Radio 538 online streaming

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
Willems

Re: Radio 538 online streaming

Bericht door Willems » 07 aug 2017 13:59

[qoute]
We hebben vTuner ook ingeseind, maar dat traject loopt helaas nog. Laten we het op vakantietijd gooien ;-)

Alle Talpa Radio streams worden aangeboden als mp3-stream en aac-stream, beide unicast. Om een specifieke legacy player te ondersteunen bieden we voorlopig ook nog even aac via HLS aan, maar dat gaat op termijn ook uit.
[/quote]

Thanks! Ik ben blij dat HLS-AAC niet de keuze is geworden! Dat is namelijk net niet mogelijk met mijn Marantz NA8005 dan zou ik moeten gaan transcoderen via een Raspberry PI enz. Ik ben blij dat mijn speler het gewoon blijft doen. :-) Volgens mij is die chipset in veel Denon & Marantz receviers en spelers gebruikt dus die kunnen dan allemaal blijven werken. :-)

Luc1970

Bericht door Luc1970 » 07 aug 2017 15:42

Hallo Gert Jan van Talpa Radio en andere belanghebbenden,

Onze internet tuners halen hun zenderlijst op bij Reciva (https://radios.reciva.com).
Deze zenderlijst is tot op heden nog niet bijgewerkt.
Als ik de tuners de zenderslijst opnieuw laat ophalen bij Reciva en daarna op 538 zet, wordt direct de "verhuismelding" opgelezen.

Weet je of/wanneer de zenderlijst bij Reciva wordt bijgewerkt ?

Groeten,
Luc

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 07 aug 2017 21:26

Iedereen bedankt voor de antwoorden. Heb de urls aangepast en nu inderdaad geen meldingen meer.

Zenz

Bericht door Zenz » 08 aug 2017 08:59

Luc1970 schreef:
07 aug 2017 15:42
Onze internet tuners halen hun zenderlijst op bij Reciva (https://radios.reciva.com).
Deze zenderlijst is tot op heden nog niet bijgewerkt.
Als ik de tuners de zenderslijst opnieuw laat ophalen bij Reciva en daarna op 538 zet, wordt direct de "verhuismelding" opgelezen.

Weet je of/wanneer de zenderlijst bij Reciva wordt bijgewerkt ?
Mooi voorbeeldje van de weerbarstige praktijk :-) Reciva stond niet op ons lijstje, we kennen deze partij niet. Hun website bevat geen contactinformatie en is afgaand op het copyright statement in 2009 voor het laatst bijgewerkt. De link naar de www redirect naar radios, de corporate website is blank. Geen idee of het bedrijf nog bestaat...

doc_nl

Bericht door doc_nl » 08 aug 2017 14:05

Zenz schreef:
08 aug 2017 08:59
Mooi voorbeeldje van de weerbarstige praktijk :-) Reciva stond niet op ons lijstje, we kennen deze partij niet. Hun website bevat geen contactinformatie en is afgaand op het copyright statement in 2009 voor het laatst bijgewerkt. De link naar de www redirect naar radios, de corporate website is blank. Geen idee of het bedrijf nog bestaat...
https://radios.reciva.com/stations/sear ... rking=true

Ze checken de streams nog wel en er staat een e-mail adres: stations@reciva.com

density1

Bericht door density1 » 08 aug 2017 14:54

Ik heb niet zozeer een klacht over het wel of niet doen van de streams, maar meer over de klank. Waarom klinken die streams zo dof? Niet specifiek van 1 zender. Zowel op stream als op FM. Het is 1 doffe brei. Wordt er andere processing gebruikt voor zowel FM als de streams?

nootdorpseluisteraar

Bericht door nootdorpseluisteraar » 08 aug 2017 15:35

Zenz schreef:
08 aug 2017 08:59
Misschien heb je hier iets aan:
The original web site for managing Reciva based internet radio including the Mondo has been moved to https://myradio.gracedigital.com/

Rob.nl

Bericht door Rob.nl » 08 aug 2017 15:58

density1 schreef:
08 aug 2017 14:54
Ik heb niet zozeer een klacht over het wel of niet doen van de streams, maar meer over de klank. Waarom klinken die streams zo dof? Niet specifiek van 1 zender. Zowel op stream als op FM. Het is 1 doffe brei. Wordt er andere processing gebruikt voor zowel FM als de streams?
He Density1. Wat mij betreft is deze post off-topic voor deze thread. Misschien met deze zelfde vraag een nieuw draadje beginnen in dit forum.

density1

Bericht door density1 » 08 aug 2017 16:19

Past hier prima tussen, een beetje een side note moet kunnen aangezien de verantwoordelijke hier mee kijkt.

Zenz

Bericht door Zenz » 09 aug 2017 13:18

doc_nl schreef:
08 aug 2017 14:05
Ze checken de streams nog wel en er staat een e-mail adres: stations@reciva.com
Thanks! Helaas staat daar een auto-reply op dat ze geen meldingen via email verwerken. Maar even kijken waar we uitkomen...

Zenz

Bericht door Zenz » 09 aug 2017 13:22

density1 schreef:
08 aug 2017 14:54
Voor elk station is aparte processing ingeregeld, via verschillende straten voor FM, kabel, DAB+ en online die allemaal geoptimaliseerd zijn voor het doelmedium. Soms hardware (o.a. Orban), soms software (o.a. StereoTool).

density1

Bericht door density1 » 09 aug 2017 16:10

Ok dank je voor de info. Maar is het niet handig en beter ook om de processing te laten doen door 1 merk zodat je gewoon 1 goede sound creëert, afgezien van het platform dan? StereoTool is voor alle streams begrijp ik en orban optimods voor de rest? Ik vind het op geen enkel platform goed klinken, welk station dan ook.

harrievd

Bericht door harrievd » 16 aug 2017 14:57

Zenz schreef:
04 aug 2017 13:09
Ola. Even een update van het front ;-)

Maak je geen zorgen, 538 (en Radio 10, en Sky Radio en Radio Veronica en onze meer dan 50 themastations) blijven ook elders hoorbaar.

We zijn al enige maanden geleden overgestapt naar een ander streamingplatform. Daarbij hebben we zo goed mogelijk alle bij ons bekende derde partijen die onze streams aanbieden op de hoogte gehouden, voorzien van de juiste urls en hen verzocht hun links aan te passen. We zagen echter nog steeds luisteraars op het oude platform, dat binnenkort uitgeschakeld wordt. Om deze luisteraars te waarschuwen hebben we nu een intro voor de oude streams geplaatst. Dat werkt: verschillende portals die niet onze radar stonden hebben zich alsnog gemeld, sommige portals waren in the beat of the moment van onze radar gevallen, andere portals voeren nu alsnog de laatste wijzigingen door, luisteraars attenderen ons op hardware devices die deze melding laten horen... We proberen nu met de beheerders van al die omgevingen in contact te komen en ze van de juiste urls te voorzien, juist om te voorkomen dat het daar echt stil wordt. Want ongeacht waar je luistert, we maken radio voor jou!

Enjoy the music,

Gert Jan
Talpa Radio
Voor onze B&O appartuur heb ik de URL's nodig, waar kan ik die vinden?

Plaats reactie