XMRadio (Talenten Talpa Radio)

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Lotte van der Neven

Re: XMRadio (Talenten Talpa Radio)

Bericht door Lotte van der Neven »

Daan! schreef:
30 mei 2020 09:50
Daarentegen vind ik Ivo en Mark momenteel een slecht programma maken. Het is niet voor niets dat 10-16 op 538 minder goed scoort. Bij Mark en Ivo in het programma gebeurt helemaal niets. Mark leest wikipedia-feitjes voor die totaal oninteressant zijn voor de doorsnee luisteraar.
Ivo vraagt elke dag wat je aan het doen bent. Het interesseert me echt geen ene **** dat luisteraar de tuin aan het doen is. Het zou daarnaast nog minder erg zijn als dit niet elk programma gevraagd wordt, maar ik hoor het ook in het weekend. Ik vind het een teken van creatieve armoe.
Daniël Lippens is ook iemand die al jaren stil zit in de avond. De AvondPloeg is mislukt op 538 en sindsdien is Daniël alleen nog verder de nacht in geschoven.
Let wel, het kan zijn dat dit zenderbeleid is, maar daarmee groeien Ivo en Mark niet.
Ben het hier niet mee eens. Je scheert Ivo en Mark over één kam en dat is oneerlijk in mijn ogen. Mark volg ik via Instagram en hij vertelt regelmatig mooie verhalen, heeft originele invalshoeken en maakt een veel verzorgder programma dan Ivo. Je kunt Ivo verwijten dat ie luie radio maakt, maar Mark niet.

Daan!

Bericht door Daan! »

Lotte van der Neven schreef:
01 jun 2020 11:15
Je scheert Ivo en Mark over één kam en dat is oneerlijk in mijn ogen.
Waarom? Ik benoem bij beide afzonderlijk wat me opvalt.
Mark volg ik via Instagram
Sinds wanneer is Instagram representatief voor een radioprogramma?
en hij vertelt regelmatig mooie verhalen, heeft originele invalshoeken en maakt een veel verzorgder programma dan Ivo. Je kunt Ivo verwijten dat ie luie radio maakt, maar Mark niet.
Mooie verhalen van wat dan? Die originele invalshoeken slaan op de verhalen over artiesten neem ik aan?

Waar noem ik het woord lui?

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Daan! schreef:
01 jun 2020 12:11
Je scheert Ivo en Mark over één kam en dat is oneerlijk in mijn ogen.
Mark volg ik via Instagram
en hij vertelt regelmatig mooie verhalen, heeft originele invalshoeken en maakt een veel verzorgder programma dan Ivo. Je kunt Ivo verwijten dat ie luie radio maakt, maar Mark niet.
Mooie verhalen van wat dan? Die originele invalshoeken slaan op de verhalen over artiesten neem ik aan?

Het zijn goede radiomakers. Mark is een erg strakke en snelle Hitradio DJ. Daarnaast is hij een hele sterke vertreller die naar een climax doet toewerken in een spreek.

Ivo jong en enthousiast en moet goed begeleid worden, laat dat nu iets zijn waar 538 de laatste tijd niet zo sterk in is.

Hoort-u-mij

De uren van Mark en Ivo uren zijn gericht op muziek.

First Music, then mic. Music Driven ook wel genoemd

Lotte van der Neven

Daan! schreef:
Ik vind de vergelijking mank gaan, laat ik het zo zeggen, Ik hoor een groot verschil in stijl bij deze twee dj's.
Daan! schreef:
De Instagram-fragmenten komen uit zijn programma en zie ik dagelijks voorbij komen, dus die zijn representatief.
Daan! schreef:
Dan moet je zelf luisteren, ik ga ze hier natuurlijk niet uitschrijven. Hoorde van de week meerdere leuke, originele verhalen en grappen die ik bij Ivo nooit hoor.
Daan! schreef:
Dat doe ik in dit geval. Heb bij Ivo vaak het idee dat ie niets heeft gedaan aan voorbereiding. Bij Mark ervaar ik dat heel anders.

Daan!

Bericht door Daan! »

