Geen internetradiostation met Nederpop en kleinkunst?

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

dickster

Geen internetradiostation met Nederpop en kleinkunst?

Bericht door dickster » 09 jan 2016 18:30

Ik ben al jaren opzoek naar een radiostation wat aansluit bij een deel van mijn muzieksmaak: Nederpop en kleinkunst. Een paar jaar geleden was er Nederradio en daar was ik erg tevreden mee maar het zendt niet meer uit. Het enige alternatief is liedkunst.nl maar dat vertoond erg vaak storingen(dat er totaal andere muziek wordt uitgezonden) en de playlist is niet zo groot. Verder vind ik vooral zenders waar een behoorlijk deel van de playlist is gevuld met het levenslied, maar dat is mijn smaak niet. Mijn vraag: kijk ik misschien over een radiostation heen, wat niet zo vindbaar is via google? En als er helemaal geen zender met kleinkunst en nederpop meer is, wordt het dan geen tijd om deze op te richten?

optimod

Re: Geen internetradiostation met Nederpop en kleinkunst?

Bericht door optimod » 09 jan 2016 19:13

Zoek eens op Avro Puur, station uit de stal van KX Radio en samengesteld door Angelique Stein, oud VARA Hilversum 3 DJ.

dickster

Bericht door dickster » 09 jan 2016 19:44

Avro Puur is wel weer erg breedt: richt zich ook op wereldmuziek. Het verbaasd me echt dat er voor elk genre honderden stations zijn, maar voor dit genre praktisch niets.

Female RF

Bericht door Female RF » 10 jan 2016 14:25

Zo ben ik zelf al op zoek gegaan naar zenders waar ze non-stop hoorspelen uitzenden (mogen ook hele oude zijn), maar helaas. Ook dát lijkt er niet te zijn.

Lijkt me heerlijk om vlak voor het slapen gaan bij weg te dromen. Ik kan me herinneren dat ik dat op 10/11-jarige leeftijd (begin jaren 90) weleens deed, toen de publieke omroep dat nog vaak uit zond.

Free40 fan

Bericht door Free40 fan » 11 jan 2016 12:29

Op IndieXL wordt wel veel Nederlandse popmuziek gedraaid, hoewel dat niet zoveel oudere Nederpop is. Wel veel nieuwe Nederlandse pop, rock- en Indiemuziek en NederpopClassics van de afgelopen decennia. Maar Herman Brood, Supersister, Bettie Serveert, The Scene en Johan komen geregeld langs, om maar wat te noemen. Check http://www.indiexl.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

dickster

Bericht door dickster » 29 apr 2016 23:03

Als zo'n station er dus blijkbaar niet meer is: is er dan iemand die er voor voelt zoiets op te zetten? Want ik vind het toch wel echt iets wat ontbreekt, een station voor Nederpop.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 30 apr 2016 11:56

dickster schreef:Als zo'n station er dus blijkbaar niet meer is: is er dan iemand die er voor voelt zoiets op te zetten? Want ik vind het toch wel echt iets wat ontbreekt, een station voor Nederpop.
Dus omdat jij vind dat het ontbreekt moet iemand er een station voor opzetten? Is het eenidee om het zelf te doen? Je hebt in elk geval zelf een beeld van wat je vind dat er ontbreekt en blijkbaar is het er ook niet, dus zou best succesvol kunnen zijn.

hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore » 30 apr 2016 17:14

Nou ja je hebt Veronica Comedy Radio. Alleen de muziekkeuze is iets ruimer dan Nederpop, maar zoals ze hier zeggen: "Ne kleinigheid hoöl ie toch"!
Laat Ons Luisteren!

dickster

Bericht door dickster » 25 jun 2017 22:23

Is er inmiddels iets in de situatie verandert? Voor ozver ik kan nagaan is er nogaltijd geen radiozender die aandacht besteed aan nederpop en kleinkunst. Levensliedzenders zijn er overvloedig, 100%nl besteedt aandacht aan een heel smalle playlist Nederpop, waarop kleinkunst sowieso geen aandacht heeft, het is toch ernstig dat tussen al die duizenden internetradiostations er niet 1 is voor deze doelgroep?
Zelf zou ik er best aan willen bijdragen, maar ik bezit geen playlist die groot genoeg is, en heb ook geen kennis van de software waarmee je een format samenstelt en een stream opzet. Nogstees niemadn die zich geroepen voelt dit gat in de markt te vullen? Of mis ik een station wat er toevallig nu al wel is?

