Je fundament lijkt dan goed.Piet Puk schreef: ↑16 jun 2020 18:03 Het gaat mij niet om een los radioprogramma.
Achtergrond van mijn vraag: ik heb jarenlang een internet radiostation gehad, wat - in mijn ogen - goed in elkaar stak. Ik heb heel veel tijd en geld geïnvesteerd om het fundament goed te krijgen: horizontale programmering met '80's only (non-stop), professionele vormgeving, elk uur nieuws, nette website en overal aangemeld. In het weekend zoveel mogelijk live. Hoe goed ik ook mijn best deed: ik heb nooit meer dan 15 gelijktijdige, unieke luisteraars gehad. Meestal zelfs < 3.
Als ik een analyse doe, en je ziet dat ook weer in dit draadje, is het behalen van enkele honderden luisteraars voor slechts een paar internet radio stations weggelegd. De meeste draaien voor een handvol familie,vrienden en bekenden. En daarvoor is het me te duur en niet bevredigend.
Vandaar mijn vraag: wat maakt een format zo aantrekkelijk (of uniek) dat er enkele honderden luisteraars naar een web-only station gaan luisteren?
Wat ik mij afvraag. Jouw tijdstip in het weekeinde, nu je er mee gestopt ben, hoe vaak luister jij op dat moment naar de radio?
Ik bedoel, als jij iedere zaterdag middag je programma maakt en nu met je vrouw gaat shoppen, dan is de kans dat jouw doelgroep ook shoppen is of langs het sportveld staat best aanwezig.