Het liefst gratis journaal

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

alex de groot

Re: Het liefst gratis journaal

Bericht door alex de groot »

Waarschijnlijk geeft de topicstarter een radio via radionomy en dan moet alles gratis zijn. Radio maken, website, nieuws enz.

IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD »

Nee hoor, ik draai gewoon bij een radiostation op internet met keurige muziekrechten, maar helaas heeft een alledaagse vakkenvuller geen salaris waarmee hij een hele radio kan onderhouden...

Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet »

Het Radionieuws doet het voor een paar tientjes per maand. Als je DAT er al niet aan uit wil geven.....
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde

IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD »

Willen en kunnen zijn 2 verschillende dingen

Echtwel

Bericht door Echtwel »

IkbennlXD schreef:
10 okt 2018 23:26
Willen en kunnen zijn 2 verschillende dingen
27 MC is ook gratis , bakkies op marktplaats is ook gratis, ik zou dat lekker gaan proberen

,

ColinC

Bericht door ColinC »

Even bumpen, iets met verveling.
Gratis is waardeloos.. Wij hebben een mooie aanbieding gekregen van WNC destijds. Prima kwaliteit! Helaas totaal geen support oid en omdat we het echt niet geintegreerd kregen in het auto DJ systeem uiteindelijk toch maar opgezegd (waar overigens geen antwoord op kwam..) Voor de aantal keren dat het live werd gebruikt was het te duur.

Echtwel

Bericht door Echtwel »

ColinC schreef:
21 okt 2019 00:41
Even bumpen, iets met verveling.
Gratis is waardeloos.. Wij hebben een mooie aanbieding gekregen van WNC destijds. Prima kwaliteit! Helaas totaal geen support oid en omdat we het echt niet geintegreerd kregen in het auto DJ systeem uiteindelijk toch maar opgezegd (waar overigens geen antwoord op kwam..) Voor de aantal keren dat het live werd gebruikt was het te duur.
Als je live zit kan je toch gewoon via met een FM tuner of stream even snel een " nieuws " bericht door prikken...als het dagelijks is moet je wat regelen maar een keer in de zoveel tijd
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

ColinC

Bericht door ColinC »

Meh nee, ik wil wel iets kwalitatiefs, en niet gejat. WNC was daar een prima oplossing voor en ik wil er ook best voor betalen alleen als het maar een paar keer per week kan is het ook weer te.

Feivel

Bericht door Feivel »

ColinC schreef:
21 okt 2019 11:26
Meh nee, ik wil wel iets kwalitatiefs, en niet gejat. WNC was daar een prima oplossing voor en ik wil er ook best voor betalen alleen als het maar een paar keer per week kan is het ook weer te.
Dan heb je 'Het Radionieuws' nog. Persoonlijk vind ik de stemmen soms van bedenkelijke kwaliteit (zeker Peter Juda), maar het is maar 27 euro per maand voor internetstations. Niet heel duur. Overigens is dat doorzetten van het nieuws via een FM-tuner trouwens ook geen legale oplossing ;-).

Bij de NOS ga je ook geen nieuws krijgen, want alleen voor publieke omroepen, en ANP is sinds het tijdperk Talpa voor zover ik weet onbetaalbaar. Dan zit je toch aan WNC of het Radionieuws vast, denk ik.

ColinC

Bericht door ColinC »

Ik vind hun dienst ook zeker niet slecht hoor. Ik betaal overigens minder dan bij Het Radionieuws ivm een verjaardagsaanbieding van ze.
Maar het gaat me meer om het feit dat ik ze graag wil integreren in het auto DJ systeem en dat wilt niet jammer genoeg. (En er is nergens support mogelijk) Dan maar geen nieuws, ook niet live. Wellicht in de toekomst.

big T

Bericht door big T »

Feivel schreef:
21 okt 2019 13:08

Bij de NOS ga je ook geen nieuws krijgen, want alleen voor publieke omroepen,
Even vriendjes worden met een lokale omroep, en dan heb je het NOS nieuws ook tot je beschikking.
Legaal? tja maar het werkt wel zie de vele voorbeelden in de praktijk.
Sent from my laptop using Windows

Echtwel

Bericht door Echtwel »

big T schreef:
21 okt 2019 13:27
Feivel schreef:
21 okt 2019 13:08

Bij de NOS ga je ook geen nieuws krijgen, want alleen voor publieke omroepen,
Even vriendjes worden met een lokale omroep, en dan heb je het NOS nieuws ook tot je beschikking.
Iedereen is toch vrienden van een lokale omroep ;)
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

remco_k

Bericht door remco_k »

big T schreef:
21 okt 2019 13:27
Dat zal niet meevallen / cq brengt wat risico's met zich mee voor de betrokken lokale omroep én de partij die het (ook) uitzend.
De NOS weet namelijk (al heel lang) dat dit gebeurt, en heeft eerder dit jaar te kennen gegeven actief te controleren op het 'delen' van het NOS nieuws. En terecht, in mijn ogen.
Ik meen me te herinneren dat, als dit ontdekt wordt, het account van de lokale omroep door NOS wordt uitgeschakeld en ze geen nieuws meer krijgen.
Dus voor de l.o. geldt: bezint eer ge begint.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

De eigenlijke vraag is natuurlijk: waarom lukt het niet om het nieuws in het auto DJ systeem (welk?) te integreren. Er zijn vast mensen die hierover wel willen meedenken.

ColinC

Bericht door ColinC »

Zwarte Stoomboot schreef:
21 okt 2019 15:52
De eigenlijke vraag is natuurlijk: waarom lukt het niet om het nieuws in het auto DJ systeem (welk?) te integreren. Er zijn vast mensen die hierover wel willen meedenken.
Er is een topic over.. Maar geen antwoord haha.
Het gaat om Everest Cast Pro. De provider heeft nog getracht mee te denken maar kwamen er ook niet helemaal uit.

Het enige wat nog kon was een hele omslachtige constructie met auto downloaden en uploaden naar de FTP. Maar de auto DJ pakt dan niet automatisch het vernieuwde bestand op en tevens moet de PC daar ook weer de hele tijd voor draaien.

Plaats reactie