Wat vinden jullie van habbo radio?

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Jiradio

Wat vinden jullie van habbo radio?

Bericht door Jiradio » 28 jun 2011 19:34

Ik hoor vaak negatieve verhalen over habbo-radio's op verschillende fora. Dus hierbij de vraag, wat vinden jullie van habboradio?

Zwarte IJsbeer

Re: Wat vinden jullie van habbo radio?

Bericht door Zwarte IJsbeer » 28 jun 2011 19:53

Habboradio? Ik zit toch allang in de radioscene maar dit heb ik ff gemist geloof ik. Ken je dat ff wat nader uitmekaar drukken?
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

Jiradio

Bericht door Jiradio » 28 jun 2011 20:36

Het Nederlandse Habbo Hotel, een online tienercommunity waar tieners met elkaar via een spel kunnen chatten, had zo'n twee jaar een eigen radiostation dat via het internet te beluisteren was. Op Habbo Radio draaiden verschillende Habbo's en Habbo-staffleden, en op de officiële fansite konden mensen die daar lid van zijn, de Habbo's, verzoekjes doen die mogelijk gedraaid werden door de DJ. De radio was te vinden op de site Habbohut.nl. De dj's van Habbo Radio waren regelmatig in het Habbo Hotel te vinden, herkenbaar aan hun DJ Badge.

Op dit moment heeft Habbo niet zijn eigen radiostation maar zijn er wel een aantal fansites die een eigen habboradio hebben. Een greep uit velen:

http://www.habbochannel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goldenhabbos.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.habbostream.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.habbofeeling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.letshabbo.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en nog veel en veel meer.

Oke, en nu weer verder discussieren :)

Wissewasje

Bericht door Wissewasje » 29 jun 2011 00:22

Vaak slecht uitgevoerd, weinig inhoudelijk "we gaan nu naar kamer x" en vaak niet om aan te horen op gebied van geluidskwaliteit :eek:

Maar wat wil je; het zijn veelal kinderen die een beetje aankutten.

RMF

Bericht door RMF » 29 jun 2011 11:10

Ik vind het een beetje te simpel. Ben het volkomen eens met mijn voorganger en ik vind daarbij ook nog dat Habboradio een beetje is achterhaald. Moet je eens kijken, er bestaan er waarschijnlijk honderden van. En bovendien moet je zelf Habbo spelen als je de radio een beetje wil begrijpen. Ik vraag me trouwens af of de habboradio's, die wel mooie Sena-logootjes op de website hebben staan, de muziekrechten wel echt betalen :smile:

Jiradio

Bericht door Jiradio » 29 jun 2011 13:39

Vaak doen ze dat via RadioNomy o.i.d.

Ook is het echt komen en gaan. Er zijn een paar goede, habbotop, habbochannel e.d. maar er zitten ook een paar tussen die na 2 weken weer offline gaan met de reden: "Ja, we hebben geen geld voor muziekrechten". Dat kon ik ze vooraf ook wel zeggen

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer » 29 jun 2011 18:53

Het is dus net zoals met heel veel andere internetstations. Continuïteit is heel ver te zoeken.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

Appie Happie

Bericht door Appie Happie » 29 jun 2011 19:11

baggerzooi -kots

Jiradio

Bericht door Jiradio » 30 jun 2011 09:51

Maar opzich is het toch wel mooi om kinderen in aanraking zien komen met radio.

Wat wel een dik minpunt is, is dat ze steeds eerst muziek draaien van 128 kb/s en dan opeens van 320 kb/s en ze op verschillende bitrates gaan streamen. Elke DJ een andere. Dan slaat mijn winamp op hol :O.

Tom van der Weerd

Bericht door Tom van der Weerd » 06 jul 2011 23:37

Toevallig doe ik al lang aan Habbo radio's. Op dit moment ben ik vaak te horen op Habbochannel, en ik vind dat wij het aardig professioneel hebben. Zo maak ik ook de jinglepakketten die erg netjes klinken, al zeg ik zelf. Er zijn nog wel een aantal mensen bij die zoals Wissewasje al zei alleen maar dingen roepen als: "we gaan nu naar kamer x", ''roep je vrienden'' en meer van dat soort onzinnige dingen.
Het spel Habbo vind ik niet leuk, maar de radio wel. Het is gezellig en je hebt goed contact met de luisteraar. Ik probeer het altijd professioneel te laten klinken, wat collega's helaas nog wel eens laten vallen.

alex..

