Marantz mcr 610 internetradio werkt niet meer

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Rene Verstraten

Re: Marantz mcr 610 internetradio werkt niet meer

Bericht door Rene Verstraten »

jessica schreef:
18 jan 2020 00:23
Met een PURE ONE FLOW lukt het me ook niet meer te updaten. Is er niet ergens een site waar je je dan nog kan aanmelden. PURE lijkt die oude update sites waarop je je zenders kan instellen uit de lucht gehaald te hebben. Wie heeft een oplossing?
Pure One Flow is nog wel te updaten maar alleen met de Pure App. En zelfs dan is het nog een drama en ben je per zender 2 avonden zoet.
Eem website waarop je zenders kon zoeken (en zelf kon toevoegen) is er inderdaad niet meer, die hebben ze offline gehaald. Geen idee waarom.
Mijn Pure One ligt in de kast weg te stoffen, heb er in principe niets meer aan voor internetradio omdat ik nooit naar de 'standaard'-stations luister.

jessica

Bericht door jessica »

Rene Verstraten schreef:
19 jan 2020 22:29
jessica schreef:
18 jan 2020 00:23
Met een PURE ONE FLOW lukt het me ook niet meer te updaten. Is er niet ergens een site waar je je dan nog kan aanmelden. PURE lijkt die oude update sites waarop je je zenders kan instellen uit de lucht gehaald te hebben. Wie heeft een oplossing?
Pure One Flow is nog wel te updaten maar alleen met de Pure App. En zelfs dan is het nog een drama en ben je per zender 2 avonden zoet.
Eem website waarop je zenders kon zoeken (en zelf kon toevoegen) is er inderdaad niet meer, die hebben ze offline gehaald. Geen idee waarom.
Mijn Pure One ligt in de kast weg te stoffen, heb er in principe niets meer aan voor internetradio omdat ik nooit naar de 'standaard'-stations luister.
Ja precies dit heb ik ook. Ik heb een internetradio voor de andere interessante radiostations. Niet de standaard. Voor mij om die reden nooit meer een Pure.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

martinmarantz schreef:
19 jan 2020 16:56
Ze hebben het steeds over verouderde radio? Maar die van mij is een m-cdr611 en is nog steeds nieuw te koop.En mag wel verwachten dat ie het blijft doen tot de radio het begeeft toch? snap het niet zo Marantz is een duur A klasse merk dan laat je dit toch niet gebeuren voor je klanten?
Dat zou je verwachten inderdaad. Maar mijn NR1506, die uit 2015 is, heeft al sinds het begin slechte software erin zitten voor internetradio. Verbindingen die wegvallen ondanks een bedrade aansluiting op glasvezel-internet, een app die hopeloos slecht verbindt en een interface om te huilen. Echt jammer, want hardwarematig is het een topper; goed geluid, voldoende aansluitingen en een AVR die echt aan te raden is als je internetradio niet gebruikt. Maar ja, de software wordt al jaren niet meer geupdate, en de service van Marantz werkt alleen via een vaag 088-nummer die maar liefst 2u per dag bereikbaar is. Ik vind het een flater.

Overigens werkt Vtuner nog wel gewoon op deze AVR, maar die heb ik eigenlijk nooit nodig omdat de zoekfunctie naar zenders ook zonder Vtuner werkt. Het enige positieve puntje aan de software in deze versterker.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan »

Ik heb naar Marantz /Denon gebeld en wat ik te horen kreeg maakte me niet echt blij ! Ze zoeken naar een oplossing maar er is nog niet zeggen op wat voor termijn en in het ergste geval is er geen oplossing voor .

EtherScout

Bericht door EtherScout »

Het ontbreken van vaste standaarden voor internetradio leidt tot deze onzekerheid. Of het nu komt door het ontbreken van de nieuwste codecs, of het ontbreken van de server met zender-URLs, het resultaat is een waardeloos geworden apparaat. Hoe gebruiksvriendelijker het apparaat, hoe groter de afhankelijkheid van een specifieke server, waar de leverancier ieder moment de stekker uit kan trekken.

