Johan Derksen start met Grolloo Radio

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

density1

Johan Derksen start met Grolloo Radio

Bericht door density1 » 05 aug 2019 22:50

Eindelijk komt Johan Derksen met een eigen radiostation. Grolloo Radio. Een station met louter en alleen Blues, Americana, Country en Soul. De primeur deed hij in de aflevering van Doordekken: https://www.veronicainside.nl/video/fra ... ellie-lust
Er wordt al test gedraaid met overigens nog niet het juiste format: www.grollooradio.nl

Echtwel

Re: Johan Derksen start met Grolloo Radio

Bericht door Echtwel » 06 aug 2019 07:38

density1 schreef:
05 aug 2019 22:50
Eindelijk komt Johan Derksen met een eigen radiostation. Grolloo Radio. Een station met louter en alleen Blues, Americana, Country en Soul. De primeur deed hij in de aflevering van Doordekken: https://www.veronicainside.nl/video/fra ... ellie-lust
Er wordt al test gedraaid met overigens nog niet het juiste format: www.grollooradio.nl
Bekende naam die zelf een zendertje op internet begint maar dat wel van Veronica / Talpa ????
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

density1

Bericht door density1 » 06 aug 2019 10:42

Dat denk ik wel, overigens doet Johan nog meer radio dan alleen dit nieuwe project. Hij doet het overigens niet alleen maar hij heeft nog wat meer mensen om zich heen verzameld zoals te horen is in Doordekken, zoals iemand die meer met radio heeft gedaan uit Leiden.
Overigens had ik wel gedacht dat hij misschien als subkanaal van Veronica misschien wel een plaatsje zou krijgen. Overigens vind ik de naam niet echt sterk hoor. Het doet me nu meer denken aan de naam van een lokale omroep. Marketing technisch had het beter geweest dat Johan zijn naam zou gebruiken in de stationsnaam; Derksen's Blues and Americana b.v.

Feivel

Bericht door Feivel » 07 aug 2019 15:00

Wat een vreselijk zure, zeikende oude man is het toch. Hij vindt de zenders van Talpa niks (en dat mag) en heeft een hekel aan programma's waarin om alles gelachen wordt. En wat presenteert deze hypocriete man zelf? Een programma waarin om alles gelachen wordt. En dan nog de term 'popie jopie' om 538 aan te duiden. Vreselijk denigrerend naar je collega's toe.

Misschien is zo'n internetzendertje ook het best voor Derksen. Dan kan hij doen wat hem goeddunkt en hopelijk snel kappen met Talpa en elke andere vorm van publiciteit opzoeken. Met z'n 'muziek voor volwassenen'. Laat 'ie lekker een countryuurtje op Radio Aa en Hunze (waar Grolloo ligt) gaan presenteren, of zo.

density1

Bericht door density1 » 07 aug 2019 16:40

Zullen we het gewoon inhoudelijk houden en niet over de persoon Derksen.

castmember

Bericht door castmember » 07 aug 2019 16:48

Ergens heeft hij wel een beetje een punt hoor op sommige vlakken. Die live lachband bij Evers staat op vond ik toen echt een doorn in het oog (oor), en nu zie je dat nog steeds terug bij Somertijd en VoetbalInside Radio. Ook klopt het wel dat er veel zenders zijn die in dezelfde vijver vissen. Veronica, Radio 10, Radio 2, een klein beetje Radio 5, ze mikken allemaal op de luisteraar die in zijn/haar tweede pubertijd zit. Dus dat de formats en muziek veel op elkaar lijkt zie ik ook wel.

Maar of een Blues en Americana radiostation nu echt de redding is van radio, neuh, maar het is een mooie plek waar Derksen zijn ei kwijt kan, al verwacht ik niet dat we daarmee van zijn gezeik af zijn.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

boxfm

Bericht door boxfm » 07 aug 2019 18:32

Feivel schreef:
07 aug 2019 15:00
Wat een vreselijk zure, zeikende oude man is het toch. Hij vindt de zenders van Talpa niks (en dat mag) en heeft een hekel aan programma's waarin om alles gelachen wordt. En wat presenteert deze hypocriete man zelf? Een programma waarin om alles gelachen wordt. En dan nog de term 'popie jopie' om 538 aan te duiden. Vreselijk denigrerend naar je collega's toe.

