24/7 uitzenden

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
Plaats reactie
johan12

24/7 uitzenden

Bericht door johan12 » 20 mar 2019 15:19

Hallo , is er een manier om 24/7 muziek uit te zenden op je stream zonder dat je pc en andere aparatuur aan moet staan of moet sowieso de pc aan staan om te streamen ? Alvast bedankt
Radio de silvermine 🎵🎵🎙
http://www.radiodesilvermine.nl/

Feivel

Re: 24/7 uitzenden

Bericht door Feivel » 20 mar 2019 16:24

johan12 schreef:
20 mar 2019 15:19
Hallo , is er een manier om 24/7 muziek uit te zenden op je stream zonder dat je pc en andere aparatuur aan moet staan of moet sowieso de pc aan staan om te streamen ? Alvast bedankt
Een VPS huren en daar je muziek opzetten en vanaf daar streamen. Of bijvoorbeeld CentovaCast met AutoDJ (maar dat klinkt nergens naar..).

johan12

Bericht door johan12 » 20 mar 2019 16:57

Bedankt voor de reactie was is een vps?, hoezo klinkt centovacast met autodj nergens naar dan , of heb je dan niet veel kbps ofzo ? Hoe moetvik me dat voorstellen
Radio de silvermine 🎵🎵🎙

brian16

Bericht door brian16 » 20 mar 2019 17:57

de autodj draait willekeurig de muziek wat je upload naar je streamserver, dus zonder format enz.

Het mooiste is gewoon op het van een lokale computer of VPS (een computer in een datacentrum) te streamen.
Kan je het helemaal inregelen naar je eigen wens.
Elke zondag van 19:00 tot 21:00 te beluisteren in heel Noord West Fryslân op 107.5 FM | BrianOnAir.nl

alex de groot

Bericht door alex de groot » 21 mar 2019 00:59

Als je CentovaCast met autoDJ hebt kan je overdag live uitzenden vanuit je studio en s'nachts de autoDj gebruiken.
Wij zenden 24/7 live uit en de autoDJ gebruiken we voor als de live uitvalt. Alleen is het lastig als de live uitvalt en de autodj springt aan dat je de autodj telkens handmatig moet uitschakelen en de live terug is.

johan12

Bericht door johan12 » 21 mar 2019 08:44

Maar met autodj moet je nog wel de pc aanlaten , of begrijp ik het niet goed ? Als je nou sam broadcast pro hebt daar zit ook een fuctie autodj in maar dan zit je nog wel met een draaiende pc
Radio de silvermine 🎵🎵🎙

Maerciezz

Bericht door Maerciezz » 21 mar 2019 16:08

johan12 schreef:
21 mar 2019 08:44
Maar met autodj moet je nog wel de pc aanlaten , of begrijp ik het niet goed ? Als je nou sam broadcast pro hebt daar zit ook een fuctie autodj in maar dan zit je nog wel met een draaiende pc
De AutoDJ functie van CentovaCast draait niet op je lokale computer. Dus is het ook niet perse nodig om je computer 24 uur per dag aan te laten staan. Hetzelfde geldt ook voor een VPS. Beide diensten kun je bij verschillende websites huren en worden bij hun gehost.

(Zelf heb ik recent een VPS gekocht om een eigen station te bouwen. Met CentovaCast ben ik niet heel erg bekend mee helaas. :wink: )

johan12

Bericht door johan12 » 21 mar 2019 16:13

Ik heb mijn hosting bij telco dus dan zou via hun iets kunnen regelen of niet?
Radio de silvermine 🎵🎵🎙

Iwanvl

Bericht door Iwanvl » 02 apr 2019 10:39

Je zou een vps kunnen huren en met azuracast aan de gang gaan, dit is een opensource project wat veel overeenkomsten heeft met CentovaCast echter is dit gratis. Mijn radiostation draait daar ook op, alleen de soundprocessing en overgangen zijn niet geweldig, daarom gebruik ik radioboss met stereotool als stream naar azuracast toe. Valt mijn pc of server uit waarop radioboss draait treed de nonstop automatisch in werking (mits muziek is geupload). Je zou er naar kunnen kijken
https://www.azuracast.com/

Maerciezz

Bericht door Maerciezz » 02 apr 2019 14:54

Iwanvl schreef:
02 apr 2019 10:39
Je zou een vps kunnen huren en met azuracast aan de gang gaan, dit is een opensource project wat veel overeenkomsten heeft met CentovaCast echter is dit gratis. Mijn radiostation draait daar ook op, alleen de soundprocessing en overgangen zijn niet geweldig, daarom gebruik ik radioboss met stereotool als stream naar azuracast toe. Valt mijn pc of server uit waarop radioboss draait treed de nonstop automatisch in werking (mits muziek is geupload). Je zou er naar kunnen kijken
Hmm, ken AzuraCast eigenlijk zelf niet zo heel goed. Maar heb even op de website rondgekeken. Ben onder de indruk! Zal het binnenkort zelf eens proberen. Bedankt voor de tip! -bier

Iwanvl

Bericht door Iwanvl » 02 apr 2019 20:21

Maerciezz schreef:
02 apr 2019 14:54
Iwanvl schreef:
02 apr 2019 10:39
Hmm, ken AzuraCast eigenlijk zelf niet zo heel goed. Maar heb even op de website rondgekeken. Ben onder de indruk! Zal het binnenkort zelf eens proberen. Bedankt voor de tip! -bier
Geen probleem :) Ik hoop dat je er wat aan hebt, de setup is super eenvoudig en het pakket wijst zichzelf

alex de groot

Bericht door alex de groot » 03 apr 2019 19:23

Ik heb vandaag azuracast op een gratis vps geinstalleerd om het eens te testen. Op het eerste zicht ziet het er allemaal goed uit. Nu heb ik wel een betaalde Dedicated Server waar CentovaCast momenteel op draait. Nu vroeg ik mij af of ik azuracast ook op mijn Dedicated Server kan installeren zodat die draait naast CentovaCast.

Iwanvl

Bericht door Iwanvl » 04 apr 2019 20:38

alex de groot schreef:
03 apr 2019 19:23
Ik heb vandaag azuracast op een gratis vps geinstalleerd om het eens te testen. Op het eerste zicht ziet het er allemaal goed uit. Nu heb ik wel een betaalde Dedicated Server waar CentovaCast momenteel op draait. Nu vroeg ik mij af of ik azuracast ook op mijn Dedicated Server kan installeren zodat die draait naast CentovaCast.
Technisch via docker zou dit kunnen, je zult denk ik alleen wel de poorten anders moeten toewijzen, daar CentovaCast waarschijnlijk ook poort 80 443 en de 8000 reeks zal gebruiken voor hun product. Echter zou ik het persoonlijk gescheiden houden of een keuze voor 1 van de 2 producten maken. Ikzelf heb geen kennis van CentvaCast behalve dat het wat een wat meer uitontwikkeld product is.

Plaats reactie