Shoutcast en playlist

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
Plaats reactie
SiriusRadio

Shoutcast en playlist

Bericht door SiriusRadio » 25 mar 2019 11:53

Onze stream loopt via shoutcast en dat werkt prima. Echter, de playlist is niet zichtbaar, wat jammer is.
De situatie:
We gebruiken een vaste pc om de muziek te streamen. Het signaal gaat dmv een verdelerkast naar de analoge audio-in. Deze audio in wordt shoutcast naar de externe dienst gestreamd. Blijkbaar geeft de muziek geen tags ( of hoe dat heet) mee. Wat kan ik doen om de titel, artiest en plaatje etc mee door te geven?

Hoor het graag.
Will

Nijntje

Re: Shoutcast en playlist

Bericht door Nijntje » 25 mar 2019 13:08

While the others start talkin', Nijntje keeps on ROCKIN'!!!!!!!

Nijntje FM, The Ears The Sound.

SiriusRadio

Bericht door SiriusRadio » 25 mar 2019 14:04

Nijntje schreef:
25 mar 2019 13:08
Dit misschien?

https://djgarybaldy.co.uk/song-title-updater/
Thxs, maar NullSoft Shoutcast Source heeft nextplay niet aan boord. Of ik doe iets vreselijk fout.
Will

Nijntje

Bericht door Nijntje » 25 mar 2019 15:07

While the others start talkin', Nijntje keeps on ROCKIN'!!!!!!!

Nijntje FM, The Ears The Sound.

SiriusRadio

Bericht door SiriusRadio » 25 mar 2019 17:35

Thxs, die had ik al gevonden, getest en werkte niet. Ik wordt er radeloos van. Misschien doe ik wel iets fout :cry:

tspronsen

Bericht door tspronsen » 25 mar 2019 20:19

SiriusRadio schreef:
25 mar 2019 11:53
Het signaal gaat dmv een verdelerkast naar de analoge audio-in. Deze audio in wordt shoutcast naar de externe dienst gestreamd.
Analoog audio signaal bevat geen metadata (titel, artiest, etc.). De software die de audio-in omzet naar een stream moet op een of andere manier verteld worden wat de titel (en artiest) is zodat die software die informatie kan toevoegen aan de stream. Dan worden die gegevens ook getoond in Shoutcast. Hoe je dat moet doen, hangt helemaal af welke software je gebruikt om de muziek af te spelen en de software die je gebruikt om te streamen naar de externe server.

SiriusRadio

Bericht door SiriusRadio » 25 mar 2019 23:17

tspronsen schreef:
25 mar 2019 20:19
SiriusRadio schreef:
Het signaal gaat dmv een verdelerkast naar de analoge audio-in. Deze audio in wordt shoutcast naar de externe dienst gestreamd.
Analoog audio signaal bevat geen metadata (titel, artiest, etc.). De software die de audio-in omzet naar een stream moet op een of andere manier verteld worden wat de titel (en artiest) is zodat die software die informatie kan toevoegen aan de stream. Dan worden die gegevens ook getoond in Shoutcast. Hoe je dat moet doen, hangt helemaal af welke software je gebruikt om de muziek af te spelen en de software die je gebruikt om te streamen naar de externe server.
Hoi T. Mag ik het omdraaien? Wat hehen we dan feitelijk nodig?

tspronsen

Bericht door tspronsen » 27 mar 2019 21:33

SiriusRadio schreef:
25 mar 2019 23:17
In de meest simpele vorm schrijft je playout software de artiest en titel in een bestand (bv. nowplaying.txt). Je stream software leest dit bestand in en voegt dit als metadata toe aan je stream. Als je playout op een andere computer draait dan je stream software dan heb je dat bestand op een gedeelte netwerk-schijf oid zetten.

remco_k

Bericht door remco_k » 27 mar 2019 22:57

SiriusRadio schreef:
...
Het signaal gaat dmv een verdelerkast naar de analoge audio-in.
...
... Verdelerkast?
En audio-in. Wat voor apparaat is dat en indien een computer, wat voor software draait daar op?
Welke playout software gebruik je?

Om je (nog) betere adviezen te kunnen geven dan die van hierboven, hebben we iets meer gegevens van je nodig.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

SiriusRadio

Bericht door SiriusRadio » 28 mar 2019 09:26

Hele logische reacties en antwoorden.
Opzet studio.
1. Muziek server met Proppfrexx.
2. Livestudio met geluid uit de analoge mixer.
Beide leads komen centraal binnen op een audiobrug. Deze verdeeld het actuele signaal.
Dit wordt doorgegeven naar de geluidskaart van onze PC die het audio IN signaal vervolgens doorzet naar SHOUTCAST. Die streamt het digitaal naar de provider vanwaar wij de stream hebben lopen.

SiriusRadio

Bericht door SiriusRadio » 28 mar 2019 09:27

tspronsen schreef:
27 mar 2019 21:33
SiriusRadio schreef:
25 mar 2019 23:17
In de meest simpele vorm schrijft je playout software de artiest en titel in een bestand (bv. nowplaying.txt). Je stream software leest dit bestand in en voegt dit als metadata toe aan je stream. Als je playout op een andere computer draait dan je stream software dan heb je dat bestand op een gedeelte netwerk-schijf oid zetten.
Daar zit wel logica in T.

Plaats reactie