Echtwel

Bericht door Echtwel » 26 jun 2017 05:44

optimod schreef:
09 jan 2016 19:13
Zoek eens op Avro Puur, station uit de stal van KX Radio en samengesteld door Angelique Stein, oud VARA Hilversum 3 DJ.
Vpro 2voor 12 ?

Jan Ousewoud

Bericht door Jan Ousewoud » 20 sep 2017 21:23

dickster schreef:
25 jun 2017 22:23
Is er inmiddels iets in de situatie verandert? Voor ozver ik kan nagaan is er nogaltijd geen radiozender die aandacht besteed aan nederpop en kleinkunst. Levensliedzenders zijn er overvloedig, 100%nl besteedt aandacht aan een heel smalle playlist Nederpop, waarop kleinkunst sowieso geen aandacht heeft, het is toch ernstig dat tussen al die duizenden internetradiostations er niet 1 is voor deze doelgroep?
Zelf zou ik er best aan willen bijdragen, maar ik bezit geen playlist die groot genoeg is, en heb ook geen kennis van de software waarmee je een format samenstelt en een stream opzet. Nogstees niemadn die zich geroepen voelt dit gat in de markt te vullen? Of mis ik een station wat er toevallig nu al wel is?
Hallo, misschien is het niet dat, wat je zoekt, maar ik doe bij en lokale Duitse omroep (ben ook Duitser, dus sorry voor mijn slecht Nederlands) en programma met uitsluitend muziek afkomstig van Nederlandse bodem. Ook veel Nederpop, maar ook veel engestalig material, omdat er niet veel nieuwe nederlandstalig Pop is. Schlager of Levenslied of Piratenhits zijn helemaal niet mijn ding. Sinds kort heb ik ook mijn eigen webradio en ma t/m zaterdag tussen 10-11 en 18-19 uur alleen nederlandstalige muziek. Maar ook de playlist in de uuren omheen bevat nederlandstalig material en ik ben altijd blij, als ik goede nieuwe muziek van dit genre tegenkom.
De adres: laut.fm/studionl

Groetjes Jan

AnZoRadio

Bericht door AnZoRadio » 17 okt 2017 19:34

Misschien is Radio Veenendaal wel wat. Hier draaien ze Polderpop, nederpop, etc. www.radioveenendaal.nl
Met vriendelijke groet,
André

http://www.AnZoRadio.com

dickster

Bericht door dickster » 25 sep 2018 20:53

Nogsteeds is er op internet geen zender die zich wijdt aan nederpop en kleinkunst. artiesten als boudewijn de groot, ramses shaffy, de dijk, herman van veen..... maar zlefs artiesten als rob de nijs hoor je vrijwel nergens meer. is er nogsteeds geen zender die zich daarop richt, mar tegeljk het smartlappengenre links laat liggen?

jessica

Bericht door jessica » 26 sep 2018 01:09

Volgens mij bedoelde je een station als KX Culture.
https://web.archive.org/web/20120417040 ... ulture.nl/

WRSradio

Bericht door WRSradio » 26 okt 2018 19:38

Hou WRSradio (Wijk Radio Selwerd) uit Groningen maar in de gaten ! dit radio station loopt momenteel al 18 maanden nonstop 24/7 via USA/Canada International met licencie van SonyMusic en SOCAN , veel goud van oud en uiteraard ook veel Nederpop , vanaf 1 november ook live te beluisteren vanuit studio Selwerd in Groningen. de website komt binnenkort op wrsradio.com , en uiteraard via vele platforms en App's zoals Tunein, Streema en Radiogarden,
live online te beluisteren op wrsradio.nl ,wrsradio.eu , wrsradio.asia, wrsradio.online en radioselwerd.nl

Plaats reactie