Het mooiste zou zijn, als er altijd de mogelijkheid zou bestaan om een internetradio te voorzien van een open-source OS, waar de codecs en de URLs van webstreams desnoods handmatig aan toegevoegd zouden kunnen worden. Maar dan loop je weer tegen het feit aan dat veel radiostations dergelijke URLs graag verbergen, om mensen te dwingen om de gesponsorde route te nemen. Op deze manier ontkom je toch weer niet aan een onhandige webbrowser of aan een oplossing met Android en Play Store, met alle afhankelijkheden van dien.

Ik zie zo gauw geen realistische oplossing voor deze onzekerheid met internetradio's. Een radio zou toch minstens vijftien jaar mee moeten gaan, lijkt mij.

admin3
Moderator

Bericht door admin3 »

Even kleine schoonmaakactie. wil je graag persoonlijk op elkaar reageren doe dat via PM.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan »

ik wacht het verder maar gewoon af of er een oplossing komt we zullen zien !

Calypso

Bericht door Calypso »

waterveenmos schreef:
20 jan 2020 10:59
martinmarantz schreef:
Ze hebben het steeds over verouderde radio? Maar die van mij is een m-cdr611 en is nog steeds nieuw te koop.En mag wel verwachten dat ie het blijft doen tot de radio het begeeft toch? snap het niet zo Marantz is een duur A klasse merk dan laat je dit toch niet gebeuren voor je klanten?
Dat zou je verwachten inderdaad. Maar mijn NR1506, die uit 2015 is, heeft al sinds het begin slechte software erin zitten voor internetradio. Verbindingen die wegvallen ondanks een bedrade aansluiting op glasvezel-internet, een app die hopeloos slecht verbindt en een interface om te huilen. Echt jammer, want hardwarematig is het een topper; goed geluid, voldoende aansluitingen en een AVR die echt aan te raden is als je internetradio niet gebruikt. Maar ja, de software wordt al jaren niet meer geupdate, en de service van Marantz werkt alleen via een vaag 088-nummer die maar liefst 2u per dag bereikbaar is. Ik vind het een flater.
Persoonlijke mening: Marantz is al jaren geen "A Klasse Merk" meer, en ook zusterbedrijf Denon heeft veel aan glans voor me verloren. Mijn vorige (Marantz) versterker ging na 2 jaar en 1 maand kuren vertonen (lees: spontaan uitvallen, zonder dat er iets van een relatie met warmte en/of gebruiksduur was), en Marantz wilde nergens van weten. "Is te oud, mag-m op eigen kosten laten repareren". Het geluid was wel goed, en daarom daarna een Denon gekocht - in de hoop dat het hardwarematig beter zou zijn. 1 jaar en 11 maanden oud: HDMI print begint kuren te vertonen. Onder garantie opgelost. Internet radiospeler is qua gebruikersinterface "spartaans" (understatement) en bij het minste of geringste haperingetje stopt de speler de stream om vervolgens niet automatisch te herstarten. App op de de telefoon? Drama.

Het geluid van deze merken vind ik goed en bij m'n speakers passen, maar de hardware en software die ze leveren is onder de maat - of ik verwacht er misschien wel te veel van. Namelijk dat het werkt.

De suggestie voor Open Source software voor zo'n versterker is leuk, maar gaat in de praktijk denk ik heel wat problemen opleveren. Wat mij betreft wel een optie is dat er nu eindelijk een goede standaard voor het versturen van dit soort directory informatie komt, met keuzemogelijkheid (URL opgeven ofzo) in de software van de versterker. Uit de lucht gaan van 1 aanbieder biedt kansen voor een ander.