01 jun 2020 15:52
Daan! schreef:
Ik vind de vergelijking mank gaan, laat ik het zo zeggen, Ik hoor een groot verschil in stijl bij deze twee dj's.
Ik zeg alleen dat bij beide programma's weinig gebeurt en dat het niet interessant is om naar te luisten. Daarmee zeg ik niet dat ze dezelfde stijl hebben. Als ik zou vinden dat Ruud de Wild en Tim Klijn niet interessant zijn om naar te luisteren, zeg ik toch ook niet dat ze dezelfde stijl hebben.
Daan! schreef:
De Instagram-fragmenten komen uit zijn programma en zie ik dagelijks voorbij komen, dus die zijn representatief.
Dat ze dagelijks voorbij komen, zegt helemaal niets over de representativiteit. Uit één of twee insta-posts is totaal niet op te maken hoe een programma in zijn geheel klinkt.
Daan! schreef:
Dan moet je zelf luisteren, ik ga ze hier natuurlijk niet uitschrijven. Hoorde van de week meerdere leuke, originele verhalen en grappen die ik bij Ivo nooit hoor.
Hier zijn de uitzendingen van 538 terug te luisteren. Ik zet hier niet zomaar iets neer. Voordat ik dit plaatste heb ik namelijk van twee shows van Mark en Ivo alle talks geluisterd en toen pas geoordeeld. Luister bijvoorbeeld Mark maar terug van afgelopen vrijdag en kijk hoeveel mooie je verhalen tegenkomt. Dan zul je ook gelijk zien dat Instagram niet representatief is.
Daan! schreef:
Dat doe ik in dit geval. Heb bij Ivo vaak het idee dat ie niets heeft gedaan aan voorbereiding. Bij Mark ervaar ik dat heel anders.
[/quote]
Dan ben ik dus nu heel benieuwd naar een fragment ter onderbouwing van dit statement.

Lotte van der Neven

Daan! schreef:
02 jun 2020 08:14
Ik zeg alleen dat bij beide programma's weinig gebeurt en dat het niet interessant is om naar te luisten. Daarmee zeg ik niet dat ze dezelfde stijl hebben. Als ik zou vinden dat Ruud de Wild en Tim Klijn niet interessant zijn om naar te luisteren, zeg ik toch ook niet dat ze dezelfde stijl hebben.
Okee. Is dit een discussie waard? Ik geef alleen aan dat ik het niet eens ben het feit dat Mark en Ivo beiden een niet zo interessant programma maken. Ik vind dat Mark wel een leuk en interessant programma maakt. Je gaat me nu op woordkeuze bestrijden, lijkt me niet nodig.
Daan! schreef:
Dat ze dagelijks voorbij komen, zegt helemaal niets over de representativiteit. Uit één of twee insta-posts is totaal niet op te maken hoe een programma in zijn geheel klinkt.
Ik vind de fragmenten en verhalen van Mark leuk en sterk. Heb hem jarenlang gevolgd op de radio, ik weiger te geloven dat alles om die fragmenten heen allemaal bagger is en saai om naar te luisteren. We zijn nu op komma's aan het discussiëren, vind ik zonde van mijn tijd en energie. Dat Instragram niet representatief is voor een heel programma, maakt Mark nog geen saaie dj. Alsof Mark twee keer per dag een hele sterke talk doet en dat op Instagram plaatst en daar omheen wikipedia voorleest.
Daan! schreef:
Hier[/url] zijn de uitzendingen van 538 terug te luisteren. Ik zet hier niet zomaar iets neer. Voordat ik dit plaatste heb ik namelijk van twee shows van Mark en Ivo alle talks geluisterd en toen pas geoordeeld. Luister bijvoorbeeld Mark maar terug van afgelopen vrijdag en kijk hoeveel mooie je verhalen tegenkomt. Dan zul je ook gelijk zien dat Instagram niet representatief is.
Nee, jij vindt de talks van Mark en Ivo niet leuk. Dat zijn geen feiten. Ik vind Mark's programma wel leuk, dat is mijn mening.
Ik hoef niet nu op stel en sprong allemaal programma's terug te gaan luisteren om mijn gelijk te gaan halen in deze discussie, ik vind dat nu eenmaal.
Daan! schreef:
Dan ben ik dus nu heel benieuwd naar een fragment ter onderbouwing van dit statement.
Als ik Ivo hele makkelijke teksten hoor roepen en de luisteraar hoor vragen "Wat ben je aan het doen?", dan vind ik dat luie en makkelijke radio.

Je reacties komen op mij overigens erg fel en defensief over, ik weet niet of dat ook je bedoeling is?
Het enige wat ik zeg, is dat ik Mark van andere dingen ken dan het voorlezen van wikipedia-feiten. Dat heb ik hem letterlijk nog nooit horen doen. En dat ik het eens ben met het feit dat ik Ivo niet zo sterk vind. Ik heb geen zin in een discussie waar elk woord wordt bestreden en we elkaar in de haren vliegen over woordkeuze en kleine technische dingen.

Daan!

