Wat vinden jullie van habbo radio?

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

RMF

Re: Wat vinden jullie van habbo radio?

Bericht door RMF » 07 jul 2011 18:22

alex.. schreef:Voor internet heb je geen 100 euro microfoon nodig, maar voor 25 euro heb je een prima microfoon.
Is ook weer waar, ik overdreef een beetje.

Jelle

Bericht door Jelle » 08 jul 2011 09:11

Is het dan zo erg om een beetje te investeren in je hobby? Als je gaat paardrijden besteed je honderden euro's aan kleding, ga je bij de schietvereniging dan betaal je duizenden euro's aan wapens en munitie. En hier is €100,- (en nu zelfs €25,-) een probleem?

RMF

Bericht door RMF » 08 jul 2011 10:47

Ja klopt. Die 25 euro is het wel waard. Ik ben om, ik ga kijken voor een goeie microfoon :D

Jiradio

Bericht door Jiradio » 15 sep 2011 19:40

Even weer een lijstje met habbo radio's die inmiddels weer zijn verdwenen:
http://www.habbocube.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.habbofeeling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.habbotop.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.letshabbo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Jiradio

Bericht door Jiradio » 18 mar 2012 17:38

Tom van der Weerd schreef:Toevallig doe ik al lang aan Habbo radio's. Op dit moment ben ik vaak te horen op Habbochannel, en ik vind dat wij het aardig professioneel hebben. Zo maak ik ook de jinglepakketten die erg netjes klinken, al zeg ik zelf. Er zijn nog wel een aantal mensen bij die zoals Wissewasje al zei alleen maar dingen roepen als: "we gaan nu naar kamer x", ''roep je vrienden'' en meer van dat soort onzinnige dingen.
Het spel Habbo vind ik niet leuk, maar de radio wel. Het is gezellig en je hebt goed contact met de luisteraar. Ik probeer het altijd professioneel te laten klinken, wat collega's helaas nog wel eens laten vallen.
Wat ik nu hoor na Skrillex: 2 jingles (1 beatsweep en daarna 1 social media promo) met een stilte er tussen en daarna een DJ die afkondigt: Jaaaaaa, je hoorde een jingle van Radio Habbochannel.nl en skrillex. Zometeen de top 3 en daarna ben ik gestopt met aandachtig luisteren, het ging over iets oninteressants.

Niveau is bedroevend in ieder geval.

Edit:

Ik hoor nu precies dezelfde jingle weer en daarna nog een jingle weer met daarna een bedje...

Bfm

Bericht door Bfm » 19 mar 2012 16:19

Geldt niet alleen voor habbo hoor, 4/5 internetstations voor jongeren is bedroefd kwa niveau. Dat komt meestal omdat ze niet voorbereiden, het op het laatste moment pas doen of zelfs tijdens de show als ze on-air zijn en je hoort dan vaak dinen als: 'ja, ik weet nog niet wat we vanavond gaan doen, maar het wordt in iedergeval leuk". Of: 'Het zijn de beste en lekkerste hits met nu....'. En zo doorgaan de hele show lang.

Wissewasje

Bericht door Wissewasje » 20 mar 2012 11:53

Jiradio schreef:Even weer een lijstje met habbo radio's die inmiddels weer zijn verdwenen:
http://www.habbocube.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.habbofeeling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.habbotop.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.letshabbo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Snelle check een paar maanden later: Inmiddels is de helft daarvan alweer offline.

Bfm

Bericht door Bfm » 20 mar 2012 14:32

Tuurlijk, het zijn allemaal 11+ jarige die niks af weten of schijt hebben aan de muziekrechten of geen geld hebben.

Jiradio

Bericht door Jiradio » 26 mar 2012 09:23

Bfm schreef:Tuurlijk, het zijn allemaal 11+ jarige die niks af weten of schijt hebben aan de muziekrechten of geen geld hebben.
En wel met mooie Sena logotjes op de site :-))

Bfm

Bericht door Bfm » 26 mar 2012 16:51

Jiradio schreef:
Bfm schreef:Tuurlijk, het zijn allemaal 11+ jarige die niks af weten of schijt hebben aan de muziekrechten of geen geld hebben.
En wel met mooie Sena logotjes op de site :-))
Inderdaad, alsof Sena dat niet checkt.

ghust

Bericht door ghust » 12 mar 2014 20:20

Zo'n 2 jaar later, maar toch leuk om op te reageren.

Ik ben zelf eigenaar van Habbochannel.nl en de meeste dingen die hier boven staan zijn helemaal waar. Presentatie, voorbereiding en juiste kwaliteit zijn ver te zoeken, maar wat wil je met een gemiddelde leeftijd van 15 jaar. Talent is ver te zoeken. Ik probeer ze nog aardig wat bij te leren op gebruik van jingles, presentatie, fillers, backsells etc. maar het zit erin, of niet.

Wij zijn in ieder geval wel legaal en betalen netjes de muziek rechten.