Bericht door alex.. » 07 jul 2011 02:21

Tom van der Weerd schreef:Op dit moment ben ik vaak te horen op Habbochannel, en ik vind dat wij het aardig professioneel hebben. Zo maak ik ook de jinglepakketten die erg netjes klinken, al zeg ik zelf.
Maar sommige DJ's zijn zo bizar slecht qua muziek uitzoeken, iets zeggen of een goede microfoon kopen.
Voorbereiding bestaat voor de meeste niet, die zeggen dat ze een uur willen draaien en zoeken tijdens het draaien hun muziek nog uit, maar dan is het wel even stil op de radio...

Ooit had habbo zelf een radio waarbij ze 'de grootste talenten' van andere station's weg haalde die wel een goede mic en een wat strakkere presentatie hadden, maar waarom dat weg is, waarschijnlijk ook geld.

Tom van der Weerd

Bericht door Tom van der Weerd » 07 jul 2011 11:23

Klopt, zij vinden het gewoon leuk om een beetje dom te kletsen op de radio, en er af en toe eens ''een plaat ingooien'' zoals ze zelf zeggen. De andere groep is de groep die het professioneel wil laten klinken en een goede microfoon en goede presentatie heeft.

RMF

Bericht door RMF » 07 jul 2011 17:11

Tom van der Weerd schreef:Het spel Habbo vind ik niet leuk, maar de radio wel.
Zonder Habbo kun je toch geen habboradio maken? Of ben jij iemand die wel habbo heeft maar die er nooit iets mee doet?

En even over die microfoon... Wordt hiermee een condensator van x honderd euro bedoeld? Als dat het geval is snap ik wel waar het probleem ligt. Ikzelf maak nu enkele maanden internetradio (overigens los van habbo) en ik heb er sterk aan zitten denken om een condensator aan te schaffen. Maar ik ben nu 14 jaar en van plan om over een (paar) jaar bij de lokale wat te gaan proberen. Dan krijg ik waarschijnlijk minder tijd voor mijn internetstation en moet ik het waarschijnlijk geheel offline halen. Dan kun je je als jonge (habbo)dj de volgende vraag stellen: is het qua kosten wel rendabel om zo'n microfoon te kopen? Want je blijft niet de rest van je leven bij de habboradio. Dan kun je 3 kanten op:

1. Je kunt, net zoals ik, gaan kijken of je bij de lokale omroep terecht kunt

2. Je kunt ermee stoppen en met een aanhoudende drang voor radio maken thuis gaan zitten en niks doen

3. Je kunt tot de conclusie komen dat radio tóch niet je ding is en het voorgoed aan de wilgen hangen

Daar zit je dan met je dure microfoon :D

Of denk ik nu verkeerd en moet ik toch maar eens gaan kijken voor een mooie micro en mezelf voor m'n kop slaan voor mijn stomme denkwijze?
Laatst gewijzigd door RMF op 07 jul 2011 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom van der Weerd

Bericht door Tom van der Weerd » 07 jul 2011 17:38

Leuk dat je dat zegt, ik ben inderdaad iemand die wel habbo heeft maar er nooit iets mee doet, behalve als ik op de radio te horen ben, dan ga ik wel even in een kamer staan.

Ik blijf zeker niet heel lang bij habboradio, daarom heb ik nu ook een eigen internetstation en ben ik inmiddels ook te horen op de lokale omroep. Op zich heeft habbo radio mij wel geholpen, ik had al een aardige tijd ervaring toen ik bij de lokale omroep aanklopte, waar ik een tijdje techniek deed bij verschillende programma's en inmiddels zelf een programma presenteer.

Ik blijf nog habboradio doen puur om de gezelligheid en omdat ik mezelf wil trainen in het radio maken. Dan kan habboradio leuk zijn :D

alex..

Bericht door alex.. » 07 jul 2011 17:50

Voor internet heb je geen 100 euro microfoon nodig, maar voor 25 euro heb je een prima microfoon.

Plaats reactie