radio online wereldwijd

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jaapo

radio online wereldwijd

Bericht door jaapo » 12 okt 2019 21:16

Soms surf ik over het wereldwijde internet-radio. Op het zelfde moment doen de internetzenders in bijv. de USA het niet en die in Nieuw-Zeeland wel. Hoe kan dat?

Feivel

Re: radio online wereldwijd

Bericht door Feivel » 12 okt 2019 22:13

Geofencing.

jaapo

Bericht door jaapo » 14 okt 2019 16:49

Ik ben een amateur-hobbyist en geen techneut. Misschien ietsje meer uitleg?

jessica

Bericht door jessica » 14 okt 2019 17:00

Voor muziek moeten rechten worden betaald. Het is erg duur om dit wereldwijd af te kopen. Vandaar dat veel stations het zo regelen dat ze alleen in hun uitzendgebied (land of staat) te ontvangen zijn. Zo zijn veel Amerikaanse stations niet te ontvangen in Europa. Het signaal wordt geblokt als je in Europa woont. Ze hebben er ook niets mee te winnen want commerciele radio draait om advertenties en meestal zijn het advertenties voor een bepaalde regio en zeker niet gericht op mensen uit Europa. Misschien kunnen anderen mijn uitleg waar nodig nog aanvullen.

jaapo

Bericht door jaapo » 15 okt 2019 22:23

Dat verklaart al een heleboel. Inderdaad ontvang ik uit Amerika een aantal zenders niet (ik heb het over internetradio luisteren op de pc) en andere wel. Ik wist niet, dat uitzendingen in een bepaald gebied geblokkeerd konden worden. Hoe werkt dat dan precies?
Ik heb een aantal links naar internetradio in gebruik. Soms is bij de een een zender wel te horen en tegelijkertijd bij de ander niet. Ook dat kan ik niet goed verklaren. Misschien wil iemand nog wat meer informatie geven? Het gaat mij om live luisteren naar zenders overal vandaan. Dus minder om streaming of podcasts.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 16 okt 2019 08:17

jaapo schreef:
15 okt 2019 22:23
Dat verklaart al een heleboel. Inderdaad ontvang ik uit Amerika een aantal zenders niet (ik heb het over internetradio luisteren op de pc) en andere wel. Ik wist niet, dat uitzendingen in een bepaald gebied geblokkeerd konden worden. Hoe werkt dat dan precies?
Ik heb een aantal links naar internetradio in gebruik. Soms is bij de een een zender wel te horen en tegelijkertijd bij de ander niet. Ook dat kan ik niet goed verklaren. Misschien wil iemand nog wat meer informatie geven? Het gaat mij om live luisteren naar zenders overal vandaan. Dus minder om streaming of podcasts.
Je IP-adres is van buiten USA.

Een proxyserver kan dit omzeilen

Plaats reactie