RMF

Bericht door RMF » 12 mar 2014 23:06

ghust schreef:Zo'n 2 jaar later, maar toch leuk om op te reageren.

Ik ben zelf eigenaar van Habbochannel.nl en de meeste dingen die hier boven staan zijn helemaal waar. Presentatie, voorbereiding en juiste kwaliteit zijn ver te zoeken, maar wat wil je met een gemiddelde leeftijd van 15 jaar. Talent is ver te zoeken. Ik probeer ze nog aardig wat bij te leren op gebruik van jingles, presentatie, fillers, backsells etc. maar het zit erin, of niet.
Precies wat je zegt. Ik merk dat ook een beetje bij de internetzender waar ik sinds een jaar een beetje aanklooi, overigens geen Habboradio. Wij zitten wel met ongeveer dezelfde leeftijdscategorie. Bij ons zitten inderdaad mensen uit beide categorieën: "dat-gaat-'m-echt-niet-worden" en "daar-zit-misschien-nog-wel-wat-in". Je ziet dat vaak ook in de opstelling. Sommigen zijn echte radiofreaks in hart en nieren en die staan ervoor open om te leren. Anderen zien het vooral als een hobby erbij, zoals je ook wekelijks naar de voetbalclub, de muziekvereniging etc. gaat. In die laatste groep is de motivatie vaak ook iets minder. Naar mijn idee komen die baggerpresentaties verder, naast "talent hebben" of niet, ook een beetje door het veelvuldig gebruik van SAM Broadcaster en de vaak gebrekkige kennis van dat programma. Dat is dan vaak weer een gevolg van weinig zin hebben in zelf dingen onderzoeken. Als het werkt werkt het, vinden ze blijkbaar. Bij ons (en ongetwijfeld ook bij Habboradio's) komen vaak mensen binnen met nul ervaring en kennis. Die worden bij ons meestal begeleid bij het installeren van en het zetten van de eerste stappen met de streamsoftware, wat vaak helaas SAM is. Als door de genoemde echte freaks eenmaal de overstap is gemaakt naar een mengpaneel en andere software, meestal Freeplayer, zie je dat dat de kwaliteit van de programma's meestal ten goede komt. Wat dat betreft heb ik persoonlijk denk ik het voordeel dat ik eerst een jaar zelf met een streampje heb gerommeld, waardoor ik alles zelf heb moeten uitzoeken. Samen met een paar anderen fungeer ik tegenwoordig als een soort "technische hulp", voor als iemand weer eens problemen heeft met zijn software. Vaak zijn dat kleine dingen die ze vanwege hun basale kennis van de software gemakkelijk over het hoofd zien en de problemen zijn meestal met één druk op de knop op te lossen. Om maar eens aan te geven hoe gemotiveerd sommigen zijn :D

Trouwens, komisch om mijn reactie van twee jaar geleden terug te lezen. Blijkbaar was ik toen nogal cynisch tegenover het gebruik van een dure microfoon op een internetzender. Inmiddels ben ik echter de trotse bezitter van een Rode Broadcaster, mét voiceprocessor! -bier -bier

Garbera

Bericht door Garbera » 13 mar 2014 10:39

ghust schreef:Zo'n 2 jaar later, maar toch leuk om op te reageren.

Wij zijn in ieder geval wel legaal en betalen netjes de muziek rechten.
Wat grappig om hier een reactie van jou tegen te komen ;)

Ik zelf werk bij een andere habbo radio, habbostream en kan me eigenlijk wel vinden in wat Ghust zegt. Het grootste gedeelte van de DJ's vindt het heel erg leuk om interatie te hebben met de luisteraar en toffe liedjes te draaien, maar de kwaliteit van de presentatie en vooral voorbereiding blijft een heel groot punt van aandacht, laat staan het goede gebruik maken van de beschikbare vormgeving.

En ach, soms maak ik me er wel eens druk om, maar het is wel de charme van het medium habbo radio's: iedereen die ook maar enigszins aanleg heeft om te lullen kan radio maken - en dat is tof. Sommige zie je echt opklimmen en steeds professioneler worden, sommige haken af en sommige zullen nooit verder komen dan het oplezen van de binnenkomende berichten en het weggeven van een prijs, en dat is ook wel de charme: de toegankelijkheid.

ColinC

Bericht door ColinC » 27 jun 2014 21:08

Habbo.. God, bestaat dat nog?

RodaJC2000

Bericht door RodaJC2000 » 31 jan 2019 17:30

Om er 5 jaar later nog even op terug te komen:

Intussen zijn er erg veel Habbo radio's weg en wel sommige nieuwe bij gekomen. Alleen ik merk nu wel dat de presentaties en dergelijke beter worden dan vroeger. Ik ben zelf nu zo'n 4 maanden DJ op zo'n radio en ik merk wel dat de meesten er feestjes van maken. Alleen soms merk ik wel nog zoals vroeger dat sommigen daarin saai zijn.

Maar om er even op terug te komen. Het verschil met toen is er wel :)

Plaats reactie