Echtwel

Bericht door Echtwel »

Calypso schreef:
21 jan 2020 08:42
waterveenmos schreef:
20 jan 2020 10:59
martinmarantz schreef:
Persoonlijke mening: Marantz is al jaren geen "A Klasse Merk" meer, en ook zusterbedrijf Denon heeft veel aan glans voor me verloren. Mijn vorige (Marantz) versterker ging na 2 jaar en 1 maand kuren vertonen (lees: spontaan uitvallen, zonder dat er iets van een relatie met warmte en/of gebruiksduur was), en Marantz wilde nergens van weten. "Is te oud, mag-m op eigen kosten laten repareren". Het geluid was wel goed, en daarom daarna een Denon gekocht - in de hoop dat het hardwarematig beter zou zijn. 1 jaar en 11 maanden oud: HDMI print begint kuren te vertonen. Onder garantie opgelost. Internet radiospeler is qua gebruikersinterface "spartaans" (understatement) en bij het minste of geringste haperingetje stopt de speler de stream om vervolgens niet automatisch te herstarten. App op de de telefoon? Drama.

Het geluid van deze merken vind ik goed en bij m'n speakers passen, maar de hardware en software die ze leveren is onder de maat - of ik verwacht er misschien wel te veel van. Namelijk dat het werkt.

De suggestie voor Open Source software voor zo'n versterker is leuk, maar gaat in de praktijk denk ik heel wat problemen opleveren. Wat mij betreft wel een optie is dat er nu eindelijk een goede standaard voor het versturen van dit soort directory informatie komt, met keuzemogelijkheid (URL opgeven ofzo) in de software van de versterker. Uit de lucht gaan van 1 aanbieder biedt kansen voor een ander.
Even uit of the box maar een mini pc zoals de rasberry
Kan je toch ook ombouwen naar een WiFi radio open source ?
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

Calypso

Bericht door Calypso »

Echtwel schreef:
21 jan 2020 12:26
Calypso schreef:
21 jan 2020 08:42
Even uit of the box maar een mini pc zoals de rasberry
Kan je toch ook ombouwen naar een WiFi radio open source ?
Dat is niet out of de box, want dat is precies wat ik thuis, op een aantal plekken, ook doe. Maar even gemiddeld gebruiksgemak genomen: je wilt een ontvanger, voor veel mensen liefst in de versterker, die op de afstandsbediening reageert.

Als je dat met een Pi wilt doen, ben je een hoop geknutsel verder, heb je nog steeds een apart doosje, en ben je qua kosten echt meer kwijt als de meerprijs van een ingebouwde functie.

Met een Squeezebox ging dat bijvoorbeeld ook prima, maar ik kan je vertellen dat mijn vrouw best wel blij werd dat ze nog maar 1 afstandsbediening hoefde te gebruiken bij deze versterker en nog maar 1 apparaat aan hoefde te zetten.

martinmarantz

Bericht door martinmarantz »

DAB+ fan schreef:
20 jan 2020 19:49
Ik heb naar Marantz /Denon gebeld en wat ik te horen kreeg maakte me niet echt blij ! Ze zoeken naar een oplossing maar er is nog niet zeggen op wat voor termijn en in het ergste geval is er geen oplossing voor .
Welk nr heb je gebeld?
Ga ik ook nog bellen wie weet hoe meer er bellen hoe beter..........
op mn mailtje reageren ze niet?

Echtwel

Bericht door Echtwel »

Vind het een drama grote bedrijven die slechte service geven waar betaal je voor..... dan kan je net zo goed bij Ali wat kopen
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan »

Dat kan het nummer = : +31402507800

martinmarantz

Bericht door martinmarantz »

Hallo heb ook antwoord van marantz via de mail/
Het is ververlend meneer maar helaas niets aan te doen wij hebben er ook geen invloed op dat vtuner is gestopt met gratis radio.
Dus niets aan te doen,wat nog een optie is radio streamen via tunein voor de rest jammer maar helaas.

DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan »

Dan praten ze allemaal verschillend ik wacht het maar gewoon even af is niet anders !

Plaats reactie