40up

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
Niko67

Re: 40up

Bericht door Niko67 » 22 mei 2016 23:14

Nog even een reactie aan Henkjan2016 22 mei 13.11 u. Het blijkt wel gelukt te zijn met jouw link. De zender blijkt gelijk bij de favorieten geplaatst te zijn en daar had ik hem nog niet gezocht. Gewoon verkeerd gekeken. Nogmaals bedankt.

Hans558

Bericht door Hans558 » 23 mei 2016 09:10

In dagblad Trouw vandaag een kleine advertentie voor 40up radio met aankondiging voor programma´s van Robert ten Brink en Rob Stenders
It all works out

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 23 mei 2016 14:01

@Niko67

Top!

optimod

Bericht door optimod » 23 mei 2016 14:39

Hans558 schreef:In dagblad Trouw vandaag een kleine advertentie voor 40up radio met aankondiging voor programma´s van Robert ten Brink en Rob Stenders
Goede marketing hoor, zo hoort het! Ik heb dat nog nooit meegemaakt bij een internet only station die dit zo serieus aan pakt.

optimod

Bericht door optimod » 01 jun 2016 14:53

Ik zit nu al een tijdje naar die non stop te luisteren van dit nieuwe station maar ik hoor ook daar veel herhaling. Nu b.v. weer Bob Seger en Mainstreet. Verder hoor ik tijdens de non stop wel erg veel voorspelbare nummers hoor, waar ze pretenderen dat niet te doen en veel album muziek laten horen, hoor ik daar ook de usual supects van de Classic Rock dus is het net of ik naar een zender als Arrow Classic Rock of zelfs Radio 2 zit te luisteren. En ook op deze zender veel Red Hot Chilli Peppers. Nee, aan die non stop mag nog wel wat bijgeschaafd worden. Ik zag laatst een poll op hun twitter waar je op kon aangeven welke soorten muziek je nog op 40 UP zou willen horen. Daar kwam voor een groot deel Blues uit maar ook Americana en Country scoorde hoog. Ik denk dat ze inderdaad beter meer van deze muziek zouden moeten brengen want dat zijn juist de genre's die te weinig te horen is op de Nederlandse radio. Classic Rock stations of stations die dit veel draaien zijn er al zat immers. Eigenlijk zou je de muziekkeuze die s'avonds gehanteerd wordt in de programma's terug moeten horen in de non stop overdag, zodat het wat meer als geheel klinkt. De playlist dus van de DJ's en presentatoren. Dit komt nog niet echt goed uit de verf vind ik. Just my 2 cents.

optimod

Bericht door optimod » 06 sep 2016 14:27

Hoe staat het er voor met deze zender? Met veel bombarie gestart maar het lijkt alsof het met een nachtkaarsje uitdooft. Lees en hoor er nergens meer wat over. Wel jammer want in basis een leuk en mooi initiatief. Alleen de nonstop overdag vond ik niet echt spannend. Dat mag wel wat meer lijken op wat je over het algemeen bij de gepresenteerde programma's hoort.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 23 nov 2016 12:01

optimod schreef:Hoe staat het er voor met deze zender? Met veel bombarie gestart maar het lijkt alsof het met een nachtkaarsje uitdooft.
Ikzelf luister nooit live, maar beluister de podcasts.

Dit bevalt mij goed moet ik zeggen.

jessica

Bericht door jessica » 30 nov 2016 00:28

Doe ik ook. Altijd het programma van Leo van der Goot. Heerlijke DJ.

ReneG

Bericht door ReneG » 30 nov 2016 18:34

edit

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 03 dec 2016 21:07

jessica schreef:Doe ik ook. Altijd het programma van Leo van der Goot. Heerlijke DJ.
offtopic: ik verwacht dat je het wel weet: Goot op Kx

http://kxradio.3fm.nl/uitzending-gemist/goot30

jessica

Bericht door jessica » 04 dec 2016 01:41

Henkjan2016 schreef:
jessica schreef:Doe ik ook. Altijd het programma van Leo van der Goot. Heerlijke DJ.
offtopic: ik verwacht dat je het wel weet: Goot op Kx

http://kxradio.3fm.nl/uitzending-gemist/goot30
Ja wist ik wel. Maar daar volgt hij meer een playlist. Deed hij eerder niet. Nog steeds leuk overigens.

Musicbox87

Bericht door Musicbox87 » 09 dec 2016 00:54

Zojuist even geluisterd klinkt niet verkeerd!, zo worden landelijke programma's inderdaad niet meer gemaakt.

Ik mis nog een goede voor deze zender qua spraak zou Look Boden hier ook goed bij passen, zijn station in het verleden :
Radio Dolfijn en 227 had ook een prima muziek formaat, een formaat wat ik tegenwoordig ook niet meer zie.

Echter zie ik wel dat hun site is gehost bij Argeweb? voor zon groot station althans dat het dat mag worden,
lijkt me vreemd, waarom ze niet gekozen hebben om via het omroep platform te zenden? ze hebben toch connecties lijkt me.

Argeweb is meer voor hobby internet stations toch.... of zie ik dit beetje verkeerd in.

