alternatief radionomy

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

elroy127

alternatief radionomy

Bericht door elroy127 »

Hallo,
Bestaat er een alternatief voor radionomy.

Gr Elroy

alex de groot

Re: alternatief radionomy

Bericht door alex de groot »

Ja die bestaat. Namelijk zelf radio maken.

marckxz

Bericht door marckxz »

Er is/was nog een aanbieder, waarbij je eveneens uit een platenbibliotheek een format kon samenstellen, doch geen eigen playlists. Geen idee of die nog bestaat. Kan even niet op de naam komen... En een echt evenwaardig alternatief is er dus niet.
Wil je enkel gratis streamen, kan je terecht bij listen2myradio.com.

Waggel

Bericht door Waggel »

Kijk hier eens naar : http://freestreamhosting.org/features

Of voordelig betaald met prima service : http://www.digiplay.nl

jessica

Bericht door jessica »

Ik denk dat er bedoeld wordt dat de rechten van muziek ook betaald worden. Vroeger deed live365 dat nu radionomy. Een andere weet ik zo niet.

jornbijen

Bericht door jornbijen »

Na mijn weten is er geen alternatief voor Radionomy.
Wel was er iet als 'LautFM' die dit volgens mij ook deed, dit is een duitse provider.
Hoe dit zit weet ik niet precies, je zou eens een kijkje kunnen nemen :)

RMF

Bericht door RMF »

Bij Laut.FM kun je sinds een tijdje ook live streamen, maar beperkt. Tenminste, als ik dit Duitse forum goed begrijp. Helemaal legaal is het alleen niet volgens mij, aangezien Laut.FM alleen overeenkomsten heeft met de Duitse auteursrechtenorganisaties. Het beste alternatief blijft natuurlijk zelf een streampje de lucht in slingeren.

jessica

Bericht door jessica »

Ja inderdaad Laut.fm lijkt wel een beetje op radionomy. Maar vooral voor de Duitse markt. Ook met Duitse commercials 4x per uur. Radionomy maar 2x per uur.
En de rest van de wereld zit volgens mij niet op Duitse commercials te wachten. En met internetradio is de hele wereld toch je markt. Dan is Engels wel wat beter. Maar ja het is een alternatief. Dat wel.

jessica

Bericht door jessica »

Is Laut.fm het enige initiatief nog dat de rechten van muziek betaald? Of zijn er nog anderen nu Radionomy per 1-1-2020 gaat stoppen?

density1

Bericht door density1 »

Het nadeel van Radionomy vond ik toch het uitzendsysteem waar je teveel aan moest doen om het een beetje te laten klinken. Je files vooraf processen want die beperkte 'compressor' die er in het systeem zit gaf te weinig effect waardoor het erg kaal en vlak klonk. Ook de doorstarts zijn niet mooi, die kun je pas mooi krijgen als je alle files opnieuw behandeld en in en outro knipt. En daarbij te pas en te onpas van die standaard fillers. Daar is niet naar te luisteren voor een luisteraar.
Je kunt dan beter inderdaad een betaalde dienst nemen met een Auto DJ functie en met de mogelijkheid om processing op je stream te zetten. Of een Auto DJ met processing nemen, maar weet niet of dit bestaat?

Feivel

Bericht door Feivel »

Het bestaat wel, en het heet TorontoCast. Maar dan heb je alleen de rechten om uit te zenden voor ‘de goede Nederlandstalige community in Canada’. Je mag dus niet richten op Nederland of België. Je mag geen adres o.i.d online zetten, geen links naar niet-Canadese bedrijven, geen reclame voor niet-Canadese bedrijven op de radio.

Het best koop je een .ca-domein, begin je je site in het Engels, heb je alleen Engelse jingles, draai je alleen muziek in het Engels en je voorkomt iedere schijn dat je eigenlijk Nederlands of Belgisch bent.

Waarom zou je ook niet uitzenden voor Canada? Als je naar de reikwijdte kijkt, is dat nog best leuk :).

density1

Bericht door density1 »

Maar hoe is dat technisch geregeld. Is die Auto DJ functie daar met processing of je moet net als bij Radionomy je files zelf behandelen zodat het nog een beetje klinkt?

Feivel

Bericht door Feivel »

density1 schreef:
23 nov 2019 15:53
Maar hoe is dat technisch geregeld. Is die Auto DJ functie daar met processing of je moet net als bij Radionomy je files zelf behandelen zodat het nog een beetje klinkt?
Bij TC wordt EverestCast of Centova gebruikt voor de AutoDJ. Volgens mij zit daar geen processing in. Maar waarom AutoDJ gebruiken? Klinkt live met goede automatisering niet veel beter?

density1

Bericht door density1 »

Dat is jammer, maar bij Radionomy was het voor users zonder eigen automatisering juist een uitkomst een Auto DJ functie, maar ja als hier ook al geen processing op zit dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk.

remco_k

Bericht door remco_k »

alex de groot schreef:
02 feb 2014 21:28
Ja die bestaat. Namelijk zelf radio maken.
5,5 jaar geleden gepost en nog steeds zo waar als een koe. :D
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.

Plaats reactie