40up

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Feivel

Re: 40up

Bericht door Feivel »

Piet Puk schreef: 03 sep 2021 09:34
Dit is geen zolderkamer hobbyprojectje.
En dat zie je ook wel aan de fraaie website en hoor je aan de professionele jingles. Ik gun het ze wel, er is zeker een doelgroep die een dergelijk online radiostation waardeert.
Het is niet alleen een internetstation. Ze zitten ook op DAB in de Randstad en in heel Nederland op AM.
gerard909

Bericht door gerard909 »

Echt in heel NL op AM? Dat is dan erg knap met 100watt vanuit Utrecht.

Heb helaas geen AM ontvanger binnen handbereik, anders zou ik het checken.

Wel een leuk radioproject dit.
Radio, maar met je maten.
BDL

Bericht door BDL »

Ik zie nu een paar 40UP programma's die daar al een tijd niet meer te horen waren nu weer terug op de programmering staan bij JINX.
O.a. de programma's van Vic van de Reijt & Frits Jonker, Bram van Splunteren en Marc Stakenburg.
Mart Smeets en Robert ten Brink zie ik nog niet terug.
jessica

Bericht door jessica »

BDL schreef: 03 sep 2021 13:45 Ik zie nu een paar 40UP programma's die daar al een tijd niet meer te horen waren nu weer terug op de programmering staan bij JINX.
O.a. de programma's van Vic van de Reijt & Frits Jonker, Bram van Splunteren en Marc Stakenburg.
Mart Smeets en Robert ten Brink zie ik nog niet terug.
Namen die laatste 2 niet hun programma altijd op in Amsterdam in de studio's Desmet bij Artis. Volgens mij zitten ze daar nu niet meer. Volgens mij ruimden ze af en toe dan een middag vrij in hun agenda en namen dan programma's voor de hele maand op.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Op Facebook meldt 40 Up. Dat Jinx in de avond 40 Up zal zijn.

40UPradio begint aan een nieuw leven. Sinds 1 september werken we nauw samen met Jinxradio.nl Zij hebben het unieke geluid van 40 UP onarmd en de avonden van hun station beschikbaar gesteld aan 40 UP! Dus alle zo geliefde programma’s van Johan Derksen, Jan Donkers, Harry de Winter, Mart Smeets, De Blueskrant en alle anderen zijn weer live of gestreamd (“programma gemist”) te beluisteren!
JINXRADIO.NL
density1

Bericht door density1 »

Wat schiet 40UP hier mee op? Het wordt nu alleen nog maar een keer doorgestreamd op een andere internetzender met ergens nog een lokale DAB frequentie. Vind de naam Jinx Radio ook niet erg passen bij het muziekbeleid van 40UP.
BDL

Bericht door BDL »

Ik denk dat de huidige 40upradio.nl website en stream uiteindelijk zullen verdwijnen dus JINX lijkt me het nieuwe thuis voor de programmamakers van 40UP. Mogelijk dat er bij JINX ook weer de mogelijkheid bestaat om programma's op te nemen (voor de presentatoren die zelf de middelen niet hebben).
In commentaren op het hierboven geplaatste Facebook bericht gaf Leo van de Goot aan dat ze nog werken aan het non-stop muziekbeleid.
density1

Bericht door density1 »

Dat nonstop muziekbeleid kan in inderdaad beter. Voegt niet veel toe aan wat andere stations al brengen qua classics en is dus niet onderscheidend genoeg vind ik. Mocht de naam 40UP verdwijnen lijkt me de naam JINX nergens voor staan in het muziekbeleid wat 40UP voor ogen heeft. Veel te hip voor presentatoren Derksen, Donkers en Smeets. Vraag me ook af waarom Derksen daar zijn programma nog laat uitzenden, want meer is het niet. Het is een bestaand programma wat al overal te horen is op FM via regionale omroepen. Bovendien heeft Derksen zijn eigen Grolloo Radio nog.
Feivel

Bericht door Feivel »

De hier zo bekende Patrick van den Hoek is vanaf nu kennelijk ook te horen op JINX..
density1

Bericht door density1 »

Overdag is het een soort KINK en 's avonds is het een totaal ander verhaal met de programma's van 40 UP. Wat een eilandje.
BDL

Bericht door BDL »

Het is een vreemde combinatie maar eerder was er toch ook een vergelijkbare constructie met NH Radio waar de gepresenteerde 40UP programma's in de avonduren te beluisteren waren?
Ik ben in ieder geval blij dat deze programma's een nieuw onderdak hebben gevonden en ook via de website later terug te luisteren zijn.
density1

Bericht door density1 »

Dat was wat anders. Die programma's werden uitzonden op NH Radio omdat die een etherfrequentie hadden en omdat NH zocht naar programma invulling van hun avonden. Dat lijkt me bij een internetstation, want dat is Jinx toch met name, niet het geval. En anders hadden ze toch eigen invulling kunnen geven met programma's die hier meer bij passen. Jinx heeft een wat stoer/rebels voorkomen met jingles die hier op gericht zijn 'radio with an attitude' waardoor het meer lijkt op een 2e Kink dan op een radiostation voor en door muziekliefhebbers wat 40 UP toch meer was. Nu zijn het echt eilandjes want overdag hoor je totaal andere muziek dan in de avond. Dit gaat hem dus niet worden zo. Tenminste niet als je iets serieus wilt opbouwen met Jinx maar dat geld ook voor de ploeg van 40UP.
Feivel

Bericht door Feivel »

JINX is niet alleen een internetstation. Het zit (naar eigen zeggen) landelijk op AM en in de Randstad op DAB. Daarmee is het op z'n minst en regionaal commercieel station.
density1

Bericht door density1 »

Mwah.
jessica

Bericht door jessica »

Best wel een leuk station dat JINX en ze zijn net begonnen. De avondluisteraar is toch een andere dan de dagluisteraar. Is toch prima om 40 up programma's daar te draaien. Beter dan deze uren non stop te doen.
Plaats reactie