Extra genre toevoegen aan shoutcast server

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Rene1979

Extra genre toevoegen aan shoutcast server

Bericht door Rene1979 » 17 nov 2019 14:06

Ik was benieuwd of iemand een tip heeft hoe ik extra genres kan toevoegen aan mijn SHOUTcast Server v2.5.5.733/posix(linux x64) draaiende op linux.
Vraag zou uiteraard het beste gesteld kunnen worden op een shoutcast forum, maar om én of andere rede krijg ik geen verificatie mail toegestuurd waardoor registeren op dat forum een drama is.'

Normaal gesproken kun je via een Authhash dingen updaten, echter draait de server niet via shoutcast.com maar gewoon op een eigen vps.
Nu is er de mogelijkheid om meer genres in te voeren wat je ook kan opmaken uit onderstaande informatie die ik van de shoutcast backend kan afhalen, echter hoe is mij niet duidelijk. Je hebt een sc_serv.conf file, daar staan die gegevens niet in, nu kan ik wel op websites terug vinden dat de meta data van je server staat in een sc_trans file echter die is in geen velde of wegen te bekennen als ik zoek op mijn server, echter kom ik er dus niet achter waar deze info dan op de server staat en waar ik dat moet wijzigen. Mocht iemand hier verstand van hebben dan zou ik zeer geholpen zijn.

Groeten René
http://freemindedfmstream.nl/
<SHOUTCASTSERVER>
<CURRENTLISTENERS>8</CURRENTLISTENERS>
<PEAKLISTENERS>170</PEAKLISTENERS>
<MAXLISTENERS>500</MAXLISTENERS>
<UNIQUELISTENERS>8</UNIQUELISTENERS>
<AVERAGETIME>9125</AVERAGETIME>
<SERVERGENRE>House</SERVERGENRE>
<SERVERGENRE2/>
<SERVERGENRE3/>
<SERVERGENRE4/>
<SERVERGENRE5/>
<SERVERURL>http://freemindedfm.nl</SERVERURL>
<SERVERTITLE>Freeminded FM House or Hardstyle (new)</SERVERTITLE>
<SONGTITLE>Ronald Richel - Hectic</SONGTITLE>
<STREAMHITS>2960240</STREAMHITS>

RiderXXX

Re: Extra genre toevoegen aan shoutcast server

Bericht door RiderXXX » 17 nov 2019 15:30

Je ziet deze genre variables toch staan?

<SERVERGENRE2/>
<SERVERGENRE3/>
<SERVERGENRE4/>
<SERVERGENRE5/>

Gewoon gebruiken, of toch maar registreren op de Shoutcast radiomanager met je authhash.

Rene1979

Bericht door Rene1979 » 17 nov 2019 21:53

Ja dat is de xml output inderdaad, maar ik kan dit niet terugvinden op de server waar je dit kan bewerken en registeren op de shoutcast radiomanager is een drama, ja ik kan een nieuwe zender aanmaken maar mijn huidige authhash bewerken is onmogelijk

peellandfm

Bericht door peellandfm » 17 nov 2019 22:47

Rene1979 schreef:
17 nov 2019 21:53
ja ik kan een nieuwe zender aanmaken maar mijn huidige authhash bewerken is onmogelijk
je kan in rmo.shoutcast.com onder settings 5 styles kiezen.
Ik denk dat je dat daar moet doen
De lekkerste op internet
http://listen.radionomy.com/Peelland-FM.m3u

Rene1979

Bericht door Rene1979 » 19 nov 2019 14:14

Ja dat is dus het probleem als ik de authhash wil updaten lukt dat niet via rmo.shoutcast.com omdat ik er simpelweg niet in kom met gebruikers naam, maar dat komt denk ik doordat de server al 4 jaar gelden is opgestart en het toen op een andere manier heb aangemeld en niet via rmo.shoutcast.com vandaar dat ik dus zoek naar een mogelijk om het op mijn eigen server ergens aan te passen en die mogelijkheid moet er zijn, maar hoe is de vraag.

Rene1979

Bericht door Rene1979 » 19 nov 2019 16:39

Overigens zou ik dus wel een zender kunnen aanmaken via rmo.shoutcast.com echter geeft die weer een authhash voor een 2.6 dnas server en ik heb een 2.5 server, je kunt wel upgraden naar een 2.6 maar zit je weer vast aan het shoutcast gebeuren dat je een gratis account moet nemen of een betaalde. Gratis wordt afgeknepen naar 128kbps al snap ik niet helemaal hoe ze dat doen aangezien het mijn server is maar misschien geld dat alleen voor de shoutcast directory en verder niet.

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 » 22 nov 2019 08:51

Als een verwoed internetradiofan heb ik een vraag over Shoutcast.
(Ik hoop dat dat hier even off topic kan. Ik merk dat jullie wel enige kennis van zaken hebben.)

Ik heb een ontvanger met Shoutcast, maar gebruik hem de afgelopen jaren niet meer, omdat de zenderkeuze erg beperkt is, met nogal wat "dode signalen".
Ik heb daarom steeds gedacht dat Shoutcast niet meer wordt bijgehouden en een verdwijnend platform is.

Of is het doel van Shoutcast niet vergelijkbaar met bv. TuneIn?

Rene1979

Bericht door Rene1979 » 22 nov 2019 11:29

Er zit inderdaad wel een verschil tussen het doel van tunein en shoutcast, tunein is een verzamelplek van internet radio zenders waar je een zeer breed scala kan vinden aan zenders groter dan de shoutcast directory (mijn aanname) zoals dat je bijvoorbeeld slam fm kan luisteren. Maar tunein zorgt er dus alleen voor dat je zenders kan luisteren terwijl shoutcast en de bijhorende software ervoor zorgt dat je makkelijk een internet radio signaal/station kan beginnen om makkelijk radio te kunnen maken, net als met icecast software of met Radionomy (die overigens shoutcast heeft gekocht).

Overigens kan het best zijn dat het aantal actieve shoutcast servers terug loopt omdat mensen andere pakketen of vormen gebruiken of hun server niet publiekelijk maken zodat jij met je shoutcast ontvanger minder zenders kan vinden terwijl je bij tunein ze wel allemaal kan vinden.
Zo heb je wel meer apps die bijvoorbeeld de hele directory van shoutcast uitlezen en aanbieden en dat ook met de icecast directory doen enz..
Weet niet of het helemaal een antwoord op je vraag is,maar misschien heb je er wat aan :D

Plaats reactie