Het succes van XTRA RADIO (.xyz)

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
Madurodam FM

Re: Het succes van XTRA RADIO (.xyz)

Bericht door Madurodam FM » 11 sep 2017 13:32

Had ClearChannel in een ver ver verleden niet een radiostation in Nederland ? Q the Beat op de middengolf. Tsja, middengolf, daar bereik je al helemaal geen jongeren mee ;)
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

PatrickvdHoek

Bericht door PatrickvdHoek » 11 sep 2017 15:17

Madurodam FM schreef:
11 sep 2017 13:30
Patrick is toch van iHeart (vroeger Clear Channel) wat graag iets in Europa zou willen doen (o.a. gesprekken met het Franse NRJ) ....althans, zo had ik begrepen na het beluisteren van het interview op Studio Alphen van een tijdje geleden.
Lijkt me een man met een passie voor het medium radio, en komt op mij over alsof hij precies weet hoe hij zijn doelgroep moet bereiken. Zie ook de reactie hierboven; 'onze doelgroep doet niets of nauwelijks iets met Facebook' en dat klopt, jongeren zitten niet op Facebook maar hebben andere kanalen en het is knap lastig die doelgroep te bereiken. Vandoor ook waarschijnlijk de keuze om XTRA niet op DAB+ te zetten, want jongeren luisteren niet via DAB+.
BINGO. Ik hoef niet eens meer te reageren.

Feivel

Bericht door Feivel » 11 sep 2017 19:22

Ondertussen gaat het topic allerlei kanten op. Van 'bashtopic' naar 'Patrick is een man met een passie voor het medium radio', maar volgens mij was de vraag meer statistisch: hoeveel luisteraars heeft XTRA RADIO nu echt? Hoe scoort het station dan in verhouding tot anderen? Wat maakt dit station tot een succes? Dat je veel tweets krijgt en veel followers hebt, betekent dat je een goede sociale media-afdeling hebt, maar definieert dat de radiozender?

Natuurlijk siert het Patrick daar antwoord op te geven. Maar hij is natuurlijk niets verplicht. Hij hoeft geen enkele verantwoording aan ons af te leggen. Ik kan me voorstellen dat hij wel wat beters te doen heeft (en dat is waarschijnlijk ook de reden waarom wij 'zeikerds op Radioforum' niet zelf een succesvol station hebben).

gerard909

Bericht door gerard909 » 11 sep 2017 21:13

Ik ben dit topic gestart om 2 redenen:
  • Ik wil graag meer weten over de succesformule van XTRA RADIO. En daarbij is een specificatie van de werkelijke grootte van het succes mooi, maar niet noodzakelijk wat mij betreft. PatrickvdHoek heeft daar namelijk zelf via andere kanalen al zaken over geroepen.
  • Ik wil simpelweg graag naar XTRA RADIO luisteren. Aangezien ik erg benieuwd ben naar het online station dat 'bijna' landelijk op DAB+ ging uitzenden en nu ineens niet meer via internet in NL te horen is.
@Patrick
Dank voor je antwoord. Ik wist niet dat Bas Emons bij dit station betrokken is geweest, maar dat verklaart wel het een en ander. Hij was natuurlijk een meester in het verkopen van te mooie verhalen icm het optrekken van rookgordijnen. Het spijt me om te zeggen, maar het lijkt erop dat je die erfenis hebt overgenomen. In je antwoord van gisteravond staan zaken die het midden houden tussen mooi praterij en onwaarheden. Houd er rekening mee dat je hier niet (alleen maar) met niets-wetende kleuters te maken hebt he. Net als in de echte wereld.
-bier

BTW Ik heb op soundcloud wat airchecks gevonden van XTRA RADIO, dus ik heb toch nog wat kunnen luisteren.
https://soundcloud.com/theephilipdee
Radio, maar met je maten.

PatrickvdHoek

Bericht door PatrickvdHoek » 11 sep 2017 21:32

@Gerard: bel mij gewoon eens een keer op. Als je wilt kan ik je alles haarfijn uitleggen en zélfs laten zien! Geen mooipraterij en onwaarheden, gewoon keiharde feiten. Tuurlijk begrijp ik dat e.e.a. wat te mooi klinkt voor 'een online radiostation', maar het is echt niet anders. Ik wil graag de onzekerheid bij je wegnemen aangezien ik geen geheimen heb verder, laten we contacten!

Ik reageer vooral om de onduidelijkheden weg te nemen en openheid van zaken te geven. Iets waar B. Emons niet van was (alles was 'bedrijfsgeheim' etc.), maar ik wel.

Ik hoor je graag, Gerard.

Groet en fijne week toegewenst!
Patrick

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 13 sep 2017 04:43

Dit hele topic ruikt erg vreemd.
Aan bovenstaande uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend.

MFM

Bericht door MFM » 13 sep 2017 09:38

rutgrrr schreef:
13 sep 2017 04:43
Dit hele topic ruikt erg vreemd.
Indien ze onder iheartmedia vallen zeker. Die zijn bijna bankroet. En zomaar een gedachte tussendoor: zich voor een amerikaanse opdrachtgever op de europese markt verkennen...en dan nederland (in diezelfde europese markt) geoblocken?
Enz.
Ik zou haast geneigd zijn om te vragen of ze dan wel een "app" hebben volgens de usa company layout en of ie niet in de war is met spotify playlistbezoeken. Zoals die van newmusic friday events etc.
Maar dat doe ik niet..want ik wacht gewoon af hoe dit topic zich gaat ontwikkelen...

