Radio 538 online streaming

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
Rob.nl

Radio 538 online streaming

Bericht door Rob.nl » 03 aug 2017 17:30

Hallo iedereen,

Sinds vandaag hoor ik een melding dat het 538-station van deze plaats gaat verdwijnen als ik een van de Radio 538 online streams start via mijn radio app op mijn telefoon of via een radio-website.

Iemand een idee wat er gaat gebeuren? Is Radio 538 straks enkel nog via de eigen 538-app/website online be beluisteren? :eek: :eek:
Dat zal toch niet!!

Update: Ik gebruik InstaRadio op iOS.

Groeten,
Rob, Tilburg
Laatst gewijzigd door Rob.nl op 04 aug 2017 08:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Daan!

Re: Radio 538 online streaming

Bericht door Daan! » 03 aug 2017 17:36

En wat voor invloed heeft dat op TuneIn?

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 03 aug 2017 20:46

Ik krijg de melding ook via de mp3stream. Zou zeer vervelend zijn, heb al deze streams in hetzelfde programma (Screamer radio) ondergebracht juist omdat ik dan niet steeds naar de app of de website van het radiostation hoef.
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 03 aug 2017 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Peerke_NL

Bericht door Peerke_NL » 03 aug 2017 21:42

Talpa wil ons heel graag aan hun eigen 'spotify' helpen, dus vind je daar straks waarschijnlijk hun streams nog , moeten toch iets om te lokken hebben
ScoutFM , het Scouting station : http://player.scoutfm.nl

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 03 aug 2017 23:39

De melding is ook te horen bij de stream van radio 10.

jessica

Bericht door jessica » 03 aug 2017 23:52

Wel raar want radio538 is het best beluisterde online radiostation van Nederland. Dit gaat ze online (in eerste instantie) zeker luisteraars kosten.

Rob.nl

Bericht door Rob.nl » 04 aug 2017 07:24

Het vreemde is dat de TuneIn Radio app op iOS (en ook de website) deze melding niet laat horen. Zouden ze misschien enkel de streamURL hebben aangepast? Heeft iemand meer informatie?

hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore » 04 aug 2017 12:21

Ik heb een Medion internetradio en heb de melding zowel op 10 als 538 gehoord. Weet iemand of dit ook Veronica en Sky te horen ? Zal vanmiddag zelf eens luisteren. Zou vervelend zijn als niet meer via deze radio kan luisteren omdat de DAB van de commerciëlen ook nog steeds bagger is.
Laat Ons Luisteren!

Zenz

Bericht door Zenz » 04 aug 2017 13:09

Ola. Even een update van het front ;-)

Maak je geen zorgen, 538 (en Radio 10, en Sky Radio en Radio Veronica en onze meer dan 50 themastations) blijven ook elders hoorbaar.

We zijn al enige maanden geleden overgestapt naar een ander streamingplatform. Daarbij hebben we zo goed mogelijk alle bij ons bekende derde partijen die onze streams aanbieden op de hoogte gehouden, voorzien van de juiste urls en hen verzocht hun links aan te passen. We zagen echter nog steeds luisteraars op het oude platform, dat binnenkort uitgeschakeld wordt. Om deze luisteraars te waarschuwen hebben we nu een intro voor de oude streams geplaatst. Dat werkt: verschillende portals die niet onze radar stonden hebben zich alsnog gemeld, sommige portals waren in the beat of the moment van onze radar gevallen, andere portals voeren nu alsnog de laatste wijzigingen door, luisteraars attenderen ons op hardware devices die deze melding laten horen... We proberen nu met de beheerders van al die omgevingen in contact te komen en ze van de juiste urls te voorzien, juist om te voorkomen dat het daar echt stil wordt. Want ongeacht waar je luistert, we maken radio voor jou!

Enjoy the music,

Gert Jan
Talpa Radio

hvbeek

Bericht door hvbeek » 04 aug 2017 18:03

Dat is goed om te horen Gert Jan. Kan je dan ook de mp3/aac+-stream urls even in dit forum plaatsen dan ik mijn radio ook aanpassen... -+dance

Willems

Bericht door Willems » 05 aug 2017 15:56

Beste Gert Jan,

Hebben jullie vTuner ook de nieuwe locaties aangegeven? Veel apparatuur is gekoppeld aan vTuner. Ik hoorde vandaar de melding ook voorbij komen.

Nou zie ik dat volgens mij Jullie op HLS-AAC zijn overgestapt. En dat blijkt toch lastig te zijn, veel apparatuur kunnen namelijk niet met HLS-AAC overweg. BBC heeft daarom ook nog MP3 streams overgehouden met de overstap. Hebben jullie ook gewoon MP3 links?

