geen ontvangst op bepaalde zender

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Plaats reactie
karldam

geen ontvangst op bepaalde zender

Bericht door karldam » 31 okt 2018 10:26

Hoi,
Onze internetradio (Philips AE8000) staat afgestemd op slechts 1 enkele zender. Dat is de nationale zender van Seychelles (SBC.SC).
Deze heeft tot enkele weken geleden probleemloos gedraaid is daarna gestopt en niet meer teruggekomen. Dit werkt via wifiradio-frontier.com en wat ik ook probeer en instel, het speelt niet. Alle andere stations die ik instel en probeer werken probleemloos, alleen radio sesel meld me dat het bestand niet geopend kan worden. Ik heb de audioURL van de SBC.SC site afgenomen wat ik ook gedaan bij de eerste installatie een jaar geleden en toen ging het probleemloos. Kan er bij het radiostation iets aan de hand zijn ? Verwarrend is ook dat er zich nog 2 stations zijn die zich radio sesel noemen, t.w. in UK en zuid Afrika en die steeds weer tevoorschijn komen bij het zoeken. Kan iemand mij hier een stap verder mee helpen ?

marckxz

Re: geen ontvangst op bepaalde zender

Bericht door marckxz » 31 okt 2018 12:34

De zender kan op hun website zonder problemen beluisterd worden. Ze hebben wellicht hun streaming URL aangepast? Op de pagina van hun webplayer heb ik https://streaming.fabrik.fm/radyo-sesel ... index.m3u8 gevonden.

karldam

Bericht door karldam » 31 okt 2018 19:10

Hoi marckxz,
Bedankt voor je snelle reactie, heb de URL ingevoerd op de site van wifiradio-frontier.com waar het na een minuutje op het radioschermpje
zichtbaar wordt. Na het kiezen van radyo sesel laat de radio me weten dat het gevraagde bestand niet kan worden geopend. Jammer, maar ik zoek verder.
Bedankt,groeten,
karl.

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 01 nov 2018 08:45

Misschien van audio codec veranderd, ééntje die niet door je radio ondersteund wordt.
Lasercom, de betaalbare DAB zender

karldam

Bericht door karldam » 06 nov 2018 06:51

Ook radiogolfje bedankt voor het meedenken. Heb Wifiradio-frontier aangeschreven voor opheldering en hieronder staat hun antwoord.
Maar geen nood, luisteren vanaf mijn laptopje kan ook. Groeten, karl

Hello,
SBC Paradise FM 93.6 and SBC Radyo Sesel 1368 AM recently changed their stream. Unfortunately the new format is not yet supported.
Stations will be no longer available in our list after the update.
Thank you.

Eric-Jan

Bericht door Eric-Jan » 11 mar 2019 18:58

wat soms ook helpt is kenbaar maken bij het station zelf wat de verandering van codec betekent voor u en dat u niet meer kunt luisteren op deze manier.
De mensen van zo'n station hebben soms geen idee wat bepaalde veranderingen voor gevolgen heeft voor luisteraars, vooral met al deze tecnnieken.
gewoon proberen, anders een andere iRadio zoeken, die meer codecs ondersteund, en kijken welke serverdatabase gebruikt wordt, frontier is wel een populaire, maar Reciva is ook een hele goede, een iRadio die Reciva ondersteund heeft veel keuze.
Ik heb pas een radio van het Denver merk, ik ga eens kijken of deze zender er ook op zit.

Plaats reactie