Linda.radio

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Madurodam FM

Linda.radio

Bericht door Madurodam FM »

Het zat er al een tijdje aan te komen maar sinds vandaag is Linda.radio van start gegaan met een viertal webstations; Linda.Radio, Linda.Radio Lekker even janken, Linda.Radio uit je winterdip en Linda.Radio in het zweet. Voor Talpa uiteraard een logische stap om het merk Linda verder uit te rollen, het wachten is nog op de naamswijziging van Net5. Ookal val ik hoogstwaarschijnlijk niet onder de doelgroep, zit ik nu toch stuk voor stuk de kanalen te beluisteren. Geen idee wat Talpa precies van plan is met de verschillende kanalen te gaan doen, maar het klinkt nogal doorsnee, wat we nu op de overige stations, waaronder ook die van Talpa kunnen voorbij horen komen. Zal er nog presentatie gaan volgen of blijft het bij non-stop ?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

density1

Re: Linda.radio

Bericht door density1 »

De muziek is een beetje van alles wat, een mix uit de databases van Radio 10 en Sky Radio lijkt het wel. De stations hebben geen USP dus lijkt me dit meer puur en alleen marketing voor het merk Linda. En zorgen dat luisteraars bij het merk blijven, zoals bij alle themakanalen het de bedoeling is.That's all.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter »

Linda.radio om te janken😂

Feivel

Bericht door Feivel »

Zou best kunnen zijn dat Linda gaat voicetracken. Een beetje naar Duits idee, waar Barbara Schöneberger haar eigen zender heeft: Barbaradio. Die spreekt ook voicetracks in voor haar eigen station(s). Nog maar even afwachten, dus ;).

MegaWatt

Bericht door MegaWatt »

Ik vraag mij meer af wie er akkoord heeft gegeven deze streams nu al vrij te geven voor het grote publiek. Muziek loopt door elkaar, muziek wordt afgekapt, dikke niveauverschillen, blijven hangen van files, veel terugkerende muziek binnen 2,5 uur etc.

Ik zou er toch eerst voor gekozen hebben om het platform goed intern neer te zetten voordat het grote publiek er een oordeel over kan geven. Want dit is alles behalve reclame hoe het nu klinkt. Okay er zullen vooralsnog nu alleen nog freaks luisteren, maar toch..................

rvbracht

Bericht door rvbracht »

OMG, dus er zijn zelfs mensen die er serieus naar gaan luisteren ook nog. Waste of time.

LokaleSter

Hoezo niet. Alleen weten we allemaal dat die zogenaamde radiostations veelal non-stop streams zijn zonder enige content.

Vind het alleen onbegrijpelijk dat men er zoveel ophef over maakt. Bij Talpa Radio hebben ze de formats op een plankje liggen. Zet een nieuwe computer neer, juiste software er op, juiste format er op en de juiste jingles inladen en daar is weer een radiostation. Dat ze nog 7 exact dezelfde radiostations hebben, dat doet er niet toe, het heeft immers een ander jingle pakket.

Overigens heb ik meer de indruk dat Talpa Radio probeert om ook de online radiomarkt te consolideren.

BertM

Bericht door BertM »

Ik vinde het knap dat jullie het station gevonden hebben, het kostte mij best wat moeite.

nb: Ik gebruik Firefox en DuckDuckGo.

[1] Ik zoek op Linda Radio. Het eerste resultaat verwijst naar https://www.linda.nl/luister-radio. Jammer, dat geeft een 404 error pagina.
[2] Dan maar kijken op https://www.linda.nl. Daar kan ik niks over deze zender vinden.
[3] Dan maar zoeken met Google op Linda Radio. Aleen resultaten van radiofreak, broadcastmagazine en mediacourant.
[4] Pas na zoeken via Google met de zoekterm linda radio luisteren komt het resultaat https://www.linda.nl/luister.

Echtwel

Bericht door Echtwel »

LokaleSter schreef:
08 dec 2019 11:26
Hoezo niet. Alleen weten we allemaal dat die zogenaamde radiostations veelal non-stop streams zijn zonder enige content.

Vind het alleen onbegrijpelijk dat men er zoveel ophef over maakt. Bij Talpa Radio hebben ze de formats op een plankje liggen. Zet een nieuwe computer neer, juiste software er op, juiste format er op en de juiste jingles inladen en daar is weer een radiostation. Dat ze nog 7 exact dezelfde radiostations hebben, dat doet er niet toe, het heeft immers een ander jingle pakket.

Overigens heb ik meer de indruk dat Talpa Radio probeert om ook de online radiomarkt te consolideren.
Talpa heeft het als zo vaak geprobeerd met radio digitaal en juke en nu weer Linda ze kunnen dit beter uit zetten naar Sneek zo als decibel en zich bezig houden met Echte radio en Tv
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

LokaleSter

Echtwel schreef:
08 dec 2019 17:50
LokaleSter schreef:

Talpa heeft het als zo vaak geprobeerd met radio digitaal en juke en nu weer Linda ze kunnen dit beter uit zetten naar Sneek zo als decibel en zich bezig houden met Echte radio en Tv
Zat toevallig op Juke te kijken voordat ik naar dit forum kwam. Begrijp werkelijk niet waarom men bij Talpa zo groot doet met die site. Ten eerste staat er niets op, ten tweede is het ongelofelijk onhandig om daar te zoeken. Voegt echt helemaal niets toe.

boxfm

Bericht door boxfm »

Echtwel schreef:
08 dec 2019 17:50
LokaleSter schreef:

Persoonlijk denk ik dat Talpa toen der tijd gewoon te vroeg is geweest met Radio Digitaal. Of te vroeg de stekker eruit gehaald. Het platform werd in 2008 uit de lucht gehaald, toen was de smartphone nog niet zo groot als nu én mobiel naar de radio luisteren ook nog niet ingeburgerd. Naar mijn mening had Talpa er echt een groot platform mee kunnen hebben, als ze geduld hadden.

Kijk bijv naar de CBS-cijfers uit 2013 over internetten onderweg, het aandeel internetten onderweg én smartphone is fors gestegen tov 2007 (link: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2013/28 ... smartphone. In 2015 (andere cijfers) is zichtbaar dat inmiddels 19% van de smartphonegebruikers via de smartphone naar de radio luistert, voor de tablet is dit 15 % (link: https://www.marketingfacts.nl/berichten ... de-cijfers). Anno 2017 had 93% van de Nederlanders een smartphone.

Overigens wordt Decibel niet meer geproduceerd in Sneek. Radio Royaal en nu weer Decibel worden geproduceerd door een ander productiebedrijf.

Plaats reactie