XMRadio (Talenten Talpa Radio)

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Hoort-u-mij

Re: XMRadio (Talenten Talpa Radio)

Bericht door Hoort-u-mij »

Begreep dat de mol voor Mattie en Wietze ook een afkoop som wilde betalen aan Q

Hoort-u-mij

Het einde van XM is in zicht. ...

Jantine van Tol er uit.

Nacht van 538 gaat non-stop

20 procent van de medewerkers hebben onstalag gehad

Feivel

Bericht door Feivel »

Hoort-u-mij schreef:
28 mei 2020 20:31
Het einde van XM is in zicht. ...

Jantine van Tol er uit.

Nacht van 538 gaat non-stop

20 procent van de medewerkers hebben onstalag gehad
Dan is er inderdaad geen ruimte meer om 'nieuw talent' op te leiden. Dat is dan te kostbaar. Ik denk dus ook dat de stekker uit XM gaat. Nu ziet de nieuwe aanwas ook dat een baan bij de landelijke radio nooit zeker is en je altijd een alternatief achter de hand moet hebben.

Hoort-u-mij

De stekker gaat er uit:

Talpa Network stopt ook met radiocampus XM
vrijdag 29 mei 2020 17:04
Talpa Radio Campus
Er komt een einde aan XM, de radio-opleiding van Talpa Network. De ‘campus’, met bijbehorend online radiostation wordt opgeheven, als onderdeel van de grote reorganisatie binnen het radiobedrijf. Jantien van Tol, begeleider bij ‘XM – The Talent Station’ verliest daardoor haar baan. Dat melden bronnen aan RadioFreak.nl.

Binnen de radio-opleiding werd talent opgeleid, dat in sommige gevallen vervolgens doorstroomde naar de nachtprogrammering van bijvoorbeeld Radio 538. XM werd een kleine drie jaar geleden gelanceerd en was het antwoord op andere radio-opleidingen, waaronder NPO Campus, Q-College, BNNVARA Academy en KRO-NCRV Radioschool.

Bij de radiotak van Talpa Network wordt flink gesaneerd. Gister meldde deze website al dat zo’n honderd mensen binnen het radiobedrijf hun baan verliezen. Woensdag hebben de medewerkers te horen gekregen dat zij op straat komen te staan.

Feivel

Bericht door Feivel »

Dus daarmee staan ook de ‘talenten’ weer op straat? Ik denk dat het voor een deel ook wel goed is dat het stopt. Sommige ‘talenten’ zaten nog wel heel erg op het lokale omroep-niveau.

Hoort-u-mij

Noem 1 talent dat door 538 ooit zelf is ontwikkeld...

Daan!

Bericht door Daan! »

Het ligt eraan wat je onder zelf ontwikkeld verstaat...

Hoort-u-mij

Q heeft een halve stal met eigen talent.

Wim van helden, Mattie valk, Kai, Stephan Bouwman, Marieke Elzinga.

Een Edwin noorlander zat oneindig vast aan die nacht. Nieuwe talenten trekt men weg bij de concurrentie

Daan!

Bericht door Daan! »

Wim van Helden kwam via hij bBarendrecht FM, Exxact FM, Radio E-FM en CityFM bij Qmusic.
Mattie Valk is via Atos Radio, Exxact F<, DancenetFM, Maasland FM en BNN bij Qmusic terecht gekomen.
Stephan Bouwman is via SALTO. Lichtsnel Radio, Megastad FM, Sublime FM, PingFM en Open Rotterdam bij Qmusic terecht gekomen.
Marieke Elsinga is via Meerradio en Amsterdam FM bij Qmusic gekomen.

Mart Meijer is via Media024. Waveradio bij 538 hitzone (voorloper XM) terecht gekomen. Momenteel zit hij dan in de nacht, naast Niek en valt voor hem in. De beste man is echter wel pas 21.
Chantal Hutten is via Crush Radio bij Qmusic gekomen. Daar is ze nooit in de programmering terecht gekomen. Vervolgens naar UnityFM gegaan en toen bij XM of de voorloper terecht gekomen. Bij 538 heeft ze in de nacht gezeten en producerwerk gedaan. Vanuit de nacht ging ze direct naar 100%NL.
Anoul Hendriks is via 538 nu dagelijks op SLAM te horen.
Maar ook bijvoorbeeld een nieuwlezer:
Nathalie van Suijlekom is via KRO-NCRV, Radio Capelle, RTV Rijmond, ANP bij Talpa terecht gekomen.

Volgens mij moet je kijken naar wat er is gebeurt met een jock nadat ze een opleiding intern hebben gevolgd. Dan ontlopen Q en 538 elkaar niet heel veel.

Dat Edwin oneindig vast zat in de nacht is zeker waar. Maar Edwin is niet via XM bij 538 terecht gekomen.

