Overzicht providers die Stream Hosting aanbieden

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
Plaats reactie
chatuliem

Re: Overzicht providers die Stream Hosting aanbieden

Bericht door chatuliem » 04 mar 2014 20:04

Ik vind dat zo traditioneel kijken naar een radiostation. Er is maar 1 stramien en daar moet iedereen zich maar aan houden. Terwijl je er natuurlijk ook best wel flexiber met om kunt gaan. Ik sta er ook waarschijnlijk anders in, omdat ik het als een aanvulling vind op mijn eigenlijke bediening. Het is dus geen hoofddoel, maar meer een middel. Bovendien vind ik het ook een leuke manier om meer te leren kennen over computers en servers. Het interesseert me mateloos om een radio te ontwikkelen, als hij eenmaal draait, heb ik mijn doel bereikt.
Wat betreft BUMA STEMRA, op hun site heb ik gelezen dat het het me 312 euro per jaar kost voor het doel wat ik met de radio heb.

thomas_123

Bericht door thomas_123 » 04 jun 2014 17:05

Een eigen server hosten is enkel te doen wanneer je een zeer hoge upload hebt en niet zeer veel luisteraars hebt. Anders kom je al snel uit bij externe partij die het hosten voor je regelt. Mocht je zelf een glasvezel verbinding hebben met 50 mbit upload dan kan je wel even vooruit, heb je echter een kabel abonnement met 6 mbit dan hoef je niet te verwachten dat er tientallen luisteraars vlekkeloos naar jouw uitzending kunnen luisteren. Verder ben ik wel benieuwd wat de up-time is van deze verschillende providers. Niet geheel onbelangrijk bij het 24/7 streamen van audio.
Luister live naar online radio op radioguide.fm

mschilder

Bericht door mschilder » 04 jun 2014 20:37

v.ijl schreef:
mschilder schreef:Ik heb gewoon mn eigen streamserver opgezet. Kost me 2 tientjes in de maand...
hardstikke stabiel en weinig omkijken naar.
Maar daar heb je wel een breedbandverbinding (VDSL of glasvezel) voor nodig om die tientallen luisteraars te bedienen, toch?!
Nee ik huur een server bij leaseweb dus geen VPS maar echt een baremetal ik mag hier 5TB aan traffic maken en daar kom ik lang niet aan.
Voordeel is dat ik met niemand hoef te delen en zelf de kwaliteit bepaal.

Ruud

Bericht door Ruud » 15 aug 2014 15:47

Wij hebben als Nashville FM al ruim 10 jaar goede ervaring met Webhosting Telco. Daarbij krijg je ook nog korting op de Buma en Sena tarieven omdat Webhosting Telco een overeenkomst heeft met Buma en Sena.
Ook minder administratieve rompslomp dus omdat Webhosting Telco ook Buma en Sena factureert.
Zie http://www.telco.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

alex de groot

Bericht door alex de groot » 18 aug 2014 17:11

Ruud schreef:Wij hebben als Nashville FM al ruim 10 jaar goede ervaring met Webhosting Telco. Daarbij krijg je ook nog korting op de Buma en Sena tarieven omdat Webhosting Telco een overeenkomst heeft met Buma en Sena.
Ook minder administratieve rompslomp dus omdat Webhosting Telco ook Buma en Sena factureert.
Zie http://www.telco.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn wij ook al een tweetal jaar bij en zijn er nog steeds zeer tevreden over.

peter-de-with

Bericht door peter-de-with » 03 okt 2014 11:06

Er zijn providers die buma/sena/stream in 1 hebben maar dan ben je altijd duurder uit dan als je het los doet. De achterdeur van telco Stichting webcasting geeft ook de korting!

Nog een tip: http://www.qp-internet.eu/radio-stream-goedkoop" onclick="window.open(this.href);return false;

stein

Bericht door stein » 22 dec 2014 22:08

v.ijl

Bericht door v.ijl » 23 dec 2014 02:09

stein schreef:http://qevo.eu
Zo goedkoop?!?!?!?!
Te mooi om waar te zijn..... Wat zijn de adders onder het gras?!?!?!?!
en dan is er koffie......

stein

Bericht door stein » 23 dec 2014 06:31

Als je de prijzen met andere sites gaat vergelijken met andere sites zul je wel zien dat er een groot verschil in prijs in zit ja...
Te mooi om waar te zijn is het niet, onder andere Christmas 24 (Echtwel op dit forum) gebruikt qEVO.