Echtwel

Bericht door Echtwel » 13 sep 2017 11:33

ik snap niet waarom deze topic zo doorgezaagd moet worden. Laat ieder toch lekker zelf zijn Radio-tjes draaien.
Ik denk dat @Patrick het beste voor heeft voor (zijn) station in op dracht beheerd niet of in elk geval het radiohart op juiste plek heeft en de luisteraar wil vermaken.
Er zijn toch wel meer stations die IP adressen blokkeren.. die van uit NL luisteren en er zijn providers ( in NL) die "deze dienst" aanbieden zodat er alleen in NL geluisterd kan worden.

- Niks spannend en onderzoek naar "mogelijk toch wat te gaan beginnen" in Nederland als buitenlandse omroep ....vind ik ook niet spannend
1. "er staat" nog niks, dus waarom niet gewoon onderzoeken. 2. TV zender zoals bijvoorbeeld als FOX zal dat ook zo vast gedaan hebben , Nederland is als springplank naar Europa is goed te doen.
Veel mensen spreken goed Engels en de infrastructuur is hierzo prima.

Dus zie het probleem niet

PatrickvdHoek

Bericht door PatrickvdHoek » 13 sep 2017 12:16

Echtwel schreef:
13 sep 2017 11:33
ik snap niet waarom deze topic zo doorgezaagd moet worden. Laat ieder toch lekker zelf zijn Radio-tjes draaien.
Ik denk dat @Patrick het beste voor heeft voor (zijn) station in op dracht beheerd niet of in elk geval het radiohart op juiste plek heeft en de luisteraar wil vermaken.
Er zijn toch wel meer stations die IP adressen blokkeren.. die van uit NL luisteren en er zijn providers ( in NL) die "deze dienst" aanbieden zodat er alleen in NL geluisterd kan worden.

- Niks spannend en onderzoek naar "mogelijk toch wat te gaan beginnen" in Nederland als buitenlandse omroep ....vind ik ook niet spannend
1. "er staat" nog niks, dus waarom niet gewoon onderzoeken. 2. TV zender zoals bijvoorbeeld als FOX zal dat ook zo vast gedaan hebben , Nederland is als springplank naar Europa is goed te doen.
Veel mensen spreken goed Engels en de infrastructuur is hierzo prima.

Dus zie het probleem niet
Wat jij zegt. Het concern heeft geen overeenkomst weten te bereiken met BUMA en Sena, daar zijn - as we speak - nog steeds gesprekken over.
Niks ruikt raar hier, als we nou allemaal eens stoppen met dat roepen van allemaal suggestieve dingen, en gewoon vragen stellen, ik ben bereid om ze allemaal te beantwoorden.

Daarnaast klopt het dat er ook gesprekken zijn geweest met andere radiopartijen vanuit de USA met bijv. NRJ. Zo vreemd is het allemaal niet.

Feivel

Bericht door Feivel » 14 sep 2017 12:37

Zal ik de open deur dan intrappen? Waarom lukt het zo'n concern niet om een overeenkomst te bereiken met de BUMA en Sena? Zijn daar niet allerlei regelingen voor? En gelden voor grote commerciële online radiostations niet dezelfde regels als voor kleine commerciële online radiostations?

Wissewasje

Bericht door Wissewasje » 14 sep 2017 17:27

En ik de tweede open deur: Waarom wil dat concern zo mysterieus blijven? Er staat geen adres, telefoonnummer of wat dan ook op de website. Alleen een contactformulier. Er is ook nergens iets te vinden over andere merken/stations in het portfolio van dat concern.

boxfm

Bericht door boxfm » 15 sep 2017 22:16

Wissewasje schreef:
14 sep 2017 17:27
En ik de tweede open deur: Waarom wil dat concern zo mysterieus blijven? Er staat geen adres, telefoonnummer of wat dan ook op de website. Alleen een contactformulier. Er is ook nergens iets te vinden over andere merken/stations in het portfolio van dat concern.
Precies. XTRA Radio is een groot succes, daar ben je dan toch trots op? Het is volgens Patrick niet de Dynamic Radio Group (terwijl XTRA Radio wel op hun naam geregistreerd staat en zij ook verwijzen naar hetzelfde adres in Jacksonville). IHeartMedia zit overigens met haar zenders op een heel ander adres in Jacksonville, hun zitten in een pand met een lokale CBS tv-zender.

Derde open deur: Eerder werd gezegd dat de Nederlandse versie van XTRA Radio een groot succes was. Volle reclameblokken, actief luisteronderzoek, zouden landelijke radiojocks komen draaien, etc. Waarom daar dan mee stoppen? Het had voor Nederlandse begrippen dan echt hoge hoogte bereikt en kon daarmee toonaangevend worden in Nederland. En een deal met Buma-Stemra en Sena was er toen toch al lijkt mij?

MFM

Bericht door MFM » 16 sep 2017 16:21

En nu kan ik vanaf rotterdam richting hilversum opeens wel xtra luisteren via tunein..
Op mijn nederlandse telefoon. :D

brian16

Bericht door brian16 » 17 sep 2017 12:03

Hier ook, ze zullen het wel geregeld hebben met de Buma & Sena :wink:
Elke zondag van 19:00 tot 21:00 te beluisteren in heel Noord West Fryslân op 107.5 FM | BrianOnAir.nl

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 17 sep 2017 18:52

Jongens dit is gewoon een manier om aandacht/hype te genereren. Trap er niet in.
Aan bovenstaande uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend.

Plaats reactie