Het succes van XTRA RADIO (.xyz)

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
MFM

Re: Het succes van XTRA RADIO (.xyz)

Bericht door MFM » 17 sep 2017 19:08

Hype? Het gaat om een online radiozender, niet echt iets waar in 2017 nog een hype van te maken valt.

Al zou Soulshow radio op FM, kink op dab+ uitzenden of Veronica kaveltje ruilen met 10, alleen hier op het forum vinden wij dat belangrijk.
Zelfs mijn puberkinderen kennen bovenstaande zenders niet, weten nog net wat 538(schoolagenda) of FunX is.
Spotify etc voeren hier de boventoon in dit gezin, net zoals bij vele anderen.
Hypen is wanneer social media ontploft, maar dat noemen ze tegenwoordig weer anders. -smok

Ontopic: geluisterd, geen bijzondere zender. Muziekkeuze standaard, vormgeving leuk enz. Maar om dit via "andere platforms dagelijks door velen te beluisteren" radioopzetje nou een succes te noemen?
Succes heb je pas wanneer je doelgroep zich matcht met je adverteerders en je daardoor je zender continu kunt upgraden en verbeteren. Ik hoorde slechts een muziekzender a la mtv brandnew gemixt met newmusicfriday playlisten, en dan nog redelijk tam.

PatrickvdHoek

Re: Het succes van XTRA RADIO (.xyz)

Bericht door PatrickvdHoek » 18 sep 2017 19:40

Wat zal ik eens zeggen? Als je het een 'radioopzetje' vindt, jouw mening. Je HOEFT niet te luisteren natuurlijk. Ik merk dat Nostalgie in België meer jouw zender is, blijf daar dan lekker hangen.

Daarnaast: muziekkeuze standaard? We doen research (en niet alleen hitlijsten achterna hobbelen zoals velen doen) en daar uit voort komt deze playlist. Redelijk tam? Ik hoor songs die de doelgroep heel graag hoort niet terug op andere stations in Nederland in ieder geval. Gelukkig is dit ook niet de markt waar ik mij op richt. De Nederlandse radiomarkt, die is pas tam!

Ik ga hier verder ook niet meer in op allerlei suggestieve aannames van egocentrisch radiomakend Nederland (en België), kost te veel tijd deze onzin. Nogmaals: je hoeft niet te luisteren of je bezig te houden met dit 'radioopzetje' natuurlijk. Mijn telefoon en e-mailinbox staan daarnaast wagewijd open voor al je vragen, en stuur graag wat data door. Geen enkel probleem, maar dit bashen is gewoon écht nergens voor nodig.

Groet'n!

Plaats reactie