Zararadio

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
DeanScholte

Zararadio

Bericht door DeanScholte »

Dag iedereen!

Ik heb een vraag wat betreft ZaraRadio, weet dat er een betaalde versie van het programma is en een gratis versie. Ik heb begrepen van iemand uit mijn netwerk dat hij Zararadio gebruikt door middel van een kastje, hij gebruikt de Behringer DX 2000 usb. Maar het probleem is dus dat ik niet weet of hij de betaalde versie gebruikt of de gratis. En mijn vraag is nu kan Zararadio de gratis versie met MDI commando’s overweg, zodat je de koppeling kan maken met het mengpaneel en de pc doormidden van tulp,

Als iemand er verstand van heeft hoor ik graag een antwoord,

Alvast bedankt,

Dean
Badeendje

Re: Zararadio

Bericht door Badeendje »

https://www.zarastudio.es/studio_compare.php -> Antwoord is nee, je hebt de betaalde versie nodig.
Kwak kwak!
DeanScholte

Badeendje schreef: 23 feb 2021 13:16 https://www.zarastudio.es/studio_compare.php -> Antwoord is nee, je hebt de betaalde versie nodig.

Man man man... helemaal een mengpaneel aangeschaft en dan ook nog dit kut bericht. Naja tis niet anders, weet jij toevallig ook of de mdi commando’s werken met de gratis versie van RadioDj?

Verder daar nog een opmerkingen over de Mysql community wil niet opstarten en als ik RadioDj download en gegevens invoer is het niet juist. Lijkt me dat ik iets verkeerd doe dan..
nostalgia

Bericht door nostalgia »

Probeer het eens met finalplayer, gratis Nederlandstalig en geen Mysql nodig.
http://jukebox.6letters.nl/
DeanScholte

Dankjewel Nostalgia,

Ik ga even kijken of die mdi commando`s ondersteunt. Ik hoop van wel maar ja het antwoord zal wel weer nee zijn want heb ontdekt dat bij veel gratis versies dit er niet in zit, maar ja het is niet anders...
DeanScholte

Nee lijkt niet te werken... helaas... wil het liefst eigenlijk wel RadioDj maar wil wel van dit strontirritante probleem afkomen eigenlijk...
Feivel

Bericht door Feivel »

Probeer het eens met MariaDB en RadioDJ in plaats van MySQL. Werkt bij veel gebruikers beter en stabieler.

Ik weet nu al dat vraag 2 wordt: ‘Hoe stel ik dan MIDI’ in? Daar heb ik alvast een linkje voor: https://www.radiodj.ro/community/index.php?topic=4013.0.

Met RadioDJ is absoluut niets mis. Ik ken zelfs stations op de FM in het buitenland die er mee werken. Niet om hard of gemeen te zijn, maar als het bij jou niet werkt, is de kans groter dat jij iets verkeerd doet dan dat het programma slecht is.

Daarnaast: niet alles is gratis. Normaal gesproken de software waarmee je radio maakt ook niet. Uit je topics leid ik af dat je eigenlijk helemaal geen radioervaring hebt. Dan snap ik niet waarom je er veel geld aan uit zou geven. Loop eens een lokale omroep binnen en ga daar eens een jaar of vijf aan de slag om de basiskneepjes te leren. Focus je daar vooral op de techniek: hoe is zo’n mengtafel aangesloten? Wat is GPIO? Hoe werkt automatisering? Hoe zorg je ervoor dat al die apparaten met elkaar praten? Stel veel vragen aan het hoofdtechniek. Wees bescheiden en leer :wink: .

En nog een tip: roep geen dingen als ‘kutbericht’ en begin niet te ‘man man man’-nen tegen professionals die je proberen te helpen. Laat dat helemaal als je besluit naar een lokale omroep te gaan, want daar is je radiocarriere geen lang leven beschoren met zo’n instelling.
DeanScholte

Hoi Feivel,

Nee je hebt helemaal gelijk hoor! Heb morgen mijn eerste werkdag bij RTV Purmerend en ik dacht van ja, ik wil ook zoiets dat doe ik uit enthousiasme voor het vak, maar ik wil verder. En daarom ga ik bij de radio aan de slag, omdat dit mij enorm leuk lijkt:) iniedergeval bedankt voor de hulp en ik ga eens kijken wat ik kan doen om het probleem aan te pakken:)
Dukard

Bericht door Dukard »

Waarom blijf je in MIDI denken - als je een beetje handig bent zou je bijv. ook een USB spelcontroller hiervoor kunnen inzetten.
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
wave

Bericht door wave »

Midi is in 1982/1983 ontwikkeld om synthesizers en keyboards via een gestandaardiseerd protocol met elkaar te laten praten. Later werd het protocol ook ingezet om effectapparaten en opname apparatuur aan te kunnen sturen, en gingen podiumtechnici Midi gebruiken voor showcontrol toepassingen. De lichtcrew van Pink Flloyd was er eind jaren een pionier mee: die gebruikten Midi toen al volop voor de shows met de Flying Pigs. De meeste live geluidsfluiten hebben veel langer gehaast diverse presetknoppen moeten drukken, verdiepen in Midi stond vaak wel op de todo list maar werd net zo vaak verdrongen op de prioriteitenlijst :)).

Ondanks de leeftijd en de beperkingen -o.a. het punt dat Midi éénrichtingsverkeer is- is het nog steeds een standaard protocol in de muziekwereld, wordt het nog regelmatig gebruikt in de podiumtechniek en ook door sommige DJ software ondersteund. Met een DMX naar Midi converter en Virtual DJ pro, heb ik op die manier een lichttafel wel eens automatisch audio sync op de cue mee laten starten.

Maar back on topic: voor broadcast toepassingen wordt Midi, om meerdere goede redenen, vrijwel niet toegepast en ondersteund. Er zijn wel wat mogelijkheden, maar naast dat die duur en ingewikkeld zijn moet je daar het Midi protocol goed voor snappen en dan nog is het geen plug & play. Link naar een stukje achtergrond van het Midi protocol: klikkerdeklik

Ik ga met Dukard mee: maak het jezelf niet nodeloos heel moeilijk, vergeet Midi en zoek het in de eenvoudige richting die hij al noemt :D.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Plaats reactie