Audio streamen via intern netwerk?

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
SiriusRadio

Audio streamen via intern netwerk?

Bericht door SiriusRadio »

Ik heb al flink gezocht binnen dit forum maar kan geen oplossing vinden, mede omdat ik niet precies weet wat ik moet zoeken.
Situatie.
Ons bedrijf heeft een muziekcomputer staan met een super muziekprogramma ( ProppFrexx).
Is enige tijd gebruikt voor streaming via een client (stream 24).
Maar we willen alleen de muziek uitzenden binnen ons netwerk.
Zo heeft iedereen zijn meug.
Naar buiten uitzenden en dan beluisteren via het internet brengt gedoe met Sena etc.
In het magazijn moeten de mensen het via het tablet oppikken via de WIFI. Is daar iets voor mogelijk?

Will
DaOneAndOnlyFr3ak

Re: Audio streamen via intern netwerk?

Bericht door DaOneAndOnlyFr3ak »

Hoi Will,

Dat is niet zo heel moeilijk. Als je met ProppFrexx een nieuwe encoder aanmaakt en dan ipv SHOUtcast of Icecast kiest voor de optie HOMEcastMP3 server dan kun je gewoon lokaal streamen. Je laat dan elk device waarop je wil luisteren connecten naar het IP adres van de muziekcomputer.
Op je tablets geef je dit adres dan ook éénmaal in via je browser en maakt dan een bladwijzer/of snelkoppeling aan en dan kan je met één druk op de knop luisteren.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Groet,
Dirk
SiriusRadio

DaOneAndOnlyFr3ak schreef:Hoi Will,

Dat is niet zo heel moeilijk. Als je met ProppFrexx een nieuwe encoder aanmaakt en dan ipv SHOUtcast of Icecast kiest voor de optie HOMEcastMP3 server dan kun je gewoon lokaal streamen. Je laat dan elk device waarop je wil luisteren connecten naar het IP adres van de muziekcomputer.
Op je tablets geef je dit adres dan ook éénmaal in via je browser en maakt dan een bladwijzer/of snelkoppeling aan en dan kan je met één druk op de knop luisteren.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Groet,
Dirk
Dat ga ik proberen Dirk, thxs
SiriusRadio

Dirk, ik heb deze instelling gemaakt en vervolgens het IP adres in de browser, winamp en VLC ingevoerd, maar helaas. Geen signaal. Het is een statisch adres dus kan het probleem niet zijn. De DHCP staat uitgeschakeld, kan dat nog een probleem zijn?
Will
Da1AndOnlyFr3ak

Bericht door Da1AndOnlyFr3ak »

Hoi Will,

Ik moest een ander account aanmaken want ik kon niet meer bij mijn oude na het wijzigen van mijn e-mail adres :???:

Oke maar nu antwoord op je vraag :smile:
Heb je ook het poortnummer ingegeven bij de luisterlink?
Dus voorbeeld: http://xxx.xxx.x.xx:8000

Het zou ook nog kunnen zijn dat de firewall dicht staat.

Mvg,
Dirk
★★★ Shine Like There's No Tomorrow ★★★
SiriusRadio

Da1AndOnlyFr3ak schreef:Hoi Will,

Nu wel, werkt perfect, thxs
Da1AndOnlyFr3ak

SiriusRadio schreef:
Da1AndOnlyFr3ak schreef:Hoi Will,

Nu wel, werkt perfect, thxs
Geen dank :smile:
djvinnieman

Bericht door djvinnieman »

Ik zou voor de zekerheid wel even controleren of het audio signaal daadwerkelijk niet buiten het netwerk gaat.
Instanties als BUMA en SENA kunnen ip adressen scannen naar audio streams.
Voor je het weet ligt er een waarschuwing & rekening op je deurmat.

Dit kan je controleren door op een externe pc in je browser je "echte" IP adres dus niet intern IP (192.168.X.XX) samen met je poort in te vullen.
Als daar je shoutcast server verschijnt ben je helaas toch openbaar.

Better save to be sorry...
Vinnieman...what else?
Da1AndOnlyFr3ak

djvinnieman schreef:Ik zou voor de zekerheid wel even controleren of het audio signaal daadwerkelijk niet buiten het netwerk gaat.
Instanties als BUMA en SENA kunnen ip adressen scannen naar audio streams.
Voor je het weet ligt er een waarschuwing & rekening op je deurmat.

Dit kan je controleren door op een externe pc in je browser je "echte" IP adres dus niet intern IP (192.168.X.XX) samen met je poort in te vullen.
Als daar je shoutcast server verschijnt ben je helaas toch openbaar.

Better save to be sorry...
Lijkt me hier niet echt aan de orde want een want een HomeCastMP3 server met ProppFrexx is nooit public.

Wat jij zegt over de Sena en Buma daar heb ik nog nooit van gehoord dat ze via IP adressen scannen naar streams. (ik kan het mis hebben hoor :smile: )
Als dat zo zou zijn, dan konden ze in één dag duizenden streams ontdekken en een rekening sturen. Laat staan dat ze wel je IP adres hebben en weten dat je een stream hebt draaien dan zullen ze toch eerst bij de ISP op moeten vragen wie degene is met dat IP adres.
Providers geven niet zomaar klantinformatie aan bepaalde instanties.
tspronsen

Bericht door tspronsen »

SiriusRadio schreef:Naar buiten uitzenden en dan beluisteren via het internet brengt gedoe met Sena etc.
Je werkgever moet nog steeds per medewerker een vergoeding betalen aan Buma/Stemra en Sena als ze naar muziek luisteren. Het maakt niet uit als ze via een interne stream of naar een FM radio luisteren.
SiriusRadio

Vinnieman, de link is, zoals Da1andonlyfr3ak al aangaf niet openbaar. Tspronsen, ik heb gisteren nog een lang gesprek met een SENA medewerker gehad en die veraste mij ook met die opmerking. Maar de werkgever betaald blijkbaar een bedrag per jaar aan BS. Dat mot ook wel want anders kan BS niet zo idioot veel geld uitgeven aan dingen van hun zelf. Maar die discussie wil ik niet aan.
Het werkt, keurig intern. Thxs 2ya all.
Will
Plaats reactie