer wordt het toch niet en meer heb ik er eigenlijk ook niet meer voor over.

Het zij zo.
Groet,

John

Plaats reactie