Bericht door Daan! »

02 jun 2020 11:08
Okee. Is dit een discussie waard? Ik geef alleen aan dat ik het niet eens ben het feit dat Mark en Ivo beiden een niet zo interessant programma maken. Ik vind dat Mark wel een leuk en interessant programma maakt. Je gaat me nu op woordkeuze bestrijden, lijkt me niet nodig.
Nee, dat is een discussie niet waard. Ik wil niet op woordkeuze met je discussiëren. Echter, vind ik "over één kam" scheren en "Ik vind Mark zijn programma wel interessant" wel twee heel verschillende dingen. Vandaar dat ik daar verder op inga.
Ik vind de fragmenten en verhalen van Mark leuk en sterk. Heb hem jarenlang gevolgd op de radio, ik weiger te geloven dat alles om die fragmenten heen allemaal bagger is en saai om naar te luisteren.
Dan zou ik je echt aanraden kritisch twee uur te luisteren en daarbij in het achterhoofd te houden dat 538 vanaf 10u daalt in marktaandeel. Ik probeer een onderbouwde mening te geven van hoe ik denk dat dat komt.
Dat Instragram niet representatief is voor een heel programma, maakt Mark nog geen saaie dj.
Bovenstaande quote is precies waarom ik hier op aansla. Ik zeg namelijk helemaal niet dat omdat Instagram niet representatief is voor een heel programma, Mark dan een saaie dj is. Vervolgens krijg jij het idee dat ik op komma's en woordkeuze aan het zeuren ben, maar je verdraait echt mijn woorden en daarom doe ik dit.
Nee, jij vindt de talks van Mark en Ivo niet leuk. Dat zijn geen feiten.

Helaas, weer hetzelfde. Ik zeg helemaal niet in die quote dat het een feit is dat de talks niet leuk zijn. Wat ik wel heb gezegd: "Bij Mark en Ivo in het programma gebeurt helemaal niets. Mark leest wikipedia-feitjes voor die totaal oninteressant zijn voor de doorsnee luisteraar." Dat had ik misschien subjectiever kunnen verwoorden, maar nogmaals, daar reageer je nu niet op.
Ik vind Mark's programma wel leuk, dat is mijn mening.
Ik hoef niet nu op stel en sprong allemaal programma's terug te gaan luisteren om mijn gelijk te gaan halen in deze discussie, ik vind dat nu eenmaal.

Die mening mag je ook zeker hebben, laat dat duidelijk zijn. Het zou echter wel fijn zijn als je je mening onderbouwd. Helaas gebeurt dat hier naar mijn mening nog te weinig. Het hoeft ook zeker niet op stel en sprong. Ik zou het leuk vinden als je fragmenten zou kunnen laten horen waar goede talks te horen zijn, die interessant zijn voor de luisteraar en waardoor de luisteraar het idee krijgt te willen luisteren.
Dat vraag ik niet om jou te pesten, maar omdat ik het oprecht interessant vind.
Als ik Ivo hele makkelijke teksten hoor roepen en de luisteraar hoor vragen "Wat ben je aan het doen?", dan vind ik dat luie en makkelijke radio.
Duidelijk en eens.
Je reacties komen op mij overigens erg fel en defensief over, ik weet niet of dat ook je bedoeling is?
Het enige wat ik zeg, is dat ik Mark van andere dingen ken dan het voorlezen van wikipedia-feiten. Dat heb ik hem letterlijk nog nooit horen doen. En dat ik het eens ben met het feit dat ik Ivo niet zo sterk vind. Ik heb geen zin in een discussie waar elk woord wordt bestreden en we elkaar in de haren vliegen over woordkeuze en kleine technische dingen.
Dat kan ik begrijpen, maar het is zeker niet persoonlijk bedoeld. Ik vond Mark ook altijd leuk om naar te luisteren, maar heb nu dus het idee dat hij niet op zijn max-niveau zit. De vraag is natuurlijk of dat aan Mark ligt of aan de zender. Ik denk het laatste, want de hele zender lijkt niet op zijn maximumniveau te presteren. Daar zijn hier in de afgelopen maand al veel discussies over geweest.

Ik heb ook geen zin om, zoals hierboven ook gezegd, je in de haren te vliegen, maar zodra ik het idee heb dat mijn woorden (bewust of onbewust) anders worden uitgelegd dan ik heb bedoeld, zal ik daar toch wat van blijven zeggen.

-love

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Mark Labrand doet inderdaad aan voorbereiding. Hij typt zijn teksten letterlijk in en leest die voor in de uitzending.

boxfm

Bericht door boxfm »

Daan! schreef:
02 jun 2020 11:43
Dat kan ik begrijpen, maar het is zeker niet persoonlijk bedoeld. Ik vond Mark ook altijd leuk om naar te luisteren, maar heb nu dus het idee dat hij niet op zijn max-niveau zit. De vraag is natuurlijk of dat aan Mark ligt of aan de zender. Ik denk het laatste, want de hele zender lijkt niet op zijn maximumniveau te presteren. Daar zijn hier in de afgelopen maand al veel discussies over geweest.
Ik sluit mij bij je aan, Daan. Maar vind datzelfde ook over Ivo, beiden zitten -ook- naar mijn idee niet op hun max-niveau.

