Kx Radio-programma's bij de nieuwe zenders

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
pietpuk

Re: Kx Radio-programma's bij de nieuwe zenders

Bericht door pietpuk » 08 okt 2017 23:27

Praatjesmaker schreef:
08 okt 2017 22:42
Overigens hoorde ik Rob Stenders afgelopen vrijdag via zijn app-uitzending zeggen dat hij volgende week misschien alweer te horen is op een commerciële regionale radiozender. Bedoelt hij daar misschien NH-Radio mee? Voor zover ik weet zijn zij niet commercieel?
NH radio is de publieke regionale omroep van Noord-Holland.

Praatjesmaker

Bericht door Praatjesmaker » 08 okt 2017 23:32

pietpuk schreef:
08 okt 2017 23:27
Praatjesmaker schreef:
Overigens hoorde ik Rob Stenders afgelopen vrijdag via zijn app-uitzending zeggen dat hij volgende week misschien alweer te horen is op een commerciële regionale radiozender. Bedoelt hij daar misschien NH-Radio mee? Voor zover ik weet zijn zij niet commercieel?
Juist, ik heb het net opgezocht. Radio Decibel heeft net wel een vernieuwde website gelanceerd. Maar dat lijkt me sterk..

Dirk72

Bericht door Dirk72 » 09 okt 2017 11:10

Net de nieuwe programmering van KX gezien. Zoveel non stop, ongelofelijk dat ze niet DJs van het 'oude' KX daar een plaats gegeven hebben.
Er was een veel betere oplossing te vinden dan hoe het nu gegaan is.
Ik vind het zeer on respectvol voor de DJs, maar ook tegenover de luisteraar hoe alles is gegaan.

Praatjesmaker

Bericht door Praatjesmaker » 09 okt 2017 11:17

Dirk72 schreef:
09 okt 2017 11:10
Net de nieuwe programmering van KX gezien. Zoveel non stop, ongelofelijk dat ze niet DJs van het 'oude' KX daar een plaats gegeven hebben.
Er was een veel betere oplossing te vinden dan hoe het nu gegaan is.
Ik vind het zeer on respectvol voor de DJs, maar ook tegenover de luisteraar hoe alles is gegaan.
Er komen nog meer nieuwe dj's aan, binnen een niet al te lange tijd. Tot dan wordt het opgevuld met non-stop.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 09 okt 2017 11:21

Heeft iemand enig idee waarom Basyl de Groot nog in de programmering van het nieuwe KXradio staat? Bepaald geen "jong talent", en voor zover ik weet ook al niet meer betrokken bij 3FM.
KinkFM. Juist nu!

gerard909

Bericht door gerard909 » 09 okt 2017 11:28

Praatjesmaker schreef:
08 okt 2017 23:32
pietpuk schreef:
Praatjesmaker schreef:
Juist, ik heb het net opgezocht. Radio Decibel heeft net wel een vernieuwde website gelanceerd. Maar dat lijkt me sterk..
Kink had toch ambities om te gaan bieden op de regionaal, commerciële frequenties van FreshFM? Zou hij dat bedoelen?
Radio, maar met je maten.

aapdedino

Bericht door aapdedino » 09 okt 2017 11:29

En Jasper Leijdens hebben ze weggedaan van 3FM, maar houden ze wel bij KX. Waarom dan?
Sander Guis is ook geen talent meer.

Praatjesmaker

Bericht door Praatjesmaker » 09 okt 2017 11:40

gerard909 schreef:
09 okt 2017 11:28
Praatjesmaker schreef:
08 okt 2017 23:32
pietpuk schreef:

Kink had toch ambities om te gaan bieden op de regionaal, commerciële frequenties van FreshFM? Zou hij dat bedoelen?
Hij had het echt al over deze week. Op zulk korte termijn zal Kink nog niet in de lucht zijn vermoed ik.

jessica

Bericht door jessica » 09 okt 2017 13:58

Femke van der Veen is ook nog bij KX. Ook een jong talent meer. Overigens wel prettig want ik hou van haar programma. Maar ik snap de keuze bij KX ook niet helemaal. Wat Arjan Sneijders en Rob Stenders voor ogen hadden was veel beter geweest. Bepaalde tijden oud gedienden en bepaalde tijden nieuwe Radiomakers. Maar dit mocht er niet van komen.

ADDG

Bericht door ADDG » 09 okt 2017 16:31

jessica schreef:
09 okt 2017 13:58
Femke van der Veen is ook nog bij KX. Ook een jong talent meer. Overigens wel prettig want ik hou van haar programma. Maar ik snap de keuze bij KX ook niet helemaal. Wat Arjan Sneijders en Rob Stenders voor ogen hadden was veel beter geweest. Bepaalde tijden oud gedienden en bepaalde tijden nieuwe Radiomakers. Maar dit mocht er niet van komen.
Wat ik uit de afscheidsuitzending van gisteren begreep is dat ze nog een periode mogen blijven zitten maar dat de planning is dat ze na verloop van tijd ook vervangen gaan worden door talenten. Het zou anders wel heel veel non stop zijn geworden. Ze hebben waarschijnlijk nu eerst de mensen eruit gegooid die teveel oude muziek draaiden. Het blijft wel apart om je zelf een talent station te noemen en dan iemand als Michiel Veenstra gaan toevoegen.

