Broadcast service radio

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
Plaats reactie
sverrips

Broadcast service radio

Bericht door sverrips » 23 apr 2019 12:29

Ik lees hier regelmatig dat men radio wilt starten maar niet nagedacht heeft over de buma/sena rechten ervan. Ik heb al heel erg lang het idee dat buma/sena online de stream kunnen monitoren en je dus vatbaar bent voor een claim als je radio maakt zonder afdracht. Ik heb buma/sena er nog niet op kunnen betrappen, maar nu ben ik op websites uitgekomen waar deze diensten aangeboden worden. Complete websites die 20000 radio sations scannen op muziek om rechten te claimen, o.a. https://warmmusic.net/ is er eentje van. Hierop kun je zelfs je track invoeren qua muziek en kijken op welk station deze gedraait worden om als platenbaas rechten te claimen en een brief te sturen als het een illegaal station beteft. Nu zegt je vast, dat wisten we al. Ik had dat vermoedde ook, maar vandaag is het helder geworden bij het stuiten op deze sites. In de eerste instantie was het alleen gedachten.

Ik heb geen probleem, want betaal altijd buma/sena. Maar de vraag of men erachter komt, is dus ja.

Feivel

Re: Broadcast service radio

Bericht door Feivel » 23 apr 2019 14:45

En dan moeten de auteursrechteninstanties nog erachter komen van wie een station is. Veel succes om dat te bewijzen als alles geanonimiseerd is.

sverrips

Bericht door sverrips » 23 apr 2019 15:14

Er is altijd een contactpersoon bekend, o.a. op de domeinnaam. Via de rechter zouden ze die gegevens ook op kunnen vragen. Als je inbreuk maak op auteursrechten, dan kan de rechter besluiten in het voordeel van Buma en Sena, dus zo anoniem is het dus niet ! Kosten voor de rechter zijn voor jouw als de rechter dat goed keurt !

v.ijl

Bericht door v.ijl » 23 apr 2019 15:22

WARM | World Airplay Radio MonitorReal-time radio airplay monitoring, for independent musicians, songwriters and producers

Pricing per song
1 month
€ 6
price/month
Buy Now!

3 months
€ 5
price/month
Global coverage
Buy Now!

6 months
€ 4
approx. price/month
Buy Now!

12 months
SAVE 45%
€ 3
approx. price/month
Buy Now!
All prices are ex. VAT
Samenvatting als je naar de 'pricing' gaat...
De vraag komt dan boven, gaat buma/stemra dat betalen.......
Ik dent dat buma/stemra een eigen zoekmachine heeft. :))
en dan is er koffie......

BobPatience

Bericht door BobPatience » 23 apr 2019 16:37

Bij mijn weten is WARM bedoeld voor artiesten en producers om te zien waar (en hoe vaak) hun muziek gedraaid wordt, niet om muziekrechten te kunnen claimen. Ik denk ook niet dat het voor artiesten of labels de moeite waard is om voor elk kanaal dat WARM trackt en waarop hun muziek gedraaid wordt te controleren of zij een Buma/Stemra of Sena licentie hebben, daar dat de taak is van deze instanties zelf. Daarbij lijkt het mij dat als WARM een (Nederlands) online radiostation kan vinden, dat B/S en S dat dan ook kunnen.
Festina lente

Plaats reactie