Hama DIT 2005 problemen met Spotify

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Luc6580

Hama DIT 2005 problemen met Spotify

Bericht door Luc6580 »

Ik ben reeds geruime tijd in het bezit van de Hama Dit 2005.
Prima tuner, vlot in te stellen, goede bediening via de app UNDOK;internetradio werkt prima.
Doch met Spotify heb ik bijna iedere dag problemen om te connecteren.
Connecteren lukt meestal niet, tenzij ik eerst de internetkabel uittrek en na enkele seconden terug insteek en dan kan ik altijd connecteren.
Daarvoor werkte ik draadloos en was het probleem er ook;ik moest iedere keer eerst opnieuw connecteren met de draadloze modem, waarna ik kon connecteren.
Eigenaardiggenoeg werkt de internetradio altijd; ook wanneer spotify niet wil connecteren, dus het internet komt wel degelijk binnen in de tuner.
Ondertussen hebben we 2 verschillende internetproviders (ADSL) gehad en bij beiden hetzelfde probleem.

Heeft nog iemand dit probleem met de DIT 2005 (of DIT 2010)?
wave

Re: Hama DIT 2005 problemen met Spotify

Bericht door wave »

Ik ken de radio niet, maar wat algemene tips (voor how to, zie de handleiding van je Hama):
- check of je de nieuwste software versie op de Hama draait en de nieuwste versies van de Spotify en Undok app zijn geïnstalleerd,
- check of je mobiele device en de Hama in hetzelfde netwerk zitten.
- check in de setup wizard van de Hama of je netwerkverbinding op 'Keep network connected' staat. Als die op NO ipv YES staat, kan dat tot de problemen leiden die jij beschrijft
- check in de netwerk setup van ce Hama je DHCP settings (alhoewel de kans dat die het probleem veroorzaken niet zo heel groot is als internetradio geen problemen geeft)
- Als je meer dan één router in je netwerk hebt: check voor de zekerheid of er maar één DHCP server actief is (normaliter je modemrouter).
- een factory reset lost vaak vreemde problemen op (nadeel: je bent al je instellingen kwijt), al geprobeerd?
- Spotify Connect is niet zo plug & play als Spotify graag roept, dus een zoekactie/vraagstelling in de Spotify community kan ook behulpzaam zijn

Laat je even weten of je daar verder mee gekomen bent?
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Luc6580

Bericht door Luc6580 »

Bedankt voor uw reactie en tips.
Ik heb nog eens in de "instellingen " rondgekeken en vond er de instelling "blijft aangesloten netwerk" (zoals door U aangehaald).
Deze stond (standaard) op NEE.
Ik heb deze instelling nu veranderd naar JA.
Ik bekijk het enkele dagen en laat weten of er beterschap is.

Op alle andere vragen (nieuwste versie software,zelfde netwerk,slechts 1 router,factory reset meerdere keren gedaan),kan ik ja antwoorden.
Luc6580

Bericht door Luc6580 »

De laatste tijd werkt spotify (bijna) altijd naar behoren met de instelling op JA.
Eigenaardig genoeg heb ik deze instelling enkele dagen terug op NEE gezet en spotify werkte evengoed.
Ondertussen zijn geen updates geweest op de tuner...eigenaardig
Plaats reactie