Luister al jaren naar Ivo en Mark, al toen beiden bij SLAM!FM zaten. Vond het altijd erg creatieve en een strakke jocks, iets wat bij 538 niet meer goed tot uiting komt. Heb het gevoel dat beiden niet voldoende creatieve ruimte/vrijheid krijgen, waardoor hun kwaliteiten niet volledig tot uiting en tot zijn recht komen.

Maar bij 538 hebben ze natuurlijk wel meer rare keuzes gemaakt, zoals eerder Igmar de middagshow laten vervangen. Dat was -en hadden ze zelf gelukkig ook door- geen succes.

Lotte van der Neven

Daan! schreef:
Nee, dat is een discussie niet waard. Ik wil niet op woordkeuze met je discussiëren. Echter, vind ik "over één kam" scheren en "Ik vind Mark zijn programma wel interessant" wel twee heel verschillende dingen. Vandaar dat ik daar verder op inga.
De reden waarom ik het over één kam scheren noemde, was omdat ze in eerste instantie beiden werden beoordeeld als "niet sterk genoeg", terwijl ik zelf een wereld van verschil merk tussen de twee. Dat was alles wat ik er mee wilde zeggen.
Daan! schreef:
Dan zou ik je echt aanraden kritisch twee uur te luisteren en daarbij in het achterhoofd te houden dat 538 vanaf 10u daalt in marktaandeel. Ik probeer een onderbouwde mening te geven van hoe ik denk dat dat komt.
Ga ik doen, dan praten we tenminste over hetzelfde, dat helpt. :wink:
Daan! schreef:
Bovenstaande quote is precies waarom ik hier op aansla. Ik zeg namelijk helemaal niet dat omdat Instagram niet representatief is voor een heel programma, Mark dan een saaie dj is. Vervolgens krijg jij het idee dat ik op komma's en woordkeuze aan het zeuren ben, maar je verdraait echt mijn woorden en daarom doe ik dit.
Dat is niet mijn bedoeling, ik begreep je verkeerd. Ik denk dat fragmenten op instagram juist gekozen zijn omdat ze representatief worden gevonden voor het programma. Als een uithangbord. Maar we begrijpen elkaar, dus dank voor je uitleg.
Daan! schreef:
Helaas, weer hetzelfde. Ik zeg helemaal niet in die quote dat het een feit is dat de talks niet leuk zijn. Wat ik wel heb gezegd: "Bij Mark en Ivo in het programma gebeurt helemaal niets. Mark leest wikipedia-feitjes voor die totaal oninteressant zijn voor de doorsnee luisteraar." Dat had ik misschien subjectiever kunnen verwoorden, maar nogmaals, daar reageer je nu niet op.

Ga er nog op reageren, ik ben benieuwd waar het verschil in ervaring van hetzelfde programma zit.
Daan! schreef:
Die mening mag je ook zeker hebben, laat dat duidelijk zijn. Het zou echter wel fijn zijn als je je mening onderbouwd. Helaas gebeurt dat hier naar mijn mening nog te weinig. Het hoeft ook zeker niet op stel en sprong. Ik zou het leuk vinden als je fragmenten zou kunnen laten horen waar goede talks te horen zijn, die interessant zijn voor de luisteraar en waardoor de luisteraar het idee krijgt te willen luisteren.
Dat vraag ik niet om jou te pesten, maar omdat ik het oprecht interessant vind.

Afgesproken.
Daan! schreef:
-love
Dank voor je uitgebreide uitleg, deed iedereen dat maar zo. Daar worden een hoop dingen duidelijker van.

Ik ben dus van mening dat Mark de laatste tijd juist op zijn best is. Dus ik ga de uitdaging graag aan, ik hoop deze week tijd te hebben om er rustig naar te luisteren. Welke programma's heb jij precies gehoord?
Daan! schreef:
Ik heb ook geen zin om, zoals hierboven ook gezegd, je in de haren te vliegen, maar zodra ik het idee heb dat mijn woorden (bewust of onbewust) anders worden uitgelegd dan ik heb bedoeld, zal ik daar toch wat van blijven zeggen.

Dat is uiteraard je goed recht, daardoor wordt de discussie kwalitatief alleen maar sterker.

Daan!

Bericht door Daan! »

02 jun 2020 14:33
Ik ben dus van mening dat Mark de laatste tijd juist op zijn best is. Dus ik ga de uitdaging graag aan, ik hoop deze week tijd te hebben om er rustig naar te luisteren. Welke programma's heb jij precies gehoord?
Van afgelopen vrijdag en volgens mij, maar dat is alweer even geleden, van de donderdag en vrijdag daarvoor. Maar ook het eerste uur vanochtend, heb ik teruggeluisterd.

Hoort-u-mij

Stekker gaat er definitief uit.

De nacht van 538 waar ook XM talenten werden geplaatst, gaat op non-stop

https://www.radiofreak.nl/radio-538-maa ... -non-stop/

Plaats reactie