Hoort-u-mij

Daan! schreef:
29 mei 2020 19:16
Wim van Helden kwam via hij bBarendrecht FM, Exxact FM, Radio E-FM en CityFM bij Qmusic.
Mattie Valk is via Atos Radio, Exxact F<, DancenetFM, Maasland FM en BNN bij Qmusic terecht gekomen.
Stephan Bouwman is via SALTO. Lichtsnel Radio, Megastad FM, Sublime FM, PingFM en Open Rotterdam bij Qmusic terecht gekomen.

Mart Meijer is via Media024. Waveradio bij 538 hitzone (voorloper XM) terecht gekomen. Momenteel zit hij dan in de nacht, naast Niek en valt voor hem in. De beste man is echter wel pas 21.
Chantal Hutten is via Crush Radio bij Qmusic gekomen. Daar is ze nooit in de programmering terecht gekomen. Vervolgens naar UnityFM gegaan en toen bij XM of de voorloper terecht gekomen. Bij 538 heeft ze in de nacht gezeten en producerwerk gedaan. Vanuit de nacht ging ze direct naar 100%NL.
Nathalie van Suijlekom is via KRO-NCRV, Radio Capelle, RTV Rijmond, ANP bij Talpa terecht gekomen.

Volgens mij moet je kijken naar wat er is gebeurt met een jock nadat ze een opleiding intern hebben gevolgd. Dan ontlopen Q en 538 elkaar niet heel veel.

Dat Edwin oneindig vast zat in de nacht is zeker waar. Maar Edwin is niet via XM bij 538 terecht gekomen.
Daar leerde ze de basis, de echte opleiding hebben ze bij Q gevolgd. Groot aantal van het lijstje zijn bekende van mij

Hoort-u-mij

Daan! schreef:
29 mei 2020 19:16

Bij 538 hebben in de afgelopen jaren ook mensen gezeten die nu nergens meer hoorbaar zijn. De doorstroom bij Q is groter

Daan!

Bericht door Daan! »

Ik heb het sterk het vermoeden dat je koste wat kost, wil doen overkomen dat XM helemaal niets is en dat bij Q alles beter is. XM is later ontstaan dan Q, heeft een andere opzet.
Bij 538 hebben mensen gezeten die niet meer hoorbaar zijn, maar zegt dat dat daarmee het programma onsuccesvol is? Nee, want er zijn er ook die achter de schermen werken. Het programma heeft hun geleerd dat hun kracht elders ligt. Ook dan is XM succesvol.

Hoort-u-mij

Daan! schreef:
29 mei 2020 20:42
Ik heb het sterk het vermoeden dat je koste wat kost, wil doen overkomen dat XM helemaal niets is en dat bij Q alles beter is. XM is later ontstaan dan Q, heeft een andere opzet.
Bij 538 hebben mensen gezeten die niet meer hoorbaar zijn, maar zegt dat dat daarmee het programma onsuccesvol is? Nee, want er zijn er ook die achter de schermen werken. Het programma heeft hun geleerd dat hun kracht elders ligt. Ook dan is XM succesvol.

Wees eerlijk en het heeft nooit het resultaat geboekt wat het moest zijn. Een normale luisteraar kende het station niet. Dat het een kosten post was is nu wel duidelijk na de aangekondigde stop. 538 zat jaren lang pot dicht. Nu zitten er nog wat jonge goedkope krachten die voor 1500 minimum loon zich de blubber in werken. Straks is 538 vanaf 1.00 in de nacht tot 6.00 non-stop. En dan kent niemand meer de jonge talenten, helaas. Teveel robotjes geworden.

Q collega was echt vruchtbaarder en heeft meer mensen de radio wereld in geholpen zonder een kosten post van een compleet station

Daan!

Bericht door Daan! »

Wees eerlijk en zeg dat jij niet wist wat de resultaten waren en wat de beoogde resultaten waren/zijn. Je kunt alleen zeggen dat er afgelopen drie jaar geen tientallen dj's zijn doorgestroomd, maar misschien was dat wel helemaal het doel niet.

Net als dat het waarschijnlijk het doel niet was dat normale luisteraars dit station moesten kennen. Dat is jouw aanname, maar ik denk dat die volkomen onterecht is. Het station was namelijk grotendeels nonstop, alleen op internet te horen en er werd geen promotie voor gemaakt.

Het Q-college heeft meer dj's opgeleverd, maar het is niet gezegd dat dat het doel was van XM of dat dezelfde eisen zijn gesteld aan de kwaliteit van de dj's. Ik vind Mart Meijer bijvoorbeeld een stuk beter dan het meerendeel wat heeft meegedaan aan het Q-college.

En zoals in de afgelopen week ook al een aantal keer gezegd, wat kost XM nou? Blijkbaar weet jij het, ik niet.

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Daan! schreef:
29 mei 2020 20:42
Ik denk dat Hoort u mij bedoelt dat de dj’s bij Q op betere tijdstippen zit dan bij 538. Noem een talent bij 538 die niet in de nacht zit en een mooi plekje in de dagprogrammering hebben. Maar als dat het doel niet is, dan zie ik XM niet als mislukt beschouwen.

Plaats reactie