Debaser

Bericht door Debaser » 09 dec 2016 14:25

Musicbox87 schreef: Echter zie ik wel dat hun site is gehost bij Argeweb? voor zon groot station althans dat het dat mag worden,
lijkt me vreemd, waarom ze niet gekozen hebben om via het omroep platform te zenden? ze hebben toch connecties lijkt me.
Het netwerk van NPO ICT is bedoeld voor publieke omroepen. Van NOS tot L1 en van RTV Noord tot Powned, maar wel voor publieke omroepen. Dit is een commercieel initiatief.
Musicbox87 schreef:Argeweb is meer voor hobby internet stations toch.... of zie ik dit beetje verkeerd in.
Die mag je uitleggen. Argeweb is gewoon een grote provider voor Nederlandse begrippen. Daar kun je prima een servertje huren om tienduizenden mensen te bereiken. Overigens staat de stream ergens anders.
Be a debaser!

Musicbox87

Bericht door Musicbox87 » 30 dec 2016 11:33

Nieuwe Programmering en Presentators voor 40 UP!

Zie ook : http://40upradio.nl/40up-radio-lanceert ... rammering/

Nieuwe programmering

Op maandag 12 december is de nieuwe programmering van 40UP Radio gestart.

We hebben een aantal nieuwe DJ’s en hierdoor ook meer gepresenteerde programma’s die op zaterdag en zondag herhaald worden. Nieuw in de programmering zijn Petra Possel, Marjan Luif, Beatrice van der Poel en Vic van de Reijt. Vic zal zijn programma afwisselend presenteren met Frits Jonker en Maarten Eilander.

De nieuwe uitzendtijden en herhalingen

De uitzendtijden van de gepresenteerde programma’s beginnen vanaf deze week een uur eerder en zijn te beluisteren tussen 21:00-00:00 uur. De rest van de dag draait 40UP Radio de beste muziek non stop, albumtracks en nummers van tijdloze en nieuwe artiesten die je niet meer hoort op de hedendaagse radio.

Op zaterdag en de zondag zullen de programma’s vanaf 10:00 uur herhaald worden.

Petra Possel
Radio 1 presentator, schrijver en journalist Petra Possel werkt al meer dan vijfentwintig jaar bij de radio en de laatste 16 jaar voor de NTR waar ze de programma’s Kunststof Radio en Mangiare! (over eten en koken) presenteert. Kunststof Radio werd bekroond met een Marconi Award en de Zilveren Reissmicrofoon. In haar programma Romance & Stuff geeft ze haar hoogstpersoonlijke muzieksmaak voorrang: mooie songs van singer/songwriters, veel Americana, hier en daar een chanson en een bescheiden portie Bob Dylan.

Beatrice van de Poel
Beatrice van der Poel is singer-songwriter. Ze treedt op als Electric Lady met een ode aan Jimi Hendrix. Met haar eigen platenlabel bracht ze al 4 albums uit. Ze maakt haar eigen theatershows en als stemactrice spreekt ze luisterboeken in. Beatrice zong als Miss Bee Amerikaanse Bordeel Blues met haar illegale jazzclub en is nu op de Nederlandstalige toer. Ze werkt met topmusici van allerlei pluimage. Een muzikaal podiumdier dus met persoonlijke backstage verhalen en een eigenzinnige muzikale smaak.

In Just Bee Radio maakt Beatrice een stevig muzikaal soepje. Je hoort Blues, Rock, Disco, Nederlandstalig, diepe Soul, vette Funk, Americana, New Wave of een beeldschoon gloednieuw liedje van deze tijd.

Dit alles in 60 minuten gaar geprutteld. En zowaar alles smaakt! Zolang het maar goede en èchte muziek is waarbij je je lekker bij voelt of effe stiekem een potje moet janken, zó mooi. Just Bee Radio!

Vic van de Reijt
Uitgever en muziekverzamelaar Vic van de Reijt zal zijn programma afwisselend presenteren met vormgever Frits Jonker of audioarchivaris Maarten Eilander.

Vic publiceerde in 2013 zijn Groot 45-Toerenboek, waarin hij al zijn stukken bijeenbracht over bedreigde muzieksoorten als het Nederlands, Frans, Duits, Italiaans en Surivlaams. Naast muziekliefhebber is hij (ex-)uitgever, CD-samensteller, bloemlezer, biograaf (Willem Elsschot) en redacteur van het cultureel-satirisch tijdschrift De God van Nederland.

Frits Jonker
Frits is vormgever, lettertekenaar, uitgever van het eenmanstijdschrift ShowCase, huisschilder en muzikale alleseter. In de Z-krant schreef hij een feuilleton over bijzondere Amsterdamse grammofoonplaten.

Maarten Eilander
Maarten is audioarchivaris. Jarenlang was hij werkzaam op het Theater Instituut waar hij de enorme muziekcollectie onder zijn beheer had. Hij is voorzitter van De Weergever, de club van verzamelaars van 78-toerenplaten.

In Train To Nowehere nemen Vic van de Reijt, Frits Jonker en Maarten Eilander u mee op een reis die alle kanten op kan gaan. Elke week bedenken ze een nieuw thema en verrassen ze elkaar èn de luisteraar met hun bijzondere en bizarre vondsten uit de Nederlandse, Duitse, Franse, Italiaanse en Engelstalige muziek

Het complete programmaoverzicht vanaf 12 december
maandag

21:00-22:00 Robert Ten Brink – RadioRobert

22:00-23:00 Harry de Winter – Wintertijd

23:00-00:00 Stan Rijven – Radio Ritmundo

dinsdag

21:00-22:00 Petra Possel – Romance & Stuff

22:00-00:00 Mart Smeets – OLM

woensdag

21:00-00:00 Johan Derksen – Muziek Voor Volwassenen

donderdag

21:00-22:00 Beatrice van der Poel – Just Bee Radio