Geen internetradiostation met Nederpop en kleinkunst?

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
MFM

Re: Geen internetradiostation met Nederpop en kleinkunst?

Bericht door MFM » 26 okt 2018 23:37

WRSradio schreef:
26 okt 2018 19:38
Hou WRSradio (Wijk Radio Selwerd) uit Groningen maar in de gaten ! dit radio station loopt momenteel al 18 maanden nonstop 24/7 via USA/Canada International met licencie van SonyMusic en SOCAN , veel goud van oud en uiteraard ook veel Nederpop , vanaf 1 november ook live te beluisteren vanuit studio Selwerd in Groningen. de website komt binnenkort op wrsradio.com , en uiteraard via vele platforms en App's zoals Tunein, Streema en Radiogarden,
live online te beluisteren op wrsradio.nl ,wrsradio.eu , wrsradio.asia, wrsradio.online en radioselwerd.nl
Ik denk dat Buma enz ze nu ook wel in de gaten gaan houden.
Een Nederlandstalig georienteerd project, uit Nederland, met Nederlandse domainnamen moet ook in Nederland de rechten betalen.

Los daarvan heeft jouw spam weinig met kleinkunst te maken.

density1

Bericht door density1 » 27 okt 2018 01:26

Streamen vanuit Canada om zo Buma/Stemra en Sena te ontlopen klinkt te mooi om waar te zijn. Ik zou het er niet op wagen mits je dit hebt kortgesloten met genoemde instanties dat hier niets tegen gedaan kan worden want technisch gezien vanuit een ander land, dan is het misschien de moeite waard dat andere Nederlandse initiatieven oud of nieuw dit ook massaal gaan doen. Tja en dan zal men er wel een stokje voor gaan steken en kun je ineens wel betalen. Ik zou het dus eerst na gaan of dit allemaal wel kan. Zo ja, laat al die radiostations en hobby projectjes maar beginnen zou ik zeggen. :D

jessica

Bericht door jessica » 27 okt 2018 12:45

density1 schreef:
27 okt 2018 01:26
Streamen vanuit Canada om zo Buma/Stemra en Sena te ontlopen klinkt te mooi om waar te zijn. Ik zou het er niet op wagen mits je dit hebt kortgesloten met genoemde instanties dat hier niets tegen gedaan kan worden want technisch gezien vanuit een ander land, dan is het misschien de moeite waard dat andere Nederlandse initiatieven oud of nieuw dit ook massaal gaan doen. Tja en dan zal men er wel een stokje voor gaan steken en kun je ineens wel betalen. Ik zou het dus eerst na gaan of dit allemaal wel kan. Zo ja, laat al die radiostations en hobby projectjes maar beginnen zou ik zeggen. :D
Ooit zijn Radio10 en Cable1 zo begonnen met een U-bocht constructie. Cable1 werd niet toegestaan, maar Radio10 met een kleine zender op FM vanuit Milaan werd wel toegestaan. Alle programma's waren Nederlandstalig en op Nederland gericht.

Ik zou niet weten waarom deze Canada constructie niet zou kunnen werken. Buma/Stemra en Sena zetten bij veel stations kwaad bloed door hun monopolistische en bureaucratie. Ik denk dat het rechtskundig wel stand houdt. Het internet is vrij te gebruiken over de hele wereld en hou en waar jij je op richt is vooral eigen zaak lijkt me.

alex de groot

Bericht door alex de groot » 27 okt 2018 12:51

Wij doen dit nu al meer dan een jaar. Natuurlijk zijn Sabam, Buma en Sena bij ons al komen aankloppen omdat ze liever hebben dat je aan hen betaald. Eerst waren we aangesloten bij het netwerk van SonixCast, maar omdat er daar nogal wat problemen waren met hun streams zijn we enkele maanden geleden overgestapt naar TorontoCast. Als je aansluit bij één van beiden hun netwerk dan is je radiostation eigendom van SonixCast of TorontoCast (naar gelang bij welk netwerk je aansluit) en betalen zij de rechten voor jou aan SOCAN.(dit staat ook zo op onze website vermeld) Net zoals RadioNomy dit doet aan Sabam. Je bent alleen beheerder van je radiostation.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 27 okt 2018 14:31

Even wat (stook)olie .........
Van torontocast:
Will my stream be licensed?

All TorontoCast streams are Licensed by SOCAN under tarring code 22f and are under the ownership of TorontoCast. The SOCAN license covers Canadian listeners. Additionally, there could be licensing obligations in other territories potentially according to those territories licensing laws.
https://torontocast.com/frequently-asked-questions/
en dan is er koffie......

density1

Bericht door density1 » 27 okt 2018 15:47

Tja, kijk daar ga je al. Je hebt geen poot om op te staan dus Buma/Stemra en Sena kan gewoon incasseren....helaassss..

nostalgia

Bericht door nostalgia » 27 okt 2018 17:20

Bij Torontocast werkt het zo dat je alleen maar een speler mag plaatsen op een website die eindigt met torontocast.stream, het is dus niet (meer) toegestaan dat je een speler op je eigen site plaatst.

nostalgia

Bericht door nostalgia » 27 okt 2018 17:58

Het beste alternatief is en blijft het door velen verfoeide Radionomy, en kom nu niet met het verhaal dat het illegaal is.
Mijn radio draait al bijna 10 jaar bij Radionomy en ik heb nog nooit problemen gehad met de Buma en/of Sena.
Het enigste wat je moet doen is onderin je website plaatsen "wij draaien onder de voorwaarden van Radionomy"
Veel Radiomakers plaatsen dus niks op hun website en gaan dan moord en brand roepen als ze worden aangeschreven door de Buma of Sena.
Ik ben een van de moderators bij Radionomy en heb meerdere malen brieven doorgestuurd van producers die gemaand werden te betalen, de juridische afdeling van Radionomy heeft dat allemaal netjes afgehandeld en heb ik in die 10 jaar Radionomy nog nooit gehoord dat een Radionomy producer ook maar een cent heeft moeten betalen.

nostalgia

Bericht door nostalgia » 27 okt 2018 18:26

Ik ben nog even in dat Torontocast verhaal gedoken en heb dit gevonden, heb het door de vertaler gehaald, daaronder staat de originele tekst.
Ik ga mij echt afvragen wat het verschil is in de licentie van Sonixcast en Torontocast, beiden zitten bij SOCAN.

