sonaxcast mensen eerst goed lezen geld alleen in canade die licensie

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
radio-bullet

sonaxcast mensen eerst goed lezen geld alleen in canade die licensie

Bericht door radio-bullet »

wat betreft die licensies van sonaxcast is alleen geldig in canada wakker worden voor de nederlandse radiostations die denken dat ze geen bumastemra hoeven te betalen met een .nl domein moetje in nederland voor de auteurs rechte betalen bij buma stemra die licensies van sonixcast telt alleen voor canada en je moet ook een domein voor daar hebben en geen nederlandse muziek daar hebben die licenties gelden alleen voor canada zo dat je daar engelse luisteraars hebt wakker worden mesnen met een nederlandse radostation dat is alleen in canada geldig die licentie nie in nederland
radio-bullet

Re: sonaxcast mensen eerst goed lezen geld alleen in canade die licensie

Laten we dit even goed rechtzetten: alleen Canadese luisteraars worden bij Sonixcast, TorontoCast en StreemLion door de licentie gedekt. Heb je luisteraars uit Nederland? Dan betaal je óók de Buma Stemra en SENA. Het maakt niet uit waar je vandaan streamt, het maakt uit waar je luisteraars vandaan komen en waar jijzelf woont. Kortom: de IP’s van luisteraars moeten Canadees zijn. Je verzekert jezelf ervan door andere landen te geoblocken. Er bestaat GEEN wereldwijde licentie!

Er is geen manier om gratis legaal te streamen in Nederland. Je komt altijd bij de Buma Stemra en SENA uit. Bij de Buma Stemra en SENA valt te lezen dat het dan weer niet toegestaan is om luisteraars uit andere landen dan Nederland te hebben. Je moet dan dus buitenlandse luisteraars blokkeren.

Bedenk dus goed op wie je wilt richten. In principe is het zo: ben je een Nederlander en richt je je met je stream ook op Nederlanders? Dan sluit je je aan bij de Buma Stemra en de SENA. Voor zo’n vijf tientjes heb je een hobbymatige licentie (bedoeld voor ex-etherpiraten die met een headset en FreePlayer uitzenden). Je mag dan niks verdienen aan je station. Heb je wat professionelere plannen? Dan betaal je voor de bedrijfsmatige licentie.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

radio-bullet schreef: 16 apr 2021 13:31 wat betreft die licensies van sonaxcast is alleen geldig in canada wakker worden voor de nederlandse radiostations die denken dat ze geen bumastemra hoeven te betalen met een .nl domein moetje in nederland voor de auteurs rechte betalen bij buma stemra die licensies van sonixcast telt alleen voor canada en je moet ook een domein voor daar hebben en geen nederlandse muziek daar hebben die licenties gelden alleen voor canada zo dat je daar engelse luisteraars hebt wakker worden mesnen met een nederlandse radostation dat is alleen in canada geldig die licentie nie in nederland
Ik snap er geen snars van wat hier allemaal staat. Zou je de tekst kunnen herschrijven met leestekens, hoofdletters, enz..
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Vaag warrig verhaal.
Feivel

Bericht door Feivel »

radio-bullet schreef: 16 apr 2021 13:41 Laten we dit even goed rechtzetten: alleen Canadese luisteraars worden bij Sonixcast, TorontoCast en StreemLion door de licentie gedekt. Heb je luisteraars uit Nederland? Dan betaal je óók de Buma Stemra en SENA. Het maakt niet uit waar je vandaan streamt, het maakt uit waar je luisteraars vandaan komen en waar jijzelf woont. Kortom: de IP’s van luisteraars moeten Canadees zijn. Je verzekert jezelf ervan door andere landen te geoblocken. Er bestaat GEEN wereldwijde licentie!

Er is geen manier om gratis legaal te streamen in Nederland. Je komt altijd bij de Buma Stemra en SENA uit. Bij de Buma Stemra en SENA valt te lezen dat het dan weer niet toegestaan is om luisteraars uit andere landen dan Nederland te hebben. Je moet dan dus buitenlandse luisteraars blokkeren.

Bedenk dus goed op wie je wilt richten. In principe is het zo: ben je een Nederlander en richt je je met je stream ook op Nederlanders? Dan sluit je je aan bij de Buma Stemra en de SENA. Voor zo’n vijf tientjes heb je een hobbymatige licentie (bedoeld voor ex-etherpiraten die met een headset en FreePlayer uitzenden). Je mag dan niks verdienen aan je station. Heb je wat professionelere plannen? Dan betaal je voor de bedrijfsmatige licentie.
Altijd leuk om m’n eigen tekst terug te lezen: viewtopic.php?p=508566#p508566.

