Joe

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Radiofan500

Re: Joe

Bericht door Radiofan500 »

Volgens de adverteerderspagina van Qmusic bereikt Qmusic Non Stop ruim 1.2 miljoen unieke luisteraars. Of dit daadwerkelijk zo is, weet ik niet. Maar laten we er eventjes vanuit gaan. Uiteraard luisteren lang niet al die 1.2 miljoen mensen via DAB+, maar ongetwijfeld zullen enkele 100 duizenden dat wel doen. Zeer gevaarlijk om dan je station opeens om te gooien naar Joe. Dit is een compleet andere zender. De kans dat luisteraars die normaal naar de non stop versie van Qmusic luisteren naar SkyRadio gaan is vrij groot.

In dat geval kun je (denk ik) beter voor zekerheid kiezen en even wachten tot 2022.
density1

Bericht door density1 »

Dat is niet nodig, je zou de zender op internet nog verder kunnen optuigen zodat er gelijk wat staat als je in 2022 wellicht een FM frequentie krijgt.
jessica

Bericht door jessica »

Staat er ook bij in welke periode ze die luisteraars hebben getrokken. 1 week is onmogelijk. 1 maand lijkt me ook. Dus dan zullen dit de jaarcijfers zijn. Gemiddeld 100.0000 luisteraars per maand. Komt neer op maximaal 3500 luisteraars per dag die dan 5 min moeten luisteren. Dat zou kunnen. Is ongeveer gemiddeld 150 luisteraars op elk moment van de dag via internet. Dan ben je geen kleine zender meer op internet. Maar ook geen grote.
Pot

Bericht door Pot »

Deradiokenner schreef: 19 mei 2020 18:23 JOE: zou ik Martijn Kolkman, Menno Barreveld en Wim van Helden door laten stromen.
En voor QMusic zou ik dan bij 538 Edwin Noorlander en Niek van der Bruggen weg halen.
SLAM! Kopen en club ondersteboven op Q zetten in de avond. Zo wordt je nog groter in de doelgroep.
Naar mijn gevoel is Qmusic juist minder een jongerenzender geworden en volwassener. Om dan Club Ondersteboven te halen snap ik dan niet. Maar Martijn Kolkman zolang een middagshow laten doen zou prima kunnen, aangezien hij nu in de nacht zit.
Ik kan begrijpen dat ze Joe pas willen uitbreiden als ze een FM-frequentie in handen hebben.
Oren open!
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Daar ben ik het niet helemaal met je eens, Dave heeft vaker gezegd dat de avond meer gericht op de jongeren omdat ze dan meer radio luisteren tijdens huiswerk maken enzo. De volwassenen en mensen met gezin gaan dan juist voor de tv zitten. Ik zou Het programmeren rond een uur of 21 dan heb je het gros wel te pakken.
big T

Bericht door big T »

En ik maar denken dat het hier om ging :cool:
https://am-radio-stations.de/joe-auf-1476-khz/
Radiofan500

jessica schreef: 20 mei 2020 00:22 Staat er ook bij in welke periode ze die luisteraars hebben getrokken. 1 week is onmogelijk. 1 maand lijkt me ook. Dus dan zullen dit de jaarcijfers zijn. Gemiddeld 100.0000 luisteraars per maand. Komt neer op maximaal 3500 luisteraars per dag die dan 5 min moeten luisteren. Dat zou kunnen. Is ongeveer gemiddeld 150 luisteraars op elk moment van de dag via internet. Dan ben je geen kleine zender meer op internet. Maar ook geen grote.
Nee dat staat er niet bij helaas. :)
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

En het woord is er uit, men gaat voor een FM frequentie
rvbracht

Bericht door rvbracht »

Dus het illegale Q-nonstop wordt Joe FM.
jessica

Bericht door jessica »

Als ze het netjes doen zouden ze Joe natuurlijk ipv Q-nonstop op DAB+ zetten. Ze zijn met internet begonnen voor Joe dan nu DAB+ erbij dan ben je al aardig op weg als nieuwe zender. Kan je afwachten wanneer er een FM frequentie komt en dan heb je het plaatje in 1 keer rond. Je kan dan ook zonder kinderziekten gelijk starten op FM.

Joe op DAB+ kan nu natuurlijk al, maar dan moeten ze wel het overbodig Q-music nonstop er af halen. Hier wringt de schoen. Want veel mensen hebben niet eens door of ze naar Q luisten of naar Q nonstop en dat is precies de bedoeling van Q als maar aanvinken in het luisteronderzoek. Zo scoort Q dus onterecht hoger, maar ja niemand die hier iets aan kan doen.

Ben bang dat Joe dus voorlopig niet op DAb+ komt, want zou Q dit willen dan kunnen ze dit bij wijze van spreken morgen al realiseren.
Pot

Bericht door Pot »

Ik heb afgelopen dagen steeds even naar Joe geluisterd en denk zeker dat het wel iets zou kunnen worden. Natuurlijk te hopen voor ze dat FM-frequentie kunnen bemachtigen. Zouden dan een concurrentje van 10 kunnen worden.
Nog wel jammer dat ze geen vast gepresenteerde programma's hebben (of Erik van Roekel moet er nog zitten?). Hoop dat ze in ieder geval met een gepresenteerde dagprogrammering gaan komen. Van 6-19, 4 programma's doordeweeks.
Oren open!
Radiofan500

Erik zat daar totdat Corona uitbrak. Sindsdien gebruiken ze alle studio's in het pand van Qmusic voor Q zelf geloof ik. Vandaar dat ze Joe nu helemaal non-stop is.
jessica

Bericht door jessica »

Nog steeds jammer dat ze niet Joe alvast op DAB+ zetten in plaats van Q-nonstop. Als je dan Joe toch tot een volwaardig station wil uitbreiden dan kun je dat doen. Begonnen op internet, daarna DAB+ erbij en straks eventueel een FM zender. Je kunt nu al vast een stap zetten om Joe op DAB+ te zetten.
Feivel

Bericht door Feivel »

Radiofan500 schreef: 20 jun 2020 13:35 Erik zat daar totdat Corona uitbrak. Sindsdien gebruiken ze alle studio's in het pand van Qmusic voor Q zelf geloof ik. Vandaar dat ze Joe nu helemaal non-stop is.
Bij Q moeten ze toch wel faciliteiten hebben dat Erik voicetracks kan inspreken voor Joe, vanuit huis? Dan kan het toch gewoon doorgaan? :-).
chata

Bericht door chata »

Joe had inderdaad al een mooi begin kunnen maken op DAB+. Samen met Kink DNA Classics zijn dit mijn favoriete zenders.
Ik luister dan ook tussendoor het thuiswerken ook naar Joe 80s en Joe 90s. Het Vlaamse nieuws neem ik maar voor lief.

Het grote verschil met andere zenders vind ik dat Joe een veel grotere keuze laat horen van artiesten. Je hoort niet zomaar alleen hun tophit, maar ook andere platen die bekend zijn.

#JoeNLmoetopDAB -+dance
Plaats reactie