Goed beluisterde webradiostations

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Feivel

Goed beluisterde webradiostations

Bericht door Feivel »

Het is 2020, vele jaren webradio liggen achter ons. Wie is succesvol gebleven? Welke nieuwe initiatieven lopen goed? Ik ben benieuwd welke internet only stations in Nederland goed beluisterd worden.

Een paar waarvan ik weet dat ze over het algemeen goed beluisterd worden (100 luisteraars of meer)

- Freak31
- AMW
- Olympia Radio

En wat nog meer? Ik ben benieuwd. Het zou ook kunnen zijn dat webradio in Nederland compleet dood is, maar daar komen we in dit topic wel achter :).

Graag niet spammen voor je eigen station. Het gaat om een objectieve observatie.
hanilascoltatore

Re: Goed beluisterde webradiostations

Bericht door hanilascoltatore »

Extragold
Laat Ons Luisteren!
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Amsterdam most wanted
Deep fm
Dance fm
House fm
Een goed beluisteren station werkt constant aan zijn stream heeft een goede website niks knip en plak en een (zend) sena vergunning
Laatste ontdekt en aangenaam verrast is onderstaande station (als voorbeeld )
soulsideradio.fr
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
RF-Head

Bericht door RF-Head »

Waar haal jij de luisteraantallen vandaan van b.v AMW en Dance.FM
Maar ook van stad-denhaag en danceradio worden volgens mij wel goed beluisterd
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Feivel schreef: 23 mei 2020 01:31 En wat nog meer? Ik ben benieuwd. Het zou ook kunnen zijn dat webradio in Nederland compleet dood is, maar daar komen we in dit topic wel achter
Ik ben zelf nogal een fan van Nova Classic Rock. Ondanks dat dit station al een jaartje of zo Engelstalige nieuwsuitzendingen heeft, is het wel degelijk een Nederlands webstation. (Hoewel de server op Bali staat.)

https://nederlandseradio.nl/nova-classic-rock/
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

In het rijtje Olympia radio kun je ook hitstream.fm scharen. Toen ik net keek 258 luisteraars.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Keizerstad Classics wordt ook altijd goed beluisterd
WinnaarRadioring2023

Als ik nu de app. van RadioNED laat raten, dan krijg ik de volgende top 10.

01. Keizerstad Classics - 317
02. Feel Good Radio - 207
03. Freak31 - 172
04. Baars Classic Rock - 144
05. Radio Extra Gold - 121
06. Optimaal FM - 117
07. Pokoe FM - 109
08. Radio Stad Den Haag - 97
09. Nashville FM - 90
10. Gigant FM - 83

Dat Olympia Radio er niet tussen staat komt denk ik omdat ze hun cijfers niet willen delen met RadioNED, maar die stond in het verleden meestal bovenaan.

Wat mij opvalt dat er zoveel lokale radiostations zijn die hoog in de lijst staan. Kennelijk worden lokale omroepen toch beter beluisterd als velen in de sector denken.
Calypso

Bericht door Calypso »

WinnaarRadioring2023 schreef: 23 mei 2020 15:18 Dat Olympia Radio er niet tussen staat komt denk ik omdat ze hun cijfers niet willen delen met RadioNED, maar die stond in het verleden meestal bovenaan.
Heeft niets te maken met niet willen delen, maar blijkbaar kan RadioNED de aantallen niet opgevraagd krijgen. Overigens is dat ook niet onlogisch omdat de standaard functionaliteit voor Icecast van aantallen opvragen uit staat. Er wordt overigens wordt nog weleens misbruik gemaakt van aantallen; ik ken stations waarbij je binnen 5 minuten ineens 150 luisteraars erbij ziet komen - dat is ook iets wat niet kan kloppen en waarvan je zeker weet dat de aantallen gemanipuleerd worden. Aan de andere kant is het bij Olympia zo dat als je de getallen zou kunnen zien dat je een te laag beeld krijgt omdat er met meerdere servers gewerkt wordt en je enkel de luisteraars op 1 server te zien krijgt.

Op het moment van jouw post had Olympia ruim bovenaan gestaan met aantal luisteraars. Voor wat het waard is.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

WinnaarRadioring2023 schreef: 23 mei 2020 15:18 Als ik nu de app. van RadioNED laat raten, dan krijg ik de volgende top 10.

01. Keizerstad Classics - 317
02. Feel Good Radio - 207
03. Freak31 - 172
04. Baars Classic Rock - 144
05. Radio Extra Gold - 121
06. Optimaal FM - 117
07. Pokoe FM - 109
08. Radio Stad Den Haag - 97
09. Nashville FM - 90
10. Gigant FM - 83

Dat Olympia Radio er niet tussen staat komt denk ik omdat ze hun cijfers niet willen delen met RadioNED, maar die stond in het verleden meestal bovenaan.