Ter verduidelijking: deze informatie heb ik gekregen van TorontoCast zelf.
nostalgia

Bericht door nostalgia »

Laat ik nou bij Torontocast zitten en ook nog een Buma en Sena licentie hebben :D
peellandfm

Bericht door peellandfm »

radio-bullet schreef: 16 apr 2021 13:41 Laten we dit even goed rechtzetten: alleen Canadese luisteraars worden bij Sonixcast, TorontoCast en StreemLion door de licentie gedekt.
Sonixcast ? Die bestaan al even niet meer.
De lekkerste op internet
[url]http://www.077radio.eu[/url]
radio-bullet

er zijn wel radio stations die de licentie gebruiken dan vie sonixcast als je op internet kijkt gebruiken er toch nederlandse internetradios die canadeese licentie
alfje

Bericht door alfje »

Er staan volgens mij een bult Indianenverhalen hier naar mijn idee.
Ik ben in 2010 met mijn ouders naar Canada ge-emigreerd en kom ook regematig in Nederland bij familie.

- Ik heb sinds 2012 een radiostream 'on demand' (zonder reclame en DJ's) draaien via Torontocast.
- Ik heb een aparte hostingserver voor mijn website in Canada en een .com domein geregistreerd.
- Ik heb een app die te downloaden is via de Playstore waarmee je de stream kunt beluisteren.(wereldwijd)
- Ik onderhoud en beheer dit geheel vanuit mijn woonplaats in Canada.
- Het radiostation is gericht op Canada en in het bijzonder de duizenden (nederlandstalige) emigranten.
- Mijn luisteraars waaronder ook nederlanders in Nederland kan ik niet afbakenen en luisteraars over de gehele wereld kunnen de stream ontvangen via
internet, deze luisteren naar een stream via torontocast die dus alle muziekrechten regelt via het canadese SOCAN waar ook de BUMA/STEMRA een
overeenkomst mee heeft gesloten over de nederlandse muziek die gedraaid wordt en waar SOCAN ook de gelden aan overmaakt.
- Als ik bij familie in Nederland kom kan ik mijn station ook beheren via de website van torontocast.

Het station (de stream) draait sinds 2012 en heb nog nooi iets gehoord of gemerkt van een Buma/Stemra of whatever.
Ik zie ook niet in waar een Buma Stemra mij op moet gaat aftikken, alle rechten worden gedekt en ik opereer vanuit Canada.
sverrips

Bericht door sverrips »

radio-bullet schreef: 16 apr 2021 13:41 Laten we dit even goed rechtzetten: alleen Canadese luisteraars worden bij Sonixcast, TorontoCast en StreemLion door de licentie gedekt. Heb je luisteraars uit Nederland? Dan betaal je óók de Buma Stemra en SENA. Het maakt niet uit waar je vandaan streamt, het maakt uit waar je luisteraars vandaan komen en waar jijzelf woont. Kortom: de IP’s van luisteraars moeten Canadees zijn. Je verzekert jezelf ervan door andere landen te geoblocken. Er bestaat GEEN wereldwijde licentie!

Laten we als eerste zeggen dat de eerste alinia klopt wat je zegt. Echter luisteraars uit andere landen geldt voor Nederland als bijvangst als ik Johan Kenting mag geloven. Maar die bepaald de regels niet van Buma/Sena. Maar geoblokken mag binnen eu niet en valt onder netwerkbeperking waar een verbod op zit. Dus binnen de EU is geoblokking niet van toepassing. Maar je hebt het over Canada, daar gelden andere regels.

Er is 1 manier om gratis te streamen in Nederland, dat is met rechtenvrije muziek. Deze kun je bijvoorbeeld kopen bij https://www.joshwoodward.com en bij https://aiva.ai Bij dat laatste heb je bij de duurste licentie ook de muziekrechten en ligt de copyright bij jouw !

Ik snap trouwens je boodschap niet, want deze is veelal bekend bij mensen !
https://progressieverock.nl powered by LinuxRadio.Tools, a linux radio automation !
Feivel

Bericht door Feivel »

Het verbod voor geoblocking binnen de EU geldt niet voor auteursrechtelijk beschermd materiaal. SENA kan dus eisen dat je alle andere landen dan Nederland blokkeert.

https://www.vleva.eu/nl/economisch-bele ... mde-inhoud
Plaats reactie