Streamen met Simplecast in eigen netwerk?

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Studio 11

Streamen met Simplecast in eigen netwerk?

Bericht door Studio 11 »

Is het mogelijk om met Simplecast te streamen vanaf mijn Stream-PC over het LAN zodat ik als test kan luisteren met mijn laptop en telefoon op de WiFi in huis?

Even ter verduidelijking:
De studio staat achter in de tuin, vanaf daar streamen op LAN.
In huis staat mijn laptop met een kabeltje naar de receiver in huis.
Alles zit aangesloten op dezelfde router.

Mvg: Studio 11
tspronsen

Re: Streamen met Simplecast in eigen netwerk?

Bericht door tspronsen »

Studio 11 schreef:Is het mogelijk om met Simplecast te streamen vanaf mijn Stream-PC over het LAN zodat ik als test kan luisteren met mijn laptop en telefoon op de WiFi in huis?
Gewoon Shoutcast of Icecast op één van je PC's installeren. Als je Simplecast daar naar toe laat streamen dan kun je je telefoon of laptop daarmee verbinding laten maken zodat je hoort wat er in je studio gebeurd. Zolang je Shoutcast/Icecast server niet van internet te benaderen (beluisteren) is hoef je je ook geen zorgen te maken dat Buma/Stemra ineens bij je op de stoep staan.
Studio 11

Bericht door Studio 11 »

Op mijn stream pc staat al simplecast. Dit word af en toe nog gebruikt om echt te streamen via een bestaande internetradio.

Dus als ik het goed begrijp moet ik op de streampc een shoutcast server erbij op zetten en daar naar toe streamen?
En dan kan ik dus luisteren via 192.168.0.1:8000 ofzo?
djvinnieman

Bericht door djvinnieman »

Gewoon je bestaande simplecast en het ipadres van je stream pc gebruiken.
Meestal 192.168. etc etc dan je poort erachter bijvoorbeeld :8080
Deze handmatig invoeren in je mediaplayer dmv add url

Je interne stream is dan gewoon binnen je netwerk te horen.
Je hoeft dan niet nog een shoutcast server aan te maken.

Het internet station waar je naar toe stuurt heeft waarschijnlijk bepaalde tijden ingesteld wanneer ze jou stream doorsturen, dus je hoeft niet bang te zijn dat je op hun station te horen bent.

Wil je dit niet laten horen aan de buitenwereld gewoon poort dichtzetten op je router of even een nieuwe stream profiel aanmaken in simple cast met een ander poortnummer bijv. 8040 or whatever.
Vinnieman...what else?
Studio 11

Bericht door Studio 11 »

Oke. Dat zal ik dan eerst eens gaan proberen. Bedankt voor de info!
SiriusRadio

Bericht door SiriusRadio »

Ik ga dit ook proberen, toch heb ik nog een vraag.
Ik ben redelijk veel onderweg en luister dan graag naar mijn eigen stream via internet. Maar omdat ik de stream niet wil delen omdat ik geen sena, buma etc wil betalen zoek ik naar een goede oplossing. Wie?
tspronsen

Bericht door tspronsen »

SiriusRadio schreef:Maar omdat ik de stream niet wil delen omdat ik geen sena, buma etc wil betalen zoek ik naar een goede oplossing. Wie?
Je kunt toch een wachtwoord op je stream zetten? Zonder wachtwoord kun je niet luisteren en is het geen publieke stream.
Laatst gewijzigd door tspronsen op 19 apr 2015 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Oliebol

Bericht door Oliebol »

Ik gebruik zelf hiervoor een VPN server die op mijn NAS draait. Hierdoor kan ik met mijn smartphone naar mijn eigen stream luisteren.
Hierdoor stem je dus af op je 192.168.x.x LAN-adres zonder dat deze rechtstreeks benaderbaar is.
Aan de andere kant: hoe groot is de kans dat BUMA/STEMRA jouw stream 'ontdekt' als je hier geen reclame voor maakt?
SiriusRadio

Het guys, de stream staat achter een wachtwoord, maar in de algemene bepalingen staat geschreven dat zij melding maken van de stream en dat jezelf verplicht bent om alles mbt tot buma en Sena af te handelen. Verder staat er ook ergens vermeld dat men op deze manier wild piraterij wil voorkomen. Dat is de eigenlijk reden.
Je weet het dus niet.
Het is misschien ver gezocht maar het is beter voorkomen dan genezen lijkt me.
Kort nog een vraag, hoe werkt zo'n vpn omgeving en kan ik van met elke willekeurige iPad, Android of pc mijn muziek afluisteren?

Thxs
Will
Oliebol

Bericht door Oliebol »

Met een VPN kun je een 'tunnelverbinding' opzetten met je LAN. Hiermee laat je waar ter wereld ook je device 'denken' verbonden te zijn met je locale 192.168.x.x IP adres.
Op je smartphone, ipad of wat ook verbind je onder instellingen met VPN.
Op de meeste NAS-sen is zo'n VPN server standaard aanwezig. Anders even Googlen op openVPN bijvoorbeeld.
Overigens, als je de optie van vinnieman gebruikt heb je toch niets te maken met gebruikersvoorwaarden?
Echtwel

Bericht door Echtwel »

SiriusRadio schreef:Ik ga dit ook proberen, toch heb ik nog een vraag.
Ik ben redelijk veel onderweg en luister dan graag naar mijn eigen stream via internet. Maar omdat ik de stream niet wil delen omdat ik geen sena, buma etc wil betalen zoek ik naar een goede oplossing. Wie?
Spotify?
tspronsen

Bericht door tspronsen »

SiriusRadio schreef:Het guys, de stream staat achter een wachtwoord, maar in de algemene bepalingen staat geschreven dat zij melding maken van de stream en dat jezelf verplicht bent om alles mbt tot buma en Sena af te handelen.
In welke algemene bepalingen staat dat?
SiriusRadio

tspronsen schreef:
SiriusRadio schreef:Het guys, de stream staat achter een wachtwoord, maar in de algemene bepalingen staat geschreven dat zij melding maken van de stream en dat jezelf verplicht bent om alles mbt tot buma en Sena af te handelen.
In welke algemene bepalingen staat dat?
Ik heb dat ergens gelezen, weet alleen nier meer waar. Was iets in de voorwaarden, vindt het nu niet zo snel.
Gebruik de 24 stream.
SiriusRadio

Echtwel schreef:
SiriusRadio schreef:Ik ga dit ook proberen, toch heb ik nog een vraag.
Spotify?
Die had ik over het hoofd gezien, nee Echtniet.
Plaats reactie