Wat mij opvalt dat er zoveel lokale radiostations zijn die hoog in de lijst staan. Kennelijk worden lokale omroepen toch beter beluisterd als velen in de sector denken.
Feel Good heeft een FM frequentie telt dus niet mee in de vraagsteller vraag...
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
ThatFM

Bericht door ThatFM »

www.thatfm.nl wordt goed beluisterd.
Actueel met nieuws en weer ieder uur en goede programma's.
density1

Bericht door density1 »

Satfreak13 schreef: 23 mei 2020 10:50
Feivel schreef: 23 mei 2020 01:31 En wat nog meer? Ik ben benieuwd. Het zou ook kunnen zijn dat webradio in Nederland compleet dood is, maar daar komen we in dit topic wel achter
Ik ben zelf nogal een fan van Nova Classic Rock. Ondanks dat dit station al een jaartje of zo Engelstalige nieuwsuitzendingen heeft, is het wel degelijk een Nederlands webstation. (Hoewel de server op Bali staat.)

https://nederlandseradio.nl/nova-classic-rock/
Komt officieel uit Den Haag waar het een piraat was in de jaren 80.
RF-Head

Bericht door RF-Head »

Wat zijn de luister aantallen van That dan?
Stelt volgens mij niet zoveel voor
zie geen DJ's alleen non-stop
Feivel

Bericht door Feivel »

RF-Head schreef: 23 mei 2020 19:27 Wat zijn de luister aantallen van That dan?
Stelt volgens mij niet zoveel voor
zie geen DJ's alleen non-stop
Listing Status: Stream is currently up but requires registration in the Shoutcast Directory.
Listeners are allowed and the stream will act like it is private until resolved.
Stream Status: Stream is up (MP3 @ 320 kbps, 44.1 kHz) with 4 of 999 listeners (3 unique)
Listener Peak: 7
Avg. Play Time: 14 minutes 20 seconds
Stream Name: THAT FM
Stream Genre(s): Top40
Stream Website: www.thatfm.nl
Playing Now: The Weeknd - In Your Eyes

3 unieke luisteraars, met een peak van 7 luisteraar dus. Niet echt wat ik versta onder 'Goed beluisterde webradiostations'. ThatFM kon het dus niet laten z'n eigen station te spammen. Jammer, daar had ik het topic niet voor aangemaakt.
WinnaarRadioring2023

Calypso schreef: 23 mei 2020 16:34
WinnaarRadioring2023 schreef: 23 mei 2020 15:18 Dat Olympia Radio er niet tussen staat komt denk ik omdat ze hun cijfers niet willen delen met RadioNED, maar die stond in het verleden meestal bovenaan.
Heeft niets te maken met niet willen delen, maar blijkbaar kan RadioNED de aantallen niet opgevraagd krijgen. Overigens is dat ook niet onlogisch omdat de standaard functionaliteit voor Icecast van aantallen opvragen uit staat. Er wordt overigens wordt nog weleens misbruik gemaakt van aantallen; ik ken stations waarbij je binnen 5 minuten ineens 150 luisteraars erbij ziet komen - dat is ook iets wat niet kan kloppen en waarvan je zeker weet dat de aantallen gemanipuleerd worden. Aan de andere kant is het bij Olympia zo dat als je de getallen zou kunnen zien dat je een te laag beeld krijgt omdat er met meerdere servers gewerkt wordt en je enkel de luisteraars op 1 server te zien krijgt.

Op het moment van jouw post had Olympia ruim bovenaan gestaan met aantal luisteraars. Voor wat het waard is.
Dat is wat de maker van die app. tegen mij vertelde. Zie niet in waarom ik aan zijn woorden zou twijfelen.

Als de cijfers van Radio Olympia ook meegeteld hadden, dan hadden ze ongetwijfeld bovenaan gestaan. In het verleden werden hun luistercijfers wel gedeeld en toen stonden ze vrijwel zonder uitzondering bovenaan.

Het zou mij inderdaad niet verbazen als er webstations zijn die de luistercijfers kunstmatig opkrikken. Als er ineens 150 bijkomen zegt me dat niet zoveel. De webstream van Radio 538 trekt zo’n 30á35.000 luisteraars op hetzelfde moment. Dan is 150 er bij of er af niet zo vreemd. Daarnaast zou er ook een andere reden kunnen zijn dat er massaal wordt ingeschakeld.
Plaats reactie