Automatiserings software

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Klassiekcentraal

Automatiserings software

Bericht door Klassiekcentraal » 05 mei 2019 12:14

Heren, dames,

Een vraag voor ons nieuw te starten online radiostation, zijn we op zoek naar de automatiserings software. Er zijn een aantal gegadigden en ik hoor graag jullie meningen. Om te beginnen zoeken we een budgetvriendelijke oplossing we zijn namelijk een VZW (Belgische vereniging) zonder grote budgetten.

We gaan enkel streamen er komen geen live programma’s .

Onze keuze lijstje:
  • sam broadcaster
  • mairlist home
  • radio de
Wat zou jou keuze zijn?

Peter
Laatst gewijzigd door Klassiekcentraal op 05 mei 2019 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Calypso

Re: Automatiserings software

Bericht door Calypso » 05 mei 2019 16:22

Volgens mij mag je de home versie van mAirlist niet voor een "organisatie" gebruiken.

Kijk overigens ook eens naar RadioDJ.

Klassiekcentraal

Bericht door Klassiekcentraal » 05 mei 2019 21:23

Radiodj kennen we en de vraag staat uit bij mAirlist, mbt tot licenties. Voor de duidelijkheid wij zijn idd een organisatie maar zonder winst oogmerk we mogen dus simpelweg niets verdienen. Maar daar gaan we over babbelen met de sales van mAirlist.

Mijn vraag had meer te maken met de werking en wie jij zou kiezen dan met licenties op zich.

Feivel

Bericht door Feivel » 06 mei 2019 09:26

Klassiekcentraal schreef:
05 mei 2019 21:23
Radiodj kennen we en de vraag staat uit bij mAirlist, mbt tot licenties. Voor de duidelijkheid wij zijn idd een organisatie maar zonder winst oogmerk we mogen dus simpelweg niets verdienen. Maar daar gaan we over babbelen met de sales van mAirlist.

Mijn vraag had meer te maken met de werking en wie jij zou kiezen dan met licenties op zich.
Ik weet het antwoord van mAirlist al: je hebt de Professional versie nodig. Kosten: 1500 euro. Als je dat al niet voor automatisering kunt aftikken, moet je niet willen beginnen.

Calypso

Bericht door Calypso » 06 mei 2019 10:16

Klassiekcentraal schreef:
05 mei 2019 21:23

In je vraagstelling gaf je al vroeg aan dat je geen "grote budget" ter beschikking hebt, en wat "groot" is, is voor iedereen verschillend. Aangezien je met 3 producten in je vraag komt met bij mAirlist de Home editie aangegeven, en ik verder nog SAM inclusief prijsstelling ken, kwam ik met de opmerking over licentie. Wanneer je namelijk maar bijv. 500 euro als (hard) budget hebt, valt mAirlist dus af omdat je de Home niet mag gebruiken.

Meer informatie zou denk ik wel handig zijn bij je vraag: als je ook al aangeeft bijv RadioDJ al te kennen, is er een reden waarom die niet in de lijstje staat. Er zijn dus eisen die je zelf al stelt en waardoor de selectie zo uitgevallen is: deel dat even. Want er zijn, voor een beperkt budget, nog een aantal andere producten (Proppfex etc) met elk hun eigen 'karakter'.

sverrips

Bericht door sverrips » 26 mei 2019 16:37

Ik weet niet hoe groot het budget is. Met weinig middelen en kosten kun je al een stream platform bouwen. Zo kun je ergens (wil nog geen reklame maken, stuur me een PB als je het wilt weten) voor 2 tientjes een delicated server huren per maand met 10 TB dataverkeer. Daarop zou je icecast2 en liquidsoap kunnen installeren i.c.m. debian of ubuntu. Je maakt een script aan en mappen en vandaaruit kun je streamen. Als je dit niet snapt en te ingewikkeld vindt, dan ben je inderdaad aangewezen op hulp van een ander of moet je iets simpelers als Windows software aanschaffen. Het eerste heb ik zelf gedaan, het tweede heb ik geen ervaring mee !

Plaats reactie