40up

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Jan Pel

Re: 40up

Bericht door Jan Pel »

Uit de email van Jan Donkers:

""Goed en slecht nieuws hebben elkaar afgewisseld de afgelopen maanden, maar nu hoop ik een positieve wending te mogen melden. Met ingang van 6 november is het bij radio NHGooi elke zaterdagavond 40up radio. Met, mind you, terugluisterfaciliteit zodat je via de website elk uur van elke dag, waar ook ter wereld, via je computer de programma's kunt beluisteren..""
jessica

Bericht door jessica »

Alleen zaterdagavond? Of is Jan Donkers op zaterdagavond en de rest van de week ook 40up in de avond?
density1

Bericht door density1 »

Ze zijn met een eigen stream bezig voor 24/7 dus ik snap deze wending niet zo. Wat willen ze nu eigenlijk? Op een lokale omroep? Snap die drang niet zo om op FM hun programma's te verspreiden. Ze kunnen beter gaan voor een goede internet stream met daarbij op termijn DAB+.
jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef: 25 okt 2021 02:04 Ze zijn met een eigen stream bezig voor 24/7 dus ik snap deze wending niet zo. Wat willen ze nu eigenlijk? Op een lokale omroep? Snap die drang niet zo om op FM hun programma's te verspreiden. Ze kunnen beter gaan voor een goede internet stream met daarbij op termijn DAB+.
Ze hadden toch gewoon hun eigen stream. Overdag nonstop en in de avond gepresenteerd. Waarom kan dat dan niet meer zoals voorheen?
fdboer

Bericht door fdboer »

jessica schreef: 25 okt 2021 21:47
density1 schreef: 25 okt 2021 02:04 Ze zijn met een eigen stream bezig voor 24/7 dus ik snap deze wending niet zo. Wat willen ze nu eigenlijk? Op een lokale omroep? Snap die drang niet zo om op FM hun programma's te verspreiden. Ze kunnen beter gaan voor een goede internet stream met daarbij op termijn DAB+.
Ze hadden toch gewoon hun eigen stream. Overdag nonstop en in de avond gepresenteerd. Waarom kan dat dan niet meer zoals voorheen?
Wellicht mag het niks kosten?
density1

Bericht door density1 »

Maar dit lijkt me juist dubbel. Concentreer alles op 1 station. Dit zorgt voor alleen maar meer verwarring.
GootOpDeRadio

40UP...

Bericht door GootOpDeRadio »

Beste Radioforummers,

De situatie rond 40UP verdient wat uitleg. Dan kunnen de lezers en schrijvers zich weer gaan concentreren op nóg belangrijker issues in radioland…

Toen eind 2020 de financiering van 40UP afliep zijn er allerlei pogingen ondernomen het station te redden. Die pogingen strandden telkens in het zicht van de haven. Omdat ik het format van 40UP uniek vind: gericht op oudere muziekliefhebbers en ruimte voor muziek die te weinig aandacht krijgt, ben ik de kar gaan trekken.
Jinx zocht contact, het leek te klikken en we gingen aan de slag. Natuurlijk besefte ik dat er een groot verschil is tussen Jinx en 40UP maar het belangrijkst was: we hadden weer distributie en een studio. De rest zouden we in de loop van de tijd oplossen. Helaas werkte de samenwerking niet (hoewel verschillende 40UP-pers besloten daar te blijven)
Ik heb toen aangeklopt bij NH Gooi - waar ik wekelijks een programma mag maken - en zij hadden belangstelling voor de programma’s van Jan Donkers en Harry de Winter en mogelijk nog een. Die zullen als 40UP onder de vlag van NH Gooi worden uitgezonden.
Daarmee is een klein deel van mijn wens vervuld: Gonzo’s Return was - na Johan Derksen - het meest beluisterde programma van 40UP Radio en dan hebben we het over vele tienduizenden streams. Hetzelfde gold voor Wintertijd.

Ik vond dat we de 24/7 stream van 40UP ook moesten herstarten. Inmiddels zijn we daar een heel eind mee gevorderd. We hopen in de eerste weken van november te beginnen al is in deze tijden niets zeker, dat heb ik wel geleerd.

Ik ben NH Gooi bijzonder dankbaar voor hun gastvrijheid. En echte Win-Win situatie!

Is dit nou het ideale plaatje? Nee natuurlijk niet. Het format van 40UP verdient de aanpak van KINK: solide financiering waardoor geïnvesteerd kan worden in mensen en DAB+ (en FM) distributie. Helaas hebben we die financier (nog) niet gevonden. Als iemand de centen zou willen ophoesten dan heeft die binnen een paar jaar een winstgevend radiostation, zelfs in deze overvolle markt. Dat is mijn overtuiging.

Leo
density1

Bericht door density1 »

Dank je Leo, helder. Succes!
DaletBoy

Bericht door DaletBoy »

En als iemand zich verveelt. We zoeken nog vrijwilligers met verstand van radio techniek/ict. Zowel voor 40Up als voor NH-Gooi :-).
Speelgoed zoals DHD, Omniplayer etc zijn allemaal beschikbaar!
CasEbberss

Bericht door CasEbberss »

DaletBoy schreef: 26 okt 2021 14:41 En als iemand zich verveelt. We zoeken nog vrijwilligers met verstand van radio techniek/ict. Zowel voor 40Up als voor NH-Gooi :-).
Speelgoed zoals DHD, Omniplayer etc zijn allemaal beschikbaar!

Van DHD en Omni worden de meeste tegenwoordig niet meer warm van :-)
DaletBoy

Bericht door DaletBoy »

Ok, en Optimods natuurlijk!
CasEbberss

DaletBoy schreef: 26 okt 2021 14:48 Ok, en Optimods natuurlijk!
Grootste afknapper in een studio :lol: ;-) -joke-
Laatst gewijzigd door CasEbberss op 26 okt 2021 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
DaletBoy

Bericht door DaletBoy »

We weten dat je bij Triple werkt Cas....nooit een ander product bashen....
CasEbberss

DaletBoy schreef: 26 okt 2021 14:52 We weten dat je bij Triple werkt Cas....nooit een ander product bashen....
Hahah ;-) Ouwe hoeren kan altijd toch Peter? Optimod of iets anders even goede vrienden -bier
DaletBoy

Bericht door DaletBoy »

CasEbberss schreef: 26 okt 2021 14:55
DaletBoy schreef: 26 okt 2021 14:52 We weten dat je bij Triple werkt Cas....nooit een ander product bashen....
Hahah ;-) Ouwe hoeren kan altijd toch Peter? Optimod of iets anders even goede vrienden -bier
Ja hoor. Ik ben erg fan van Stereotool. En ook van Mairlist trouwens, dat is heel erg gaaf.
Maar het gaat hier over 40 up btw :-).
Plaats reactie