Praatjesmaker

Bericht door Praatjesmaker » 09 okt 2017 17:09

ADDG schreef:
09 okt 2017 16:31
jessica schreef:
Wat ik uit de afscheidsuitzending van gisteren begreep is dat ze nog een periode mogen blijven zitten maar dat de planning is dat ze na verloop van tijd ook vervangen gaan worden door talenten. Het zou anders wel heel veel non stop zijn geworden. Ze hebben waarschijnlijk nu eerst de mensen eruit gegooid die teveel oude muziek draaiden. Het blijft wel apart om je zelf een talent station te noemen en dan iemand als Michiel Veenstra gaan toevoegen.
Het is niet alleen een opleidingsstation voor 3FM. Uit het persbericht begreep ik dat het ook een plek wordt waar bestaande 3FM-dj's hun ei kwijt kunnen. En ja, ondanks zijn leeftijd zit Michiel Veenstra nog steeds bij een jongerenzender. Dus.. nu ook op KX.

Feivel

Bericht door Feivel » 09 okt 2017 17:20

Praatjesmaker schreef:
09 okt 2017 17:09
ADDG schreef:
jessica schreef:
Uit het persbericht begreep ik dat het ook een plek wordt waar bestaande 3FM-dj's hun ei kwijt kunnen.
Je zou toch denken dat een 3FM-DJ dat ook op 3FM zou moeten kunnen. Anders heeft 3FM echt een probleem waar men niet meer omheen kan.

Praatjesmaker

Bericht door Praatjesmaker » 09 okt 2017 17:59

Feivel schreef:
09 okt 2017 17:20
Praatjesmaker schreef:
09 okt 2017 17:09
ADDG schreef:

Uit het persbericht begreep ik dat het ook een plek wordt waar bestaande 3FM-dj's hun ei kwijt kunnen.
Je zou toch denken dat een 3FM-DJ dat ook op 3FM zou moeten kunnen. Anders heeft 3FM echt een probleem waar men niet meer omheen kan.
Klopt. Maar er wordt op 3FM een horizontale programmering toegepast waarbij alle programma's nagenoeg hetzelfde klinken. Alle programma's worden in hetzelfde format gegoten qua muziek, spreektijd en vorm. Eigenlijk zou 3FM een verticale programmering moeten toepassen, waarbij je niet per sé de radio aanzet voor het station, maar voor het programma. Dan kun je gewoon de verdiepende programma's op 3FM uitzenden.

Het is precies wat Giel Beelen in zijn laatste uitzending op 3FM zei: de publieke omroep moet júist zijn kans pakken om te experimenteren. Dat doen ze nu voor een heel klein beetje, maar dan op KX.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 09 okt 2017 19:51

Praatjesmaker schreef:
09 okt 2017 17:59
Eigenlijk zou 3FM een verticale programmering moeten toepassen, waarbij je niet per sé de radio aanzet voor het station, maar voor het programma. Dan kun je gewoon de verdiepende programma's op 3FM uitzenden.
Oh man, NEE. Niemand doet dat nog. Radio is een gewoonte-medium. Verticaal luisteren gebeurt on-demand.
Aan bovenstaande uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend.

Praatjesmaker

Bericht door Praatjesmaker » 09 okt 2017 20:00

rutgrrr schreef:
09 okt 2017 19:51
Praatjesmaker schreef:
09 okt 2017 17:59
Eigenlijk zou 3FM een verticale programmering moeten toepassen, waarbij je niet per sé de radio aanzet voor het station, maar voor het programma. Dan kun je gewoon de verdiepende programma's op 3FM uitzenden.
Oh man, NEE. Niemand doet dat nog. Radio is een gewoonte-medium. Verticaal luisteren gebeurt on-demand.
Ik denk dat er een goed voorbeeld aan BBC Radio 1 genomen kan worden. Die hebben overdag een horizontale programmering, maar spelen iedere avond met andere muziekstijlen. Zo staat de vrijdagavond compleet in het teken van dance muziek, en de zaterdagavond van hip-hop.

Persoonlijk vind ik dat er op 3FM ook wel meer de diepte ingegaan mag worden. Frank is 3FM-dj, maar moet nu zijn Nederlandse muziekprogramma op KX presenteren. Het valt misschien beetje buiten de boot op 3FM, maar dat is ook wel eens leuk. De NPO mag op 3FM, mede nu de luistercijfers historisch laag zijn, wel meer experimenteren en risico nemen. Daar hebben ze KX niet voor nodig.

Plaats reactie