De enige adders onder het gras die ik zo kan bedenken is dat er per pakket een limiet aan het aantal luisteraars + bitrate zit, maar dit hebben de meeste hosters toch wel.

Mvg,
Stein

Echtwel

Bericht door Echtwel » 23 dec 2014 07:37

Prima service en goede suport gewoon proberen voor dat geld zou ik zeggen
Luister
Als test maar eens naar http://www.christmas24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Grt

pixie66

Bericht door pixie66 » 18 jan 2015 08:49

Zit nu ook bij qEVO. Eerste indruk: werkt prima, uiteraard wat beperktere mogelijkheden als het gaat om zaken als managen auto dj, perfecte en zeer snelle service. Vooralsnog niks op aan te merken.
Zin in echt alternatieve internet radio? http://www.fuzzbox.nl

markje

Bericht door markje » 19 jan 2015 14:06

Heb al een aantal jaren verschillende streams voor meerdere stations lopen bij http://www.digiplay.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat daar vooral goed is geregeld zijn de statistieken voor je streams, en de (standaard inbegrepen) 2e stream server die je voor backup of voor je AAC stream kunt gebruiken. Dat maakt samen in de praktijk gewoon een 100% uptime.
De statistieken voegen, als je dat wenst, de 2 servers samen in één grafiek. Of kan je los van elkaar bekijken als je mobile en normaal los van elkaar wilt zien. Maar ook het gemak van een e-mail alarm als er iets down is gegaan, een apart alarm voor elke server. Ik ben niet technisch, zoiets kan ik zelf niet maken, dus dat dit er automatisch bij inbegrepen is, is voor mij echt een must.
Het gebeurt mij weleens dat mijn internet upload kort de connectie kwijtraakt ofzo, en voordat ik dat zelf doorheb, komt er een automatische mail dat een van mijn streams niet meer werkt, en dat daarna mijn EdCast even herstart moet worden.

Wat daar ook gemakkelijk gaat, als je een keertje tijdelijk iets extra's nodig hebt. Voor een evenement heb ik eind vorig jaar voor een paar dagen gewoon 500 slots extra gekregen. Voor niks, als extra service aangeboden. Dat zal natuurlijk niet zo zijn als je dat elke maand vraagt, maar voor die ene keer was het met wat e-mail geregeld.
Ik ken verschillende andere stream bedrijven uit het verleden, maar dat is mij nog nooit gelukt zonder een abonnement van minimaal een maand of soms zelfs een (half)jaar daarvoor te moeten afsluiten.
Nee, ze zijn niet de goedkoopste, ook niet de duurste, maar wat mij betreft wel de betrouwbaarste als het gaat om daadwerkelijke (dus niet theoretische) uptijden en goede service.
En toen was er licht

Echtwel

Bericht door Echtwel » 19 jan 2015 14:20

9 euro vind is veel voor maar 30 luisteraars
en aac plus 5 euro terwijl je dat makelijk zelf kan regelen met een huis - tuin- en keuken verbinding

Waggel

Bericht door Waggel » 19 jan 2015 15:19

Zit voor de Mp3 (250 slots) en AAC+ (250 slots) streams ook bij Digiplay en ben er zeer tevreden over.
Leuke aanbiedingen altijd . Genoemde 2 streams voor 54 euro voor 6 maanden en eerste 3 maanden gratis.
Service is uitstekend.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 19 jan 2015 15:40

Echtwel schreef:9 euro vind is veel voor maar 30 luisteraars
en aac plus 5 euro terwijl je dat makelijk zelf kan regelen met een huis - tuin- en keuken verbinding
Vanaf je huis - tuin- en keuken verbinding streamen voor 30 luisteraars is m.i. geen standaard pakket. Je hebt een gegarandeerde upload van 5 Mbit nodig. Wie levert dat dan voor weinig?
en dan is er koffie......

Plaats reactie