----------------------------------------------------

De laatste dagen zijn we gettings-tickets met betrekking tot licenties.

We hebben een licentie van SOCAN. Bepaalde pro-agentschappen (bijvoorbeeld Buma / Stemra en SENA in nederland) zeggen anders, maar feit is dat we 100% in licentie zijn. Houd rekening met de volgende zaken:

- Spelers die zich op torontocast.stream-domeinen bevinden, zijn gedekt. Plaats dus geen speler op uw domein. Die vallen niet onder onze licentie.

- Houd in gedachten dat u op een bepaalde manier een contentprovider in uw stream bij ons bent. TorontoCast is de licentiehouder en kan daarom worden gezien als het station dat zich in Canada bevindt.

- De inhoud die u verstrekt is voor luisteraars die uw moedertaal spreken in Canada en de rest van de wereld.

- Speel geen advertenties behalve jingles en dergelijke om uw station te identificeren.

- Zorg ervoor dat u geen lokaal studio-adres op uw site plaatst. Als u een adres wilt toevoegen, gebruik dan de torontocast.

- Wanneer u uw station naar een radiomap verzendt, moet u het als Canadees instellen.

Dit zijn de 6 MEEST belangrijke dingen om in gedachten te houden. Meer gedetailleerde informatie wat je wel en niet kunt doen, is te vinden in onze TOS.3
Het enige wat ik kan doen is laten zien dat we 100% Canadees zijn en geen informatie geven op onze sites ...

===================================

The last couple of days we are gettings tickets concerning licenses.

We are licensed by SOCAN. Certain pro agencies (for example Buma/Stemra and SENA in the netherlands) are saying otherwise but the fact is we are 100% licensed. Keep in mind the following things:

- Players located on torontocast.stream domains are covered. So do not place a player on your domain. Those aren't covered by our license.

- Keep in mind you are in a certain way a content provider on your stream with us. TorontoCast is the license holder and therefor can be seen as the station that is located in Canada.

- The content that you provide is for listeners speaking your native language in Canada and all over the world.

- Do not play adverts exept jingles and such to identify your station.

- Make sure you don't put a local studio address on your site. If you want to add an address use the torontocast one.

- When submitting your station to a radio directory make sure you set it as canadian.

These are the 6 MOST important things to keep in mind. More detailed info what you can and can't do can be found in our TOS.3
i thonk the only thing is to show we're 100% CANADIAN and to not give any infos on our sites...

density1

Bericht door density1 » 27 okt 2018 18:46

Maar waarom staat dit zinnetje er dan, beetje onduidelijk dus: All TorontoCast streams are Licensed by SOCAN under tarring code 22f and are under the ownership of TorontoCast. The SOCAN license covers Canadian listeners. Additionally, there could be licensing obligations in other territories potentially according to those territories licensing laws.

En stream URL's plaatsen op je eigen domein mag dan wel i.p.v. een player? Is het dan ook gedekt?

nostalgia

Bericht door nostalgia » 27 okt 2018 19:17

Die FAQ is Last updated 17th January 2018 en zal wel kloppen voor hun Canadese klanten
Dat veel buitenlandse radiomakers er bij kwamen is van de laatste 7/8 maanden en kwamen ze afgelopen July met die regeltjes zoals ik hierboven heb geplaatst.

Feivel

Bericht door Feivel » 27 okt 2018 20:04

Betekent dit alles dat TorontoCast illegaal is in Nederland?

WRSradio

Bericht door WRSradio » 27 okt 2018 20:13

hi , even voor de duidelijkheid ! code 22f is de type broadcast licentie in Canada voor Internet radio stations, SOCAN is het zelfde wat in belgie is SABAM en in nederland BUMA/STEMRA en SENA , deze organisaties werken internationaal samen , dus Canadese artiesten die in Nederland gedraait of gebruikt word krijg de betaling via Socan en SOCAN via BUMA/Stemra , SOCAN heeft aan BUMA/STEMRA in 2017 uitbetaald voor de Nederlandse artiesten 334.000 Dollar en in 2016 360.000 DOLLAR, zie link http://socanannualreport.ca/Annual-Report-2017.pdf , dus BUMA komt niets te kort!

nostalgia

Bericht door nostalgia » 27 okt 2018 20:25

Feivel schreef:
27 okt 2018 20:04
Betekent dit alles dat TorontoCast illegaal is in Nederland?
Je mag niet zeggen dat je een Nederlandse radio bent, je mag wel zeggen dat je een Canadese radio bent.
Je mag je aanmelden bij radio directories maar bij de vraag welk land moet je Canada opgeven.
Geen speler op je site, geen reclame, alles moet canadees lijken.
Eigenlijk heb je niks!!!!

density1

Bericht door density1 » 27 okt 2018 20:38

Maar een stream URL doorgeven op je eigen Nederlandse .nl domein mag wel en dus geen player?

Plaats reactie