Nieuwe online radiostations van Rob Stenders

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
optimod

Re: Nieuwe online radiostations van Rob Stenders

Bericht door optimod » 12 okt 2015 02:00

Alleen jammer dat 40up radio al weken niet is geupdate qua nieuws, hoor nog steeds een nieuwsbulentin van het Novum nieuws van weken geleden. Zoiezo lees ik maar weinig over deze zender terwijl ik als ik google toch zie dat het al maanden bestaat. Zou wat beter in de markt gezet moeten worden want dit station verdiend meer. Leuk format die oude album tracks, classic pop, rock blues en Americana.

Female RF

Bericht door Female RF » 12 okt 2015 05:32

Ik kwam pas door deze thread achter het bestaan van die zenders. Bestaat Kx Classics 80's & 90's (cq. The Edge) ook al zo lang? Zo ja, dan is het vrij onoplettend dat de link pas zo kort geleden gecorrigeerd werd.

De naam mag op de site ook wel in z'n daadwerkelijke naam (die ik in de jingles hoor) gewijzigd worden.

optimod

Bericht door optimod » 28 jan 2016 00:38

Mart Smeets, Jan Donkers, Vincent van Engelen (van de KRO vroeger), Leo van der Goot, Harry de Winter, Johan Derksen en Rob Stenders gaan programma's maken voor 40up Radio van Harry de Winter. Was zojuist te horen bij Jinek waar Mart Smeets te gast was. Wordt leuk! Hopelijk wordt dit station ook weer wat populairder want het is nog wat 'onder de radar' allemaal. Vanaf 1 maart gaat het los.

ReneG

Bericht door ReneG » 29 jan 2016 21:59

Dat gaat allemaal op internet gebeuren. http://tunein.com/radio/40UP-Radio-s242106/

Zeker onder de radar.

Dit gaat 'm niet worden, we weten het allemaal. Als je je oriënteert op het internet pak dan de hele wereld mee.

"Harry de Winter en ik hadden het al jaren over het ontbreken van een zender met de 'betere' pop, blues, rock en soul. Waar ook ruim baan is voor albumtracks. We zijn er dan maar eens aan begonnen."

Klinkt positief!

Internetradio is heel anders dan een programma maken op een landelijke FM zender.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 29 jan 2016 22:03

Ik heb het nu 3 keer gelezen maar begrijp werkelijk niet wat je zegt. Stenders heeft al jaren kx radio, toch een aardig goed lopend station (al heeft het vast geen tienduizenden luisteraars), maar denk dat hij dus prima weet waar hij aan begint.

ReneG

Bericht door ReneG » 30 jan 2016 21:58

Als jij niet begrijpt wat ik bedoel leven wij in andere werelden.

NL georiënteerd internetradio heeft maar een potentieel publiek dat veel minder is als je wereldwijd denkt. En je weet vast hoe dichtbevolkt dat gebied is. Het maakt niet uit dat Stenders een naam heeft en een goede DJ is.

Mart Smeets op een stream die minder dan 10K luisteraars gaat treffen? Dat gaat ie 3 maanden doen en dan stopt ie. Hooguit 6 maanden. Kijk eens naar de stream van Ferry Maat - Soulshowradio. Leuk in het begin en na 2 maanden nog steeds. Na 6 maanden is het spelletje wel gespeeld. En ik heb Ferry en Rob erg hoog zitten.

Je mag het 3 keer lezen.

optimod

Bericht door optimod » 31 jan 2016 00:06

Alles zal vallen of staan met de promotie van dit nieuwe project. De 'BN'ers' kunnen hun platform gebruiken waar ze al op opereren, met name TV, gebruiken voor promotie. Mart Smeets deed dit al bij Jinek, maar meer tussen neus en lippen door. Er is ook verder nog weinig bekend over het station, dat het 40up Radio heet en dat het al een bestaande stream is, maar verder niets. Maar ik kan me zo voorstellen dat er tegen 1 maart wel wat meer promotie voor gemaakt gaat worden, laat dat maar aan Harry de Winter/Stenders over.

jessica

Bericht door jessica » 04 mar 2016 09:57

Na lang wachten gaat het dan toch gebeuren op maandag 6 maart wordt KX radio landelijk te beluisteren via DAB+
http://kxradio.3fm.nl/nieuws/detail/221 ... dag-op-dab

optimod

Bericht door optimod » 04 mar 2016 11:08

Dat was te verwachten. Ben meer benieuwd naar wanneer 40up Radio van start gaat met hun programma's met Mart Smeets en cs.

jessica

Bericht door jessica » 04 mar 2016 12:38

Het programma van Vincent van Engelen (vroeger KRO) is in ieder geval al te beluisteren op 40up Radio. Misschien ook al wel andere programma's. Er ontbreekt een goed overzicht van hun programmering. Vincent van Engelen is er in ieder geval iedere vrijdagavond van 22 - 24 uur. Maar die informatie komt van zijn eigen facebook en niet uit een programmering van 40Up Radio. Goede website zou geen overbodige luxe zijn bij dit station.

optimod

Bericht door optimod » 04 mar 2016 13:43

Via social media zijn ze ook niet te vinden. Er is een Twitter account maar daar is nog niet op gepost.

optimod

Bericht door optimod » 21 mar 2016 17:36

FreakOlympics Radio is inmiddels ook van start gegaan: http://178.19.116.3:8063/freak_aac Bron: robstenders.nl

optimod

Bericht door optimod » 21 mar 2016 21:02

Mmm, het is gewoon dezelfde output als KX Classics. Niets nieuws dus...

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 02 aug 2016 22:15

optimod schreef:FreakOlympics Radio is inmiddels ook van start gegaan: http://178.19.116.3:8063/freak_aac Bron: robstenders.nl
Inmiddels wel :D

Random afleveringen van Freakolympics. Aangekondigd afgelopen vrijdag in OneNightStenders.

Female RF

Bericht door Female RF » 24 aug 2016 05:01

De stream staat helaas absurd zachtjes.

Als je hem op een internetradio onder een voorkeuzetoets op slaat, en een beetje zapt tussen al die zenders die je vast gelegd hebt, merk je het grote verschil.

Natuurlijk kan ik m'n radio harder zetten. Maar als ik na Freakolympics naar een andere zender wil luisteren, en ik vergeet het volume weer terug te schroeven, schrik ik me dood.

M'n goedbedoelde tweet richting Rob, waarin ik dit aangaf, kreeg helaas geen antwoord.

Plaats reactie