Thanks voor de informatie!

Groeten,

Pascal

Rob.nl

Bericht door Rob.nl » 05 aug 2017 16:21

:-) Ik heb de auteur van InstaRadio een vraag gestuurd om de 538-URL's aan te passen. Dezelfde dag nog een melding terug ontvangen. Geweldig. -bier -bier
Hello Rob!
Sorry for the delayed reply. I have now fixed the 538 streams. Just restart Instaradio for the changes to appear.
I’ll fix the rest of the stations very soon, at latest tomorrow. Thanks for letting me know! Also, thanks for the kind words 😄

Markus Jahnsrud
Soriko
-+dance Dus ik ben weer geholpen omdat mijn favoriete RadioApp weer werkt! Thanks! -+dance

hvbeek

Bericht door hvbeek » 05 aug 2017 16:59

Alle nieuwe mp3-links van Radio 538+themazenders en Radio 10+themazenders zijn te vinden via: https://mediamagazine.nl/live-links-ned ... landelijk/

Zenz

Bericht door Zenz » 05 aug 2017 17:31

Willems schreef:
05 aug 2017 15:56
Hebben jullie vTuner ook de nieuwe locaties aangegeven? Veel apparatuur is gekoppeld aan vTuner. Ik hoorde vandaar de melding ook voorbij komen.

Nou zie ik dat volgens mij Jullie op HLS-AAC zijn overgestapt. En dat blijkt toch lastig te zijn, veel apparatuur kunnen namelijk niet met HLS-AAC overweg. BBC heeft daarom ook nog MP3 streams overgehouden met de overstap. Hebben jullie ook gewoon MP3 links?
We hebben vTuner ook ingeseind, maar dat traject loopt helaas nog. Laten we het op vakantietijd gooien ;-)

Alle Talpa Radio streams worden aangeboden als mp3-stream en aac-stream, beide unicast. Om een specifieke legacy player te ondersteunen bieden we voorlopig ook nog even aac via HLS aan, maar dat gaat op termijn ook uit.

Zenz

Bericht door Zenz » 05 aug 2017 18:09

hvbeek schreef:
05 aug 2017 16:59
Alle nieuwe mp3-links van Radio 538+themazenders en Radio 10+themazenders zijn te vinden via: https://mediamagazine.nl/live-links-ned ... landelijk/
De meeste links in dat overzicht kloppen, maar er is ook een directe serverlink ingeslopen en er staan nog wat oude links voor Veronica en Sky bij.

Die directe serverlinks zijn tricky. Als je de redirect link gebruikt (bijvoorbeeld http://playerservices.streamtheworld.co ... PSTR09.mp3 ) word je via een loadbalancing mechanisme doorgestuurd naar de server die jou het beste kan bedienen, op basis van load (dat hangt van het servercluster af) en netwerkroute (dat hangt van je provider en lokatie af). De link die je terugkrijgt kan op een ander moment of via een andere provider niet de beste optie zijn - het kan zelfs voorkomen dat die specifieke server bij een volgend bezoek voor onderhoud uit de pool is genomen en dan hoor je gewoon niks.

Ik ga hier geen lijst posten, omdat dat voor ons nog een extra plek betekent die we moeten bijhouden. Talpa Radio is volop in beweging: met vier landelijke zenders en vele tientallen themastations die continue worden geëvalueerd en aangepast is zo'n lijst aan teveel verandering onderhevig. Binnen een paar weken zou hij alweer achterhaald zijn.

Voor de liefhebbers nog wel een tip: start met de redirect service http://playerservices.streamtheworld.co ... -redirect/, plak daar de interne naam van het station achteraan (bijvoorbeeld TLPSTR09 ) en je krijgt mp3 en aac links terug in een flv-wrapper. Wil je liever alleen een mp3 stream, plak dan .mp3 achter de interne naam (dus TLPSTR09.mp3 ). Wil je een HE-AAC-stream, voeg dan AAC.aac toe aan de naam (dus TLPSTR09AAC.aac ).

De allerbeste luisterervaring op het web krijg je overigens met de Talpa Radio player die binnenkort live gaat. Keep an eye (and an ear) out for that one!

En er zit nog veel meer moois in de pijplijn voor radiofreaks :-) De 538 app die eraan komt zit tjokvol extra goodies. Een tipje van de sluier vind je al in de eerste versie van de nieuwe Juke app, die sinds een paar weken in de stores ligt voor iOS en Android.

Plaats reactie