Misschien is zo'n internetzendertje ook het best voor Derksen. Dan kan hij doen wat hem goeddunkt en hopelijk snel kappen met Talpa en elke andere vorm van publiciteit opzoeken. Met z'n 'muziek voor volwassenen'. Laat 'ie lekker een countryuurtje op Radio Aa en Hunze (waar Grolloo ligt) gaan presenteren, of zo.
Voetbal Inside TV en de radioprogrammas waar hij zijn mening over gaf zijn toch wel appels en peren, naar mijn mening lastig te vergelijken met elkaar ;-)

Aangezien je toch op de man (Johan) speelt, kunnen we daar ook wel ietsjes op ingaan. Als je echt goed op hem zou letten, zou je zien dat hij niet iedere vorm van publiciteit opzoekt. Hij geeft zijn mening in Voetbal Inside, zoekt ook gerust wel eens de randjes op, maar het is de media die iedere uitspraak van hem uitvergroot en ook 'wel eens' uit de context haalt. Er zijn genoeg andere BN'ers die wel zelf met alles de publiciteit opzoeken, Johan hoort daar niet tussen.

Johan presenteert al jaren een radioprogramma op zaterdagochtend bij Radio Rijnmond en sinds enige tijd ook iedere werkdag op Radio Drenthe. Wel een iets groter bereik dan Radio Aa en Hunze...

density1

Bericht door density1 » 07 aug 2019 20:16

Het zijn nog duidelijk testuitzendingen. Er zit nog niet echt een lijn in de muziek. Ook hoor ik nog muziek die er volgens het format niet in thuis hoort. Ook het geluid is nog aan de zachte kant en de limiter/compressor is wat onrustig. En 320 kbps is wel een beetje aan de te hoge kant om mobiel online lang te kunnen luisteren. Dat moet allemaal nog wel beter.

Harry blues

Bericht door Harry blues » 08 aug 2019 18:28

Gelukkig een station met fijne muziek.
Ter attentie van de zuurpruim reacties. Laat dat toch achterwege en ga eens luisteren naar de muziek.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 08 aug 2019 20:54

De naam is misschien iets minder, alhoewel er vast een mooie uitleg bij zit (behalve zijn woonplaats ook nogeens de titel van een album van Cuby & the Blizzards, waarvan de zanger ook in Grolloo woonde) maar leuk dat er wederom een Nederlands initiatief is om iets met Country te doen. We hebben al een Nashville FM (voorheen Country FM) en sindskort op middengolf in regio Rotterdam Good Country. Kortom, dit genre lijkt in de lift te zitten.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

density1

Bericht door density1 » 08 aug 2019 21:30

Het is niet alleen country, en de country die ik nu hoor is voornamelijk erg oud, dus hopelijk niet van die popie jopie Nashville country van vandaag de dag. Daar heeft naar mijn weten ook Derksen een bloedhekel. Hopelijk wordt het format nog beter want ik hoorde de Time Bandits vandaag en The Whispers b.v., niet echt wat er thuishoort natuurlijk.

density1

Bericht door density1 » 09 aug 2019 10:54

Oeh, geluid klinkt niet best nu. Vervormt en clipt heel veel met sommige nummers. Lijkt wel of er nu helemaal geen processing of wat tussen zit.

density1

Bericht door density1 » 09 aug 2019 16:21

Stream nu in 256 kbps? Dat klopt niet volgens mij.

Feivel

Bericht door Feivel » 09 aug 2019 16:55

density1 schreef:
08 aug 2019 21:30
Het is niet alleen country, en de country die ik nu hoor is voornamelijk erg oud, dus hopelijk niet van die popie jopie Nashville country van vandaag de dag. Daar heeft naar mijn weten ook Derksen een bloedhekel. Hopelijk wordt het format nog beter want ik hoorde de Time Bandits vandaag en The Whispers b.v., niet echt wat er thuishoort natuurlijk.
Hou toch eens op met dat gepopiejopie. Stom gelul voor oude belegen mensen die niks nieuws willen leren kennen...

density1

Bericht door density1 » 09 aug 2019 16:59

Ik hou nergens mee op. Ik probeer iets te